• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KURE
    KURE --- ---
    STETKINS: a co máš prosimtě za auto?
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    Já teda taky nemám garáž, ale mám přístřešek. Od tý doby co mám BEV, tak si prostě zapínám ohřev v telefonu a tak ohřev skla neřeším. Každopádně tam na to mám hw tlačítko :-D
    KURE
    KURE --- ---
    DZODZO: :( nope. holt když je člověk chudej bezzemek...
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    DZODZO: to je zajímavá sonda do života - komu se daří mít v garáži tolik místa, aby se vešlo i auto? :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tolko prispevkov k mrazivemu pocasiu, to chalani nemate normalne garaz na to auto?
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    DOCKINEZ: Jesteze mam pouze ridicsky oddil, a ten je v celem aute :D

    Jinak Teslinka umi rozmrazit auto cely, coz je prijemny, krome teda toho, ze vam to sezere baterku.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    MOODYCAT: Nelze, tam je psí a dětský oddíl :)

    Ale díky za tip.
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    DOCKINEZ: Ty si nevesis bundu/sako na sedadlo spolujezdce zezadu?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: KURE: IMHO to děla fleet. Třeba ČEZ manažeři maj povolený jen škodovky (většina má superby).
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    DAN_F: felicie to tak měla (ta moje aspoň), otcova stará mazda taky. A byla tam přelepka :)
    Jinak přemapovat tlačítko není jen SW změna? Čekal bych, že dnešní tlačítka reálně nic neovládají, ale jen pošlou signál do jednoho z mnoha počítačů a příslušná relátka jsou pak připojená k tomu počítači. Takže laickým pohledem menší změna vyměnit přelepku na tlačítku než místo tlačítka a příslušných vodičů dát záslepku :)
    KURE
    KURE --- ---
    PEPAZZ: technicky bych řekl žádnej, ale ta škodovka imho vypadá o hodně líp a má větší kufr. a obecně je o chloupek větší.
    KURE
    KURE --- ---
    MINER: skoda nevim, ale čekam to stejně jako VW kde je vyhřejvání zrcátek jojstickem kterym se nastavujou zrcatka.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIKDAS: hele to je takovej rozdil mezi Enyaqem a id4 ? nebo proste se v cz kupuje škodovka a VW ne ?
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    MINER: To pochybuju. Minimálně u mého auta je výhřev prostě jen výhřev a s HVAC nic nedělá a zároveň se okno většinou rozmrazí nebo odmlží rychleji, než ventilátor stihne něco smysluplného odfoukat. Jestli má rozmrazování zadního okna aktivovat všechno, to je z UX pohledu diskutabilní. Na jednu stranu je to určitě jednodušší, zároveň ale jsou scénáře, kdy mi stačí mít aktivní jen jednu možnost. V LR jsou to prostě dvě tlačítka vedle sebe, takže když chci zapnout obojí, zapnu je najednou.

    CERMI_FOX: S nezapojenými tlačítky jsem se asi ještě nesetkal. Většinou se tam dávaly záslepky, což se předpokládám dělá do dnes. Přidělování jiných funkcí by pro výrobce byl akorát ještě větší opruz, protože by to ještě víc komplikovalo kompletaci.

    Jinak, já neříkám, že to řešení, kdy je tlačítko na výhřev zadního okna fyzické, a tlačítko na ohřev předního virtuální, je ideální stav, jen že to bude nejspíš vycházet z toho, co jsem popisoval níže :)
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    Když to tak čtu, tak abych si cenil starého Mondea MkIV, které zapne ohřevy automaticky pokud nastartuju a venku je 4°C a méně. A zároveň mám možnost vypnout i zapnout samostatnými tlačítky, když potřebuji jen něco z toho. Zadní sklo a boční zrcátka (eventuálně trysky ostřikovačů mají snad všechny auta pod jedním tlačítkem.
    MINER
    MINER --- ---
    DAN_F: Předpokládám, že ten čudl zapíná jak vyhřívání tak fukejř, pokud má obé, protože přední okno chceš mít fakt nejrychleji.

    Plus ideálně čudl rozmražování zadního okna má rozmrazovat všechno, protože to nedělá bordel (nevim, kolik to žere proudu). Můj Citroën např. s vyhříváním zadního okna rozmrazuje i zrcátka, přestože čudl píše má ikonu jen zadního okna. Nevim jak to má Škoda.

    Konečně zase zajímavá diskuze:) Dostali jsme se k esenci automobilismu – tlačítkům!:)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    DAN_F: dřív se to dělalo tak, že počet tlačítek byl stejný ale ne všechna byla zapojená. Dnes by mu i šlo udělit jinou funkci
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    MINER: To právě nejspíš není. Enyaq může mít vyhřívané přední sklo a to je i pravděpodobně důvod, proč je ovládání jeho výhřevu přes SW tlačítko – je to volitelná výbava a je tak jednodušší přidat ovládání na displej, než ve výrobě řešit tlačítka navíc u konkrétních aut. Jinak teda, odmrazení vyhřívaných skel je výrazně rychlejší proces, než když se musí sklo ohřát teplým vzduchem.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    MAGE: Zas co někomu vadí, je pro jinýho OK, tak asi chápu, že tohle není na automatiku.

    ***

    Co chybí snad ve všech autech mně, je... udělátko na pověšení oblečení (bunda, sako...). Prostě věšák, ale nějak inteligentně navrženej a umístěnej, aby se oblečení za jízdy nekejvalo a nepřekáželo ve výhledu z okének a zároveň aby se to necouralo dole o podlahu, která může bejt zaprasená od bahna, sněhu atd.

    To by mi zvedlo komfort i bezpečí na palubě významně, protože bez něj holt jezdím oblečenej, anžto nemám bundu kam odložit.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam