• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: Já to právě vidím přesně naopak, tzn přebytek nabijecek 3-11kW na kazdem druhem, tretim miste.
    Krome toho, ze je to levnejsi (za jednu 150kw nabijecku vybudujes třeba 20 wallboxu), tak se nebude muset resit obsazenost, taky je to pohodlnejsi a tolik to nezatezuje distribucni sit (s nejakym vyuzitim V2G je to uplna parada).
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Podle mě je ale obří benefit to, že na nabíječku nebudeš muset jezdit vůbec, protože se ti to nabije vždycky pomalu přes noc.

    Otázka je, jakou kapacitu má naše síť, tedy kolik utáhnout běžné rozvody lamp takových nabíjení.

    Neví někdo?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BUNDA: PEPAZZ: asi tady budu za zlouna, ale myslím si, že je to zbytečné. Podle mého nastane to, že se natolik zrychlí nabíjení, že se s auty bude jezdit nabíjet stejně, jako teď k benzínkám.
    Nedává moc smysl, aby se vybudovala infrastruktura, kterou nebude moct většina aut využívat - když tam zakážeš parkování bez nabíjení, tak budeš mít prázdná místa na přeplněné ulici.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    NIKDAS: no zatím je boj v sídlišti vůbec zaparkovat. Ale souhlasím, že infrastruktura by tu měla být vybudována. Čím dřív, tím líp.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    NIKDAS: Už abych to měl před barákem v každým osvětlení.

    Jen jsem zvědavej, zda se nebudou krást. Přeci jen takovej volně přístupnej šikovnej nabíjecí kabel když se opálí izolace a odnese do sběrny, to je terno :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: Tohle bych vytetoval na čelo každýmu, kdo se mě ptá: "A kDE bUdOU ti liDi na SIdliŠTI nAbÍJeT??!"
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    tomu se říká nenapadná integrace (AC co sepne pres QR kod)

    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ono hlavně norské energetické firmy na tom rejžujou jak to jde. Takže imo politické řešení bude daň na zisk ze zahraničí a tím dotovat domácí spotřebitele, ergo zaplatí to Němci i těm Norům. A Němcům se to vyplatí, protože pro ně je Norsko obří levná baterka, win-win-win
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Půra nebrat vážně. Dělá propagandu pro fosilní byznys, jmenovitě Křetinskýho. Největší manipulátor na domácí scéně.

    Všimněme si ‚Norsko zvažuje‘ a ‚odpolední incident z jednoho dne‘ z článku interpretuje jako ‚hroutí se to jak domeček z karet‘.

    Přečíst si klidně jeho odkaz, ale Půra a jeho interpretace ignorovat a vždy být obezřetný, že jeho hlavní cíl je podpora fosilního byznysu. Kdyžtak odkazovat na zdrojový článek: https://t.co/ZD2L5W81BG

    Na druhou stranu i krátkodobý výkyv, kde cena na odpoledne stoupne dvacetinásobně, je skutečně ‚shit situation‘ a je potřeba na to reagovat…
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    W_NOICE78: Jestli se odstrihnou a pojedou jen na vodu a vitr, tak to bude velka sranda.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ: do UK bych tipoval že to číslo bude hoodně podobné, take nemaji cla ( nejsou v EU). jedina bariera je to pravostranne řízení, což ale v Australii mají také.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Pro info do Australie, která nemá žádná cla s Čínou prijde v pristím roce 68 nových EV modelů(nejen z činských zanček ale i z legacy). Slušná porce aut.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    v BYD rozebíraj do šroubku Cybertruck, homologují ho v Číně.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    TEAPACK: umí to i Kia EV6 a Hyundai Ioniq 5 (a možná i nějaké další)
    A 24-hour test run of the Hyundai Ioniq 5's Vehicle-to-Load function
    https://www.youtube.com/watch?v=yO5fJ8z66Z8


    ale ne teda do gridu, jen do domu s jednou zásuvkou
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    LAUNCHER: co já vím tak těm jaderkám fandí Soder (bavorský hejtman nebo co to je, šéf CSU tuším), ale Bavoři jako takoví moc ne :)
    a domácím německým jaderkám fandí Merz (kandidát CDU (sesterská strana Soderovy CSU) na kancléře)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TEAPACK: ano V2G neumi este ani Nissan, ktory to sluboval uz kolko rokov dozadu, ale je to jedna z ciest ako riesit problem letnych prebytkov
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER:

    Power Your Home with the Cybertruck | Tesla Powershare Install + Details
    https://youtu.be/rk8vtSHJYF8?si=JKkSmGtgjUxFDP_q
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    TEAPACK: Cybertruck to prý umí, nevím jak real. Nevím jak další auta.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    DZODZO: no, tohle umí akorát F-150 a to ještě k tomu jen do tvého baráku, nikoli jako vyrovnávací prvek distribuční sítě =)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    LAUNCHER: Zatim nijak. A s platformou MEB myslim nijak i do budoucnosti
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DZODZO: Coz mi pripomina... JYRKA: Jak je na tom pls Enyq s Powershare? Pripadne jak to u VW vypada do budoucna s Powershare? Omlouvam se, ja si vzdycky navymyslim :-)) (moznost sdilet baterii vozu s rodinnym domem, dost mozna jsem nepouzil vhodnou terminlogii - pripadne se omlouvam)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    TEAPACK: 1) Protoze sumu nakladu vsech tech vetrniku bys nepostavil v dnesni EU ani jednu JE. To neni mmch primarne kritika nakladu vystavby JE, to je kritika nakladu vystavby JE v EU. Jen naklady uradu Dany a jejich boys & girls: "Výdaje úřadu pro jadernou bezpečnost v příštím roce vzrostou na 486,1 mil. Kč." Ja vim, taky je mi podle jejiho TW sympaticka, ale pak slysim i tu vecnou kritiku "rozsahu" z oboru.

    Výdaje úřadu pro jadernou bezpečnost v příštím roce vzrostou na 486,1 mil. Kč
    https://oenergetice.cz/energetika-v-cr/vydaje-uradu-pro-jadernou-bezpecnost-v-pristim-roce-vzrostou-na-4861-mil-kc

    2) Protoze si v DE na zaklade tesneho hlasovani, patrne za masirky ruskych penez, vypli fungujici JE.

    3) Pokud se to smi, je vyhodne stavet oboje. A urcite extremne nevyhodne z poli duvodu JE vypnout.

    TLDR; mate pravdu oba 😊

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam