• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    NIKDAS: Diky za upresneni. Ja bohuzel doma nemam jinou moznost a je zas skoda to nevyuzit, kdyz je to zdarma (z FVE).
    Jedine, ze by nekdo vyrobil dvacetimetrovej kabel, ale to by stalo bambilion.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    MOODYCAT: No hlavně bys to neměla dělat. Nechci tě nijak drbat, ale vždy člověka zamrzí, když čte o požáru BEV a pak ještě ty blitky v diskuzi. Jinak nejsem žádnej purista a normy beru jako doporučení, ale tohle si vyloženě říká o průser.

    Kromě toho, že čím delší kabel, tím větší ztráty, máš ve svém configu následující problémy:
    1. Minimálne dva spoje bez teplotní pojistky => riziko zahoření.
    2. Stočenej kabel = indukce = zařívání - i když tady to asi nebude tak horký (hehe horký), jako když někdo nerozmotá buben, ale i tak, pouštíš tam ty 2-3kw po dobu hodin.
    3. Všechny 230V zásuvky sice tvrdí, že jsou testovaný na 16A, ale už se nikde nepíše, že to neplatí pro ~trvalé zatížení.
    4. Hořlavej podklad (popelnice na papír). Tady bych dokonce řekl, že je lepší, aby nabíječka zmokla, než aby byla stočená v popelnici na papír (nabíječka, ne spoj!).
    5. Nevím co máš za prodlužku, ale spousta z nich je určená na 10A odběr, takže tady další potenciální problém, pokud do ní pouštíš dlouhodobě ~16A.

    Jednou dvakrát jako nouzovku pochopím, ale domáci set up bych fakt neriskoval.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    MOODYCAT: to je v pohodě ;-)

    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    HOUMLES: Nevim, co je chranic, takze nedokazu odpovedet :)
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    MOODYCAT: tak rozumny to neni, ale tesla je chytra a pred nabijenim si zmeri ztraty na kabelu a podle toho ti tam pusti odpovidajici proud :) kazdopadne pokud ti tam nekam zatece tak pak se modli at zafunguje chranic (je tam vubec? :))
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    Asi vam nemam rikat, ze ja to mam zapojeny do zasuvky na sekacku pomoci prodluzky, kterou mam ve spoji s nabijecim kabelem strcenou v popelnici na papir, aby na ni neprselo :D.
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    ELIJEN: ja mam shanghai a wall connector nemam, doma nabijim neomalne z ty pomaly ... ale abych to jeste uplne zamotal, tak kolga ma berlin a wall connector :))
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    HOUMLES: Jeste me napada, jestli to auta z Berlina nemaj jinak. Ja to mam jeste dovazeny z USA. Nekde jsem take cetl, ze pokud mas v Tesla Wall Connector, tak to na to muze mit vliv.

    Kazdopadne zavidim. Ja budu muset asi koupit jinou nabijecku, protoze ted nemam jak ovladat nabijeni.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Image video z otevření. Tak ať se daří 👍

    Tesla Brno Grand Opening (28.11.2024)
    https://youtu.be/sPNutdyUE-I?si=St4QZXXHTpt8aX0r
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    ELIJEN: to je fakt zajimavy.. mozna, ze klice co byly vygenerovany do nejakyho datumu porad fungujou? ja si pamatuju, ze mi nekdy v pulce roce prisel mail tusim, ze se to api bude nejak rusit, ale ja nic nemenil celou dobu a vesele porad jedu dal :)
    jinak s elonem se bohuzel neznam :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    HOUMLES: Tak mi to nefunguje podobne jako vetsine lidem a vyzaduje to Fleet API:

    "Tesla Vehicle Command Protocol required, please refer to the documentation here: https://developer.tesla.com/docs/fleet-api#2023-10-09-rest-api-vehicle-commands-endpoint-deprecation-warning"

    Je dost zvlastni, ze vam to jede i na novejsich Teslach. Nekamaradite s Elonem? :D
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    ELIJEN: ano, teslamate je readonly, ale ja psal, ze k tomu pouzivam jeste teslamatepi viz:
    GitHub - tobiasehlert/teslamateapi: TeslaMateApi is a RESTful API to get data collected by self-hosted data logger TeslaMate in JSON.
    https://github.com/tobiasehlert/teslamateapi
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    HOUMLES: Nedalo mi to a nainstaloval jsem Teslamate. Zadne commandy tam nevidim a na githubu pisou "TeslaMate is read-only by design. We don't want to send any commands to the Tesla API."

    Co presne pouzivas?
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    btw mozna mame pravdu oba a muze se to lisit podle regionu jak uz to tak u tesly byva? USA maj vzdycy vsecko prvni tak je mozny, ze jinde to jeste nezarizli treba
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    kdyz se podiv na svuj tesla ucet pod fleet tak tam zadny api otevreny nemam. jedu vsecko pres stary ownerapi a oauth.
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    HOUMLES: rikam ti, ze ani jedno... pouzivam jeste teslamateapi a to i posila commandy. zapinam si na dalku nabijeni nebo stahujuvokynka v garazi apod.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    HOUMLES: Tak bud je to read-only nebo pouzivate Fleet API.

    GitHub - alandtse/tesla: Tesla custom integration for Home Assistant. This requires a refresh token be generated by third-party apps to login.
    https://github.com/alandtse/tesla?tab=readme-ov-file#tesla-fleet-api-proxy
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    ELIJEN: asi pletes :) ja mam 22 a kolega ma 24 a oba pres to ovladame a mame napojeny teslamate
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DAN_F: Nic takového jsem ani netrvrdil…

    Reagoval jsem na jeho tvrzení ve třetím odstavci, že lidi nechtějí "nejlevnější primitivní plečky" (což je přesná definice pasující na Sandero).
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    HOUMLES: Jestli se nepletu, tak je to podle toho jake mas auto. Myslim, ze pro auta od roku 2021 a dal potrebujes fleet API. To stare mozna funguje jako read-only.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam