• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Poučné

    Are Used Electric Cars Much Worse Than New Ones? [Episode 3] | 4K
    https://youtube.com/watch?v=X7Ubex4KJrs
    MINER
    MINER --- ---
    MAGE: Spíš čaj:) Při 80° C je nejlepší zelený.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MINER:
    NIMBUS:

    To je skoro stejne jako u ICE aut. 1 L nafty vyprodukuje o trosku vic jak 1 L vody.
    MAGE
    MAGE --- ---
    MINER: Nebo zabudovat soda stream a vyrábět limonádu
    MINER
    MINER --- ---
    KURE: akorát je tam furt ten manipulativní obrázek.
    I kdyby to bylo 7l/100km, tedy 2 panáky na km, tak to vypadá trochu jinak. Navíc při uváděných 80°C se výfuk brzy zahřeje a kondenzovat to nebude. Případný zájemce to může spočítat na papírku přes rosný bod a předpokládaný povrch výfuku.

    I v tom videu tam uvádí zřejmě krátkodobé uvolnění vody na žádost řidiče pomocí H2O release.

    PS: Mohli by tim doplňovat vodu do ostřikovačů ale:)
    KURE
    KURE --- ---
    NIMBUS: no ne, muj "vejpočet" říká teoreticky max 12l na 100km.
    Takže cca pulka z článku zní pravdepodobně. Jestli by hustej provoz vodíků na nějaky silnici mohl vyprodukovat náledí, je otázka.
    KURE
    KURE --- ---
    NIMBUS: neni to nějak moc vody? zkusim takovej "vejpočet na pytliku od svačiny":

    vodiku je ve vodě asi tak 11% tedy 110g/L
    700 bar, hydrogen gas has a density of 39.6 g/L
    Takže na "vyrobu" jednoho litru vody na vejfuku je potřeba cca 2.5litry stlačenýho vodíku.
    tojota mirai má podle internetu 120l nádrž, ergo maximum co z auta může vytect je 43 litrů,
    během toho co ujede cca 350km
    což je 0.12l na km.

    A to nevim, jaky procento vodiku bude opravdu reagovat na vodu a jaky procento vody bude v kapalnym stavu. jestli je moje uvaha uplnej nonsense tak mě opravte :)
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    MINER: Já rychlím googlem našel 7/l vody na 100km. Úplně nevím v jakém skupenství v zimě. Nemám představivost v rámci množství aut na dálnici, jestli to v zimě je problém.
    MINER
    MINER --- ---
    NIMBUS: Podobný obrázek je vidět i fosilů, když už horký ‚vzduch‘ ve výfukových plynech v zimě kondenzuje na studeném výfuku.

    Vodíkový auta jsou nesmysl ekonomicky, ale tenhle obrázek vypadá manipulativně a vygenerovaně. Voda v drtivé většině případů vychází jako vodní pára ve vzduchu.

    Pokud je to větší problém než si myslím, doplňte někdo nějaký relevantní info za jakých podmínek se ta voda kondenzuje.
    Jasně že vodíková auta vylučují více vody, takže to bude častější než u fosilů, ale tenhle obrázek se mi zdá fakt mimo. Kolik vodíku by to muselo spálit za vteřinu, aby to vygenerovalo tolik vody, kolik v tom obrázku teče z výfuku, a jak velký nádrže by to auto muselo mít?
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    Já nejsem odborník na vodíková auta, ale podobný obrázek jsem už viděl vícekrát. Jak by tohle fungovalo na dálnici v mrazu, kdyby to byla realita a všichni jezdili na vodík? 😬

    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    HKCITY V Hradci vznikne nabíjecí stanice Tesla Supercharger - HKCITY
    https://www.hkcity.cz/2024/11/29/v-hradci-vzniknou-nabijeci-stojany-tesla-supercharger/
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MOODYCAT: Dvacetimetrovej kabel vyrobíš v De Luxe verzi cca za tisícovku, nic extrémního…

    Koncovky jsou cca 2x 100 Kč (https://www.kvelektro.cz/legrand-spojka-zasuvka-gumova-230v-16a-50446-p1164341 )
    A 20m kabelu buď ten co tam je doporučený v setu za 50 Kč/m (což je na pouhých 20m lehce overkill s 3x2,5), nebo třeba CYKY 3x 1,5 za 20 Kč/m
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ELIJEN: Tohle tesat do kamene, děsná spousta lidí si to neuvědomuje.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Akorat vetsina tehle vodeodolnych zasuvek je vodeodolna jen pokud v ni neni nic zapojeneho.
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    MOODYCAT: teoreticky ano, viz kryti IP44..
    Stupeň krytí IP44 tedy znamená, že je přístroj dostatečně chráněn proti úrazu elektrickým proudem při nebezpečném dotyku nástrojem či drátem větším než 1mm, že je odolný proti vniknutí velmi drobných cizích těles a zároveň je chráněn proti stříkající vodě ze všech úhlů. Tento stupeň krytí je tedy považován za dostatečnou ochranu před deštěm a zařízení s krytím IP 44 jsou voděodolná a vhodná i pro venkovní použití např. venkovní osvětlení, venkovní vypínače a zásuvky atd.

    ale, v zajmu vlastni bezpecnosti a dlouhodobyho pouzivani bych to urcite nenechal vsechny 4 rocni obdobi valet nekde na zemi v desti a snehu
    ja bych osobne vzal jeste neco takovyho:
    https://aukro.cz/kryt-elektricke-zasuvky-vodotesny-7051593668
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    HOUMLES: A chapu spravne, ze tenhle spoj muzu nechat valet venku (mimo popelnici na papir :) ?
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    NIKDAS: ja vim no, ale porad lepsi nez X spoju v popelnici na papir :) hele obcas clovek musi improvizovat, dulezity je se u toho nezabit.. je otazka jestli se kvuli tomu teplotnimu cidlu vyplati davat 3x tolik za vlastne uplne ten samej kabel

    MOODYCAT: https://prodluzovaci-kabely.heureka.cz/emos-p01710r/#prehled/ tady mas ten samej v 10m + 5m original nabijecka a melo by to akorat vyjit
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    HOUMLES: 15m celkove.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIGHTHUNTER: HOUMLES: akorát tohle pořád neřeší ten jeden spoj mezi nabíječkou a prodlužkou bez potřebného krytí.

    Spíš jestli někdo neví o prodlužce přímo toho kusu co jde z 230V do Teslacky nabíječky. Tesla k tomu dodává 30cm, ale někdo by mohl vyrábět libovolně dlouhé přípojky, ne? Zatím se mi to nepodařilo vygooglit.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam