• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    SCHWA: Předělání zásuvky v práci bych určitě nechal na elektrikářovi.

    Do té čtyřkolíkové zásuvky bude přivedenej kabel, který nemá N vodič (pracovní=modrý), což znamená, že zásuvka nepůjde připojit přes chránič, což je u nabíječek problém.
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    Před objednáním auta zvažuju ještě pár věcí.

    Nabíjení:
    Nabíjení doma asi řešit nebudu - novostavba 2007, SVJ, složité vztahy. Elektroauta prý při nabíjení často hoří, správce se bojí požáru, přetížení sítě, že by pak chtěl nabíjet každý atd atd. Bez komentáře :))

    Jezdím 2-3x týdně pracovat do 90ties vily kde je v garáží stará 3-fázová zásuvka (16A, 4pin). Tuto zásuvku nikdo nepoužil asi 20 let a není problém jí dát pryč a namontovat Tesla Wall Connector. Mám ho tedy objednat rovnou s autem? Našel jsem toto schéma, ale nevím, jestli platí i pro tu starou 16A zásuvku co tam je. Nebo by na to stačil Tesla Mobile Connector a nějaká redukce na 4pin zásuvku? Rád bych z toho dostal maximum, ale většinou tam stojím cca 6-8 hodin, takže nepotřebuji mít auto nabité nějak extra rychle.
    Někdy asi nezaparkuju přímo u zásuvky (když tam bude stát jiné auto), ale až za ním, cca 5m. To nebude problém že?

    Nabíjení na veřejných nabíječkách.
    100m od domu mám PRE nabíječky. Pak je tu Lidl, Kaufland atd. Občas budu nabíjet na ulici a zvažuji jaké řešení zvolit. Na nějakém foru jsem četl o Shell kartě, která v sobě intergruje několik společností včetně PRE a prý se tam jde dostat na super ceny (na IČO, můj případ). Máte s tím někdo zkušenosti?



    Krásné svátky všem a moc díky za rady.

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Preji krasny patek a vikend 🎄👍

    EVINETTA
    https://www.youtube.com/watch?v=voChX89vzOo


    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    RATTKIN: U modelu s velkym HEPA to mozna ovladat nepotrebujes, ale u Model 3 je extreme otravne/nebezpecne v podmenu hledat ikonku recirkulace, ktera se navic automaticky vypina. Vzdycky zjistim, ze se to vyplo, kdyz citim smrad z venku.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    The FIRST Cybercab @ The Petersen! Presented by Tesla chief designer: Franz von Holzhausen
    https://www.youtube.com/watch?v=5jqJM7-tC0k
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    PEPAZZ: je to fakt pěkné video.
    Je to vlastně reklama na Teslu. "Klimatizace je na displeji ale není vidět, zakrývá to volant, takže zde máme navíc fyzická tlačítka.
    re: https://youtu.be/4e6l6z2sZD8
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    PEPAZZ: pro srovnání, TMY teď stojí 46.000 GBP, jenom o málo víc než Elroq.
    ty tři auta začínají výrazně níž, ale počítá se každé smítko výbavy
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    PEPAZZ: nevím, psal jsem o tesle jako celku
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JYRKA: octovalve ma tesla ale na vsech autech od konce roku 2020, co je na CT jinak?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    pekný srovnáni Elroq a kia ev3
    NEW Kia EV3 vs Skoda Elroq vs Mini Aceman review | Road trip costs compared! | What Car? | What Car?
    https://www.youtube.com/watch?v=Wp7oS9wFfME&ab_channel=WhatCar?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: z toho, co si pamatuju. Ostatní používají trojcestný ventil, Tesla (tuším) osmicestný, který dokáže distribuovat teplo i chlad planule do kabiny i k baterce. A pak spousta detailů, na jejihž pochopení jsem příliš tupý
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: A neshrnul bys taky v čem jako Pepazz? Zajímá mě kam to jde, ale nechci tomu věnovat tolik času. Případně dík.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Treba tepelne cerpadlo a management Tesly je velika inovace. Podivej se na to u Munra

    Cybertruck Thermal Management: A Departure From Previous Tesla Models
    https://youtu.be/GGvNbf2W0AU?si=_iE77ARYqwg7FD1c
    MINER
    MINER --- ---
    GOR: z tohoto z pohledu není už changer nic, protože všechno už tu bylo.

    Stejný motory, používá například Rivian.

    Pokud někdo designuje jiný motor pro přední a zadní nápravu, tak to je asi tím, že od každého chce jiný vlastnosti, protože použít to stejný co už máš, je určitě výrazně jednodušší. Takže jde o to, co prioritizuješ. Jestli výrobní efektivitu, ty konkrétní vlastnosti.

    Já na to koukám tak že o co teď jde, je spíš hromadit takováto jednotlivá zlepšení, aby byl celek co nejlepší.

    Poslední skutečně průlomová inovace mi přijde mega casting, který skutečně zjednodušuje výrobu řádově.
    GOR
    GOR --- ---
    MINER: Hele, jako dobry. Ale delat game-changer break through z prepinani hvezda trojuhelnik a z pouziti statorovyho vinuti jako tlumivky pro step-up....

    Navic v textu je jasne popsano, o co jde. Je to o ekonomice - prepinani hvezda/trojuhelnik vyzaduje stridac s vice tranzistorama (nejsem pohonar, ne uplne jsem si jist proc to tak musi byt, normalni 3f stridac by mel snaset obě zapojení zateze)

    Pouzivani vinuti motoru jako tlumivky pro step-up je chvalihodne, ale zase to neni zadna breakthrough inovace - napr. lokomotivy z prelomu 70s/80s taky pouzivaji jedno vinuti trafa jako tlemiffku, kdyz zrovna sosaj ze stejnosmerny site...
    MINER
    MINER --- ---
    Mně přijde zase dobrá inovace KIA, která umožní přepínat wiring v motoru a tim módy: krouťák / efektivita v otáčkách = dojezd.
    Takže taková skoropřevodovka bez pohyblivých součástí.

    The Kia EV9 Is The World's First EV With A Motor That Can 'Change Gears' - The Autopian
    https://www.theautopian.com/the-kia-ev9-has-the-worlds-first-electric-motor-that-can-change-gears/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Fundamentální koncept je v tom ze predni i zadni motory pro model 3 a y maji vetsinu komponent uplne stejnou, liší se jen statorem(ipm vs indukce) a invertorem. Jinak jsou to úplně stejné kusy, ktere obhospodari, std, dual i performance modely.
    MINER
    MINER --- ---
    PEPAZZ: Lze plz shrnout co tam je zajímavý pro ty, co nechtěj koukat půl hodiny?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Přemýšlí takto i legacy auto?
    Tesla Model 3 and Y Modular Motors
    https://youtube.com/watch?v=SRUrB7ruh-8
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    Meanwhile in China...

    Record year for coal in 2024, world's hottest year - Euractiv
    https://www.euractiv.com/section/eet/news/record-year-for-coal-in-2024-worlds-hottest-year/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam