• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CERBERUS
    CERBERUS --- ---
    LAUNCHER: A vetsi rozliseni kamer (hlavne tech bocnich) - kdyz vam Sentry nahraje darebaka co vam vykrada auto, tak z tech bocnich kamer nejde poradne precist SPZ i kdyz stoji cca 2 metry od auta (nebo mozna prave proto) - vyzkouseno za vas.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    LAUNCHER: Krkonose - Praha s Teslou bud pres Kostomloty v Polsku nebo Humpolec 🤦🏻‍♂️
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CHILDINTIME: jestli to bude úplně veřejné, to nevím. Chceme to mít jako pracovní materiál, abychom zvýšili počet automobilek v našem portfoliu.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JYRKA: tak kolega hlásí úspěch, povedlo se enrollovat Peugeota. Nicméně samotné propojení nese jasné známky účasti psychopatických paranoidních právníků na speedu.
    Nejdříve si musíš udělat účet, ten potvrdit pomocí šestimístného kódu, co ti přijde do mobilu. Když zvolíš špatné heslo (například se mu nelíbí kombinace znaků), tak ti to nepovolí, ale neřekne proč. Potom si musíš nastavit PIN, ten se pro změnu potvrzuje SMS s osmimístným kódem. Pak opíšeš VIN do auta, projdeš matoucím postupem, kdy se ti vytrvale nabízí možnost, jak to ukončit a pak si myslíš, že máš hotovo. Tak nemáš, musíš s tím autem minimálně 15 minut jet a pak ho nechat stát a ono se to stane. Alespoň to slibujou, ve skutečnosti kolega s tím musel jet do Mnichova Hradiště a pak se stal zázrak.

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Tesla - Bohužel jak píšeš. Ruzyně - Písek, žene mě to do velké zajížďky na Supercharger Vestec, přitom spousta jiných nabíječek po ceste. Trasu znám, ale kdybych neznal, stálo by mě to hodně času navíc zbytečně.
    CHILDINTIME
    CHILDINTIME --- ---
    JYRKA: myslis, ze nejaky 'formalni' vystup z toho bude mozne dat verejne? takovy vyzkum by pro me a asi i ostatni byl docela cenny prave pri vyberu a obhajobe koupe nejakeho konkretniho modelu. Kolega si nedavno delal srandu, ze dnes uz je jedna z klicovych rozhodovacich veci to jak to auto funguje digitalne a ne jake to ma fyzicke parametry - motor/dojezd, velikost, vzhled ...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    PEPAZZ: testovali jsme Enyaqa. Je na tom docela dobře, jen ty funkce je obtížné najít. :) To je obecně hlavní nevýhoda, nepřehlednost a zmatenost.


    PEPAZZ: Ne, Tesla umí najít nabíječky v okolí bez problémů. Ale: máme testovací trasu do Paříže. Naplánuje nabíjení po cestě, ale jen na Tesla nabíječkách, naprosto ignoruje cokoliv jiného a nedá se to změnit. Navíc kvůli tomu dělá strašné zajížďky. Testujeme to na Pankráci v Praze, když má auto prázdnou baterku, tak tě žene na východ na supercharger do Vestce, aby tě pak hnal zas na západ do Plzně.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JYRKA: jak jena tom vw?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JYRKA: i tesly musíš nabíječku v mobilu poslat do tesla appky , abys ji videl v autě ,je to tak?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    By 2030, Replacing an EV Battery Will Cost Less Than Fixing a Gas Engine


    The days of costly EV battery replacements are numbered
    https://www.recurrentauto.com/research/replacing-an-ev-battery-less-than-fixing-a-gas-engine
    #freebobash
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Neznáte tu někdo Opel Amperu? Máte nějaké zkušenosti?
    Jen se ptám, recenze si najdu...
    Díky předem.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Mimochodem, v mnoha typicky EV službách, jako je navigace a plánování nabíjení po cestě, tak Tesla žalostně selhává. Například nemožnost vyměnit jednu nabíječku po cestě za druhou, nastavit si cílový stav nabití po dojetí, navigovat po cestě na jiné nabíječky než Tesla...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Testujeme auta a jejich konektivitu elektrických aut, pro našeho zaměstnavatele připravujeme studii porovnávající různé značky a jejich přístup. Je to dost zajímavé, jen příprava testovacích scénářů nám zabrala 14 dní práce.
    Už máme za sebou pár značek, ale nade všemi vyniká Peugeot (Stellantis). Za dva dny pokusů se nám nepovedlo propojit mobil s autem :)
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    KURE: BMW i3 :-D
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    W_NOICE78: krása :/
    KURE
    KURE --- ---
    STETKINS: a co máš prosimtě za auto?
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    Já teda taky nemám garáž, ale mám přístřešek. Od tý doby co mám BEV, tak si prostě zapínám ohřev v telefonu a tak ohřev skla neřeším. Každopádně tam na to mám hw tlačítko :-D
    KURE
    KURE --- ---
    DZODZO: :( nope. holt když je člověk chudej bezzemek...
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    DZODZO: to je zajímavá sonda do života - komu se daří mít v garáži tolik místa, aby se vešlo i auto? :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tolko prispevkov k mrazivemu pocasiu, to chalani nemate normalne garaz na to auto?
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    DOCKINEZ: Jesteze mam pouze ridicsky oddil, a ten je v celem aute :D

    Jinak Teslinka umi rozmrazit auto cely, coz je prijemny, krome teda toho, ze vam to sezere baterku.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    MOODYCAT: Nelze, tam je psí a dětský oddíl :)

    Ale díky za tip.
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    DOCKINEZ: Ty si nevesis bundu/sako na sedadlo spolujezdce zezadu?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: KURE: IMHO to děla fleet. Třeba ČEZ manažeři maj povolený jen škodovky (většina má superby).
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    DAN_F: felicie to tak měla (ta moje aspoň), otcova stará mazda taky. A byla tam přelepka :)
    Jinak přemapovat tlačítko není jen SW změna? Čekal bych, že dnešní tlačítka reálně nic neovládají, ale jen pošlou signál do jednoho z mnoha počítačů a příslušná relátka jsou pak připojená k tomu počítači. Takže laickým pohledem menší změna vyměnit přelepku na tlačítku než místo tlačítka a příslušných vodičů dát záslepku :)
    KURE
    KURE --- ---
    PEPAZZ: technicky bych řekl žádnej, ale ta škodovka imho vypadá o hodně líp a má větší kufr. a obecně je o chloupek větší.
    KURE
    KURE --- ---
    MINER: skoda nevim, ale čekam to stejně jako VW kde je vyhřejvání zrcátek jojstickem kterym se nastavujou zrcatka.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIKDAS: hele to je takovej rozdil mezi Enyaqem a id4 ? nebo proste se v cz kupuje škodovka a VW ne ?
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    MINER: To pochybuju. Minimálně u mého auta je výhřev prostě jen výhřev a s HVAC nic nedělá a zároveň se okno většinou rozmrazí nebo odmlží rychleji, než ventilátor stihne něco smysluplného odfoukat. Jestli má rozmrazování zadního okna aktivovat všechno, to je z UX pohledu diskutabilní. Na jednu stranu je to určitě jednodušší, zároveň ale jsou scénáře, kdy mi stačí mít aktivní jen jednu možnost. V LR jsou to prostě dvě tlačítka vedle sebe, takže když chci zapnout obojí, zapnu je najednou.

    CERMI_FOX: S nezapojenými tlačítky jsem se asi ještě nesetkal. Většinou se tam dávaly záslepky, což se předpokládám dělá do dnes. Přidělování jiných funkcí by pro výrobce byl akorát ještě větší opruz, protože by to ještě víc komplikovalo kompletaci.

    Jinak, já neříkám, že to řešení, kdy je tlačítko na výhřev zadního okna fyzické, a tlačítko na ohřev předního virtuální, je ideální stav, jen že to bude nejspíš vycházet z toho, co jsem popisoval níže :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam