• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: sorry, ale cenu fakt nemůžu trousit ven. Že to Tesla prodává za 4k taky znamená, že může mít jinou konstrukci a nemusí prodávat celou OCU

    MESTREY_: ano, jde.

    NIKDAS: ty sítě nevypínají automobilky, ale mobilní operátoři. Jdi za nima a prober s nima, proč se už teď chystá vypínání 4G a jak se to projeví na zařízeních, které nemají 5G
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    JYRKA: Nejede pres ty sluzby i traffic info ve vestavenych navigacich?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    MINER: CERMI_FOX: planned obsolescence
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    JYRKA: jakoze je levnejsi koupit cele nove auto nez kolik by stala ta jednotka? Zajimava cenotvorba :-)
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: A kolik to stojí? Tak jak to, že Tesla to prodává za 4k?
    Třeba u Citroënu si lze dokoupit onboard data modul i s WiFi hotspotem za 15k.

    Neni problém, že je to dražší než u Tesla. Je problém, že prodávaj něco, co přestane fungovat za 5 let, přestože průměrný auto jezdí 15 let.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Je to cela komunikacni jednotka. Tu by bezny clovek z ulice nezaplatil ani za naklady.
    Nemluve o tom, ze konektivni funkce u techto aut pouziva zlomek zakazniku
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: To je jasný, ale může prodat upgrade na novější verzi modemu z novějších aut stejně jako Tesla.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: není koho poslat do prdele. Takovej modem v autě je součástí komunikační jednotky v autě. Když jsme před 2 lety řešili 5G modem pro indický auta, tak prostě ještě nebyl. A proč nebyl:
    - potřebuješ řádově odolnější HW, než seženeš na běžném trhu
    - tenhle HW musíš mít certifikovaný, jednak z hlediska elektromagnetické kompatibility, tak HW kompatibility
    - certifikuje se i eCall
    - nesmíme zapomenout na certifikaci z hlediska kyberbezpečnosti
    Takže dodat funkční řešení jen takovéto "blbosti" je práce na léta. Do toho si připočítej vývojový cyklus aut a jsme tam, kde jsme.
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Levný německý Enyaq z druhé ruky? Za tři roky jich budou v Česku plné bazary - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/levny-nemecky-enyaq-z-druhe-ruky-za-tri-roky-jich-budou-v-ce/r~e351b1b0a28e11efae9c0cc47ab5f122/?

    A na co šetříte vy?

    Oborový časopis Automobilwoche míní, že říjen konečně prolomil v Německu ledy, které v posledním roce svítaly trh s elektromobily: "Zájem o čisté elektromobily stoupl o 75 procent na 15 tisíc vozů. Platí ale, že loni byla poptávka po ukončení státních dotací velmi nízká. V současnosti už je ale znovu každé páté auto čistým elektromobilem," píše list.

    V Německu se daří také plug-in hybridům. Ty přidaly v říjnu oproti loňsku 35 procent, celkem se jich prodalo 10 200. "Dohromady mají bateriové a plug-in hybridní vozy na trhu třetinový podíl," říká Julian Litzinger, analytik společnosti Dataforce, která přesná čísla prodejů spočítala.

    Zatímco bateriové a plug-in hybridní modely hlásí v Německu masivní přírůstky, vozy se spalovacím motorem naopak ztrácejí. "Benzinová a naftová auta se propadla o téměř shodných devět procent. Celkový pokles těchto dvou druhů paliv byl tak výrazný, že dohromady ztratily jedenáctiprocentní podíl na trhu," uzavírá Automobilwoche.
    RSZ
    RSZ --- ---
    COMODOR_FALKON: u mercedesu 2018-2019, tak to je skutečná idiocie
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Mohl bych tě požádat, abys tam za to někoho poslal do prdele? Dle vlastního výběru, ale upřímně.
    Dík. Tohle prostě slušná firma nedělá, a sám nemám kontakty, abych mohl tuto občanskou povinnost splnit.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    COMODOR_FALKON: to se týká celého VW koncernu taky. Postiženy jsou například Octavie III
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    COMODOR_FALKON: 4k je za hubičku, na tom ani nemuzou mit zadnou marzi. Samozrejme je otazka jak dlouho si clovek pocka, ale klobouk dolu, kdyz jsem mel Mazdu, tak nabizeli dodelani android auto (spocivalo to v predelani usb na vice amper) a chteli za to pres 10k.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    (minimálně) Mercedes a Tesla mají problém:
    Jejich starší vozy využívají 2G/3G síť pro vzdálené ovládání, přičemž tahle síť se postupně vypíná...

    Tesla začala nabízet upgrade modemu za 4k bez DPH

    Mercedes oznámil vlastníkům těchto aut (palubní systém COMAND a NTG od verze 5.1 po 5.5 – 2018-2019), že upgrade nejde a mají si koupit nové auto…
    Krom Mercedesů EQ se to týká i ICEV.

    Mercedes pro starší vozy vypne online služby kvůli zastaralému modemu | e15.cz
    https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/mercedes-vypne-online-sluzby-pro-starsi-auta-duvodem-je-zastaraly-modem-vymenit-se-neda-1420096
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    KUTAS: mi jde o to, ze tam Tofi mohl napsat presne to, co napsal tady TOFI: (nemate k tomu nekdo neco bižšího? Nějak mi ty čísla nesedí.) A uplně by to stačilo.
    Já taky jen neposlal odkaz na nabidku ojetin, ale vypsal jsem z toho to nejduležitější, aby na první pohled bylo vidět, co tim chci říct.

    Takže prosím všechny , dodržujme tady nějakou kulturu, díky :)
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    NIKDAS: Mne to prijde dobry, aspon se muzou nektere tyhle clanky vysvetlit.
    TOFI
    TOFI --- ---
    NIKDAS: díky za rozbor a za odkaz který jsem neznal, právě o ta čísla mi šla že mi nějak nedesedi
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    TOFI:
    Used Cars for Sale - Hertz Certified | Hertz Car Sales
    https://www.hertzcarsales.com/used-cars-for-sale.htm
    100 000 spalovaku
    700 BEV (z toho Tesel celých 22ks!)
    1000 hybrid
    600 Plugin
    Ale za špatné hospodaření můžou BEV. To je zpráva jak noha fakt, novinky jsou autoforum v bleděmodrym.


    A přestává se mi líbit postování odkazů na články bez jakéhokoli vlastního inputu (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.) obzvlášť, když je to takovej mainstream jako novinky.cz. Myslím, že noviny čteme všichni a nemusíme to tady plevelit kopírováním odkazů.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    KULA: K EV6 bych připočítal vyšší zůstatkovou hodnotu, protože za pár let NIRO nebude kvůli svýmu nabíjení konkurenceschopné, kdežto EV6 ano, obzvlášť pokud automobilky přejdou na 800V architekturu.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    TOFI: Ma to ten mrzky sw. z Cariadu nebo si tam dal Ford neco vlastniho?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam