• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    RSZ: v brne nejake obden stretavam, vzdy zabudnem ake je to malinke v porovnani s mojimi predstavami :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    W_NOICE78: protože to neumí platforma MEB
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    STETKINS: ID Buzz ma linearni nabijeci krivku i ta 1. gen. je podle Bjorna na 1000km asi o 30min pomalejsi nez Tesla Y. Ten novy update uz je lepsi, ale porad ma co dohanet. Vubec nechapu ze takove auto nema camp mode nebo v2l
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    KUTAS: slušný, vlastně bych se tehle teorii vůbec nedivil
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    MAGE: já už slyšel teorii, že evropské automobilky dost tlačily GD a všechny možné EU restrikce... lobbying na úrovni EK a roli hrál i VW, chtěly se tak v Evropě snadno zbavit konkurence z US a Asie... (včetně Jahna, který byl velkým zastáncem GD) a zjevně se přepočítaly.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CRAZY_IVAN: hustý , na to jak je to auto vlastně nehezký je to skvělý výsledek
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ: If you’re driving a STELLANTIS, may God be with you!! PART 2#
    DS3 eTense with 23,000 km, warranty abused and 20 months of repair agony. The level of poor engineering in these vehicles borders on madness. This group is putting junk on wheels across diesel, petrol, and hybrid models, but what they’re doing in EVs is unforgivable. The poor product experience is so strong it can turn anyone away from EVs for good.
    As a repair shop, we face countless issues: aftermarket "right to repair" access for independent repair shops (diagrams, software, updates, parts), as well as specialized tools and documentation, are inaccessible. They rarely respond to inquiries or claim “it's not their responsibility,” violating EU Regulation 2018/858, Article 61. We’ve been waiting for weeks to get access to FIAT and Citroen accounts just to clear faults, while Tesla or BYD grant access within a day. Authorized service centers are controlled by the group with insufficient training or support, leading to random part replacements at the owner’s expense.
    Furthermore, manufacturers lack the necessary parts for repairs, leaving vehicles unusable for months, causing significant losses to business owners without replacement vehicles. Finally, the vehicle’s extended warranty is tied to every minor service; even a missed wiper change can void the battery warranty, a notorious issue we’ve dubbed "Warranty R-a-p-e.” This has happened to this DS3, as the general warranty on wipers is tied to the motor and battery. The vehicle failed in motion due to an unknown fault (no communication with the VCU), and because of the PMSM motor in motion, coil excitation in the inverter burned out the inverter board.
    After five authorized services, 200 lost work hours, and €5,000 spent on a motor, two inverters, MCU, and additional equipment, we haven’t located the primary fault, though we successfully cloned the secondary inverter from the old to the new. Getting the car’s wheels turning again without buying a whole new car is impossible. The authorized service demands replacing the motor and inverter, which costs €12,500, though this likely isn’t the primary fault, opening further costs.
    The software system is shockingly limited for troubleshooting—you can never locate the fault by error code. Diagnostic tools, whether OEM or aftermarket, don’t provide access to specialized functions, resets, or programming. Pairing new or used modules is an excruciating process, and the entire policy on which this vehicle is based is unsustainable and unprofitable, leaving owners with major losses. These vehicles, once out of warranty, will be unrepairable and end up in parts or the scrapyard and owners returning to old VW TDI 1.9PD
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Tesla naskladnila matrace do TMY, jsem zvědavej za jak dlouho se to zase vyprodá. Minule to bylo v průběhu hodin.
    MAGE
    MAGE --- ---
    DOCKINEZ: Už jsem na ty jeho kňů alergickej
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    Já si ID.Buzz hodlám koupit, čekal jsem až bude prodloužená verze s novým motorem....
    Má sice na prd dojezd, ale ten se přeceňuje :-D
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Říkal někdo Jahn?

    Jahn: Plán na čistou mobilitu musíme přehodnotit, nejde to - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-jahn-je-treba-zacit-cinu-vnimat-jinak-jako-velmi-silneho-soupere-263041
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    RSZ: V ČR jich bylo k prodeji strašně málo, jsou prodaný. Snad nekecám že jich k prodeji bylo tak 100-200
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    COMODOR_FALKON: Btw Martin Jahn má teď PR ofenzivu v podcastech ale myslim ze ho brzy uklidej. Nejdriv řekl že Škoda Ekrow je stejně dobrá jako čínský auta. A teď řekl že vědí že současná EV platforma neni uplne super ale ze menit ji nebudou dokud se nezaplati :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    RSZ: Protože je sice drahý, ale zato má prd dojezd?

    A ano, je to škoda.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    RSZ: Stejné u mě s dálnicemi, též bohužel 0. Tipl bych, že velký problém bude s dojezdem právě na té dálnici. Soudím podle propadu dojezdu TMY oproti TM3 při 140 km/h. Ty dodávky budou super až s 150 kWh bateriemi. Ono to přijde, ale ještě si počkáme.
    RSZ
    RSZ --- ---
    LAUNCHER: Přišlo mi to právě jako líbivé vozidlo a myslel jsem, že je začnu potkávat, ale i při delší dálniční cestě potkávám čistou nulu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    RSZ: Jedno nám tu nejspíš jezdí po Písku. Párkrát jsem ho viděl. Není to auto pro mě, ale moc se mi líbí.
    RSZ
    RSZ --- ---
    btw co se dějě s id.buzz, proč to auto nikde nepotkávám?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    x.com
    https://x.com/evclinic/status/1803398791720001668

    Hybrid battery for 31000€ and 1.7kWh? Is hybrid new dieselgate2? Range Rover battery pack wins Guinness World Record, it costs “more than complete” car and it is primary reason why people hate electrification and why EV sales are declining, because Hybrids are tied to EV narrative where bad experience is “returning owners to pure ICE cars”. I am not sure are we only on planet earth who sees connection and primary reason of EV Xenophobia. Having 2 complicated systems is just too expensive to service and it is not sustainable.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam