• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Nechceš nasdílet víc o tom otci a matce a důvodech?
    Přijde mi, že tam může být velký potenciál pro zábavnost.

    Jinak ohledně psaní adres. Pro to, jak píšu adresy já, určitě potřebujete další template:) Napíšu to absolutně nejmíň, co si myslim, že tomu postačí k vyhledání a od našeptávače očekávám, že to najde:) V Gmaps to btw. většinou funguje… I když teď už to většinou zadávám hlasově…
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Jinak pro představu, jak je taková blbost jako registrace, komplexní.
    V Evropě je tuším 5 druhů zápisu adresy, které musíš podporovat na všech frontendech, se kterými zákazník přijde do styku. V Irsku jsou dva a už léta se pořádně nedokážou domluvit, jak je to správně :)
    Protože auto je teď SIM karta na kolečkách, tak musíš splnit legislativní podmínky té dané země. Výsledkem je to, že každá země má svoji sadu dat, která požaduje navíc (v tomhle je Česko zlatý, to nechce nic). V Evropě je naprostý extrém Itálie, která požaduje i celé jméno otce a matky (!!!). Takže při registraci musíš vědět, co která země potřebuje a opět, promítnout to do všech frontendů i backendů. Na italské požadavky se nedá připravit, to se musí zažít :)
    Další srandovní věcí jsou jazyky. V podstatě to do nedávna fungovalo tak, že se používal country/language matrix, kde byly definované povolené kombinace jazyků. U nás to byla čeština a angličtina, ta funguje v podstatě jako druhý jazyk všude. No a v některých konektivních zemích byla jako další podporována ruština. Rusko jako takové není konektivní trh, takže to bylo nastaveno pro Ukrajinu a Pobaltské země. Ukrajina ji vyřadila v roce 2014, pobaltské země teď. Takže bychom ji mohli smazat. Jenomže, letos se konektivní zemí stala Moldávie. Ta ji má jako jediná země. Fakt chceš podporovat ruštinu pro pár aut v Moldávii? Fakt chceš pro ně překládat všechny aplikace, infotainment v autě, smlouvy a souhlasy?
    Tak to jen tak pro pobavení ze zákulisí takové blbiny, jako jsou registrace uživatele pro automobilku.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MESTREY_: Diky moc! Popsal jsi skoro vsechny test cases na EV services, co jsem daval dohromady. Jeste tam mam vyber stanic podle sluzeb okolo, notifikace o potrebnem nabiti, nastaveni pozadovaneho stupne nabiti baterky pri prijezdu, preference kratsiho a castejsiho nabijeni pred delsim.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    JYRKA: Koukam, ze na tom Enyaq neni tak zle. Pridam par svych zkusenosti s jeho vestavenou navi (ME 3.7):
    - Neumi naplanovat vic, jak 5 nabijecich zastavek na trase (workaround je naplanovat trasu pres aplikaci a poslat do auta);
    - Nema preferenci nabijecek, nasazi je do trasy bez nejake logiky a nelze automaticky napr. naplanovat nabijeni jen na Ionity anebo Powerpass (ani v ME 4.x ci 5.x). Workaround je naplanovat trasu v ABRP a pak ji tam nasazet rucne;
    - Ma tendenci zapomenout po nabijeni celou rucne naplanovanou trasu, takze je nutne planovat znovu. Stalo se mi 3x v lete.
    - Ma tendenci naplanovat nabijecku mimo trasu - posle te z dalnice pryc na nejake podivne misto (napr. parkovistenu Tesca), ackoliv je cestou x lepsich nabijecek na dalnicni pumpe. Je tedy treba vzdy zkontrolovat, kde ta-ktera nabijecka je a pripadne ji nahradit jinou;
    - Jak jsi zminil, nahrazeni nabijecky jinou neni intuitivni + je pomale a za jizdy tedy ne moc bezpecne (od ME 4.x je rychlejsi hw, takze uz asi ok);
    - Navi nepracuje s elevaci (od ME 4.x uz ano) a pocasim, takze plan nabijeni neni duveryhodny, naplanuje malo zastavek a po ceste to musi korigovat. Laura pri tom rika uklidnujici vety jako “Vase spotreba je prilis vysoka na to, abyste bezpecne dosahli planovane nabijecky”, “Potrebna nabijeci zastavka pridana, Vasi preferovanou platebni metodu nelze pouzit”. To v noci uprostred Alp nechces slyset. Workaround je naplanovat trasu pres aplikaci a poslat do auta - appka s elevaci pracuje ale (opet) nema preferenci nabijecich operatoru, nasazi tam nabijecky podle sebe.
    Stejne ji ale pouzivam nejradeji, i s temi nedostatky mi vyhyovuje nejvic.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: musím říct, že se ve škodovce bičujeme za každé políčko navíc, které zákazník musí vyplňovat. Když vidím, jak to funguje jinde, tak mám pocit, že se nám občas i něco povedlo :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: Na tom je nejlepší, že ti nepomůže ani dealer. Měli jsme dva roky zdarma plnou konektivitu, než se to zprovoznilo, tak konektivita propadla, takže appku prostě nepoužíváme.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Registrační story pokračuje, tentokrát Jaguar. Jména a nadávky jsem zcenzuroval.
    Každopádně je překvapivé, kolik překážek u naprosto jednoduchého úkonu, jakým je registrace, některé automobilky dokážou udělat.

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JYRKA: no ty kráso to je solidni hacking, to normálni smrtelník vůbec namá šanci rozchodit
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Tesla Supercharger v 🇨🇿 Brně s nabíjecím výkonem 250 kW zlevňuje na 9,50 Kč/kWh 🤯 Pro srovnání - ČEZ za pomalejší 150 kW nabíjení chce 18 Kč/kWh 🤥
    x.com
    https://x.com/honza_thorovsky/status/1864752714049048976?s=46
    CERBERUS
    CERBERUS --- ---
    LAUNCHER: A vetsi rozliseni kamer (hlavne tech bocnich) - kdyz vam Sentry nahraje darebaka co vam vykrada auto, tak z tech bocnich kamer nejde poradne precist SPZ i kdyz stoji cca 2 metry od auta (nebo mozna prave proto) - vyzkouseno za vas.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    LAUNCHER: Krkonose - Praha s Teslou bud pres Kostomloty v Polsku nebo Humpolec 🤦🏻‍♂️
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CHILDINTIME: jestli to bude úplně veřejné, to nevím. Chceme to mít jako pracovní materiál, abychom zvýšili počet automobilek v našem portfoliu.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JYRKA: tak kolega hlásí úspěch, povedlo se enrollovat Peugeota. Nicméně samotné propojení nese jasné známky účasti psychopatických paranoidních právníků na speedu.
    Nejdříve si musíš udělat účet, ten potvrdit pomocí šestimístného kódu, co ti přijde do mobilu. Když zvolíš špatné heslo (například se mu nelíbí kombinace znaků), tak ti to nepovolí, ale neřekne proč. Potom si musíš nastavit PIN, ten se pro změnu potvrzuje SMS s osmimístným kódem. Pak opíšeš VIN do auta, projdeš matoucím postupem, kdy se ti vytrvale nabízí možnost, jak to ukončit a pak si myslíš, že máš hotovo. Tak nemáš, musíš s tím autem minimálně 15 minut jet a pak ho nechat stát a ono se to stane. Alespoň to slibujou, ve skutečnosti kolega s tím musel jet do Mnichova Hradiště a pak se stal zázrak.

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Tesla - Bohužel jak píšeš. Ruzyně - Písek, žene mě to do velké zajížďky na Supercharger Vestec, přitom spousta jiných nabíječek po ceste. Trasu znám, ale kdybych neznal, stálo by mě to hodně času navíc zbytečně.
    CHILDINTIME
    CHILDINTIME --- ---
    JYRKA: myslis, ze nejaky 'formalni' vystup z toho bude mozne dat verejne? takovy vyzkum by pro me a asi i ostatni byl docela cenny prave pri vyberu a obhajobe koupe nejakeho konkretniho modelu. Kolega si nedavno delal srandu, ze dnes uz je jedna z klicovych rozhodovacich veci to jak to auto funguje digitalne a ne jake to ma fyzicke parametry - motor/dojezd, velikost, vzhled ...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    PEPAZZ: testovali jsme Enyaqa. Je na tom docela dobře, jen ty funkce je obtížné najít. :) To je obecně hlavní nevýhoda, nepřehlednost a zmatenost.


    PEPAZZ: Ne, Tesla umí najít nabíječky v okolí bez problémů. Ale: máme testovací trasu do Paříže. Naplánuje nabíjení po cestě, ale jen na Tesla nabíječkách, naprosto ignoruje cokoliv jiného a nedá se to změnit. Navíc kvůli tomu dělá strašné zajížďky. Testujeme to na Pankráci v Praze, když má auto prázdnou baterku, tak tě žene na východ na supercharger do Vestce, aby tě pak hnal zas na západ do Plzně.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JYRKA: jak jena tom vw?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JYRKA: i tesly musíš nabíječku v mobilu poslat do tesla appky , abys ji videl v autě ,je to tak?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    By 2030, Replacing an EV Battery Will Cost Less Than Fixing a Gas Engine


    The days of costly EV battery replacements are numbered
    https://www.recurrentauto.com/research/replacing-an-ev-battery-less-than-fixing-a-gas-engine
    #freebobash
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Neznáte tu někdo Opel Amperu? Máte nějaké zkušenosti?
    Jen se ptám, recenze si najdu...
    Díky předem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam