• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    DIRTJUMPER: Mame dve deti a downgradujem z kombika do sedanu TM3 :) jsem zvedavej, jak to pujde. Na kola mam rack za auto. Jinak moc veci neprevazime, tak si myslim, ze to bude ok. Dokonce mi prijde ze mame tech veci min a min. Treba lyze a zimni vybaveni si uz jen pujcujeme, protoze je to levnejsi a vzdy v top stavu. Akorat boty vozime svoje. A ja obcas bezky, ale kdyz je mam na chalupe a jdu si zajezdit nekam bliz, tak si je taky radeji pujcim v Dekatlonu za 200,- na 24h. Cim min veci, tim min starosti :)
    OT_
    OT_ --- ---
    JYRKA: Jezdím defenzívně, bezpečně (jak taky s dětmi jinak) a zcela v rámci předpisů, takže horší jízdní vlastnosti na limitu jsou mi celkem buřt, naopak si užívám rozhled z výšky a kochám se. Vlastně jediné praktické omezení vnímám při v podzemních garážích kvůli výšce (2,1 m) - do většiny se prostě nedostanu. Servisní náklady jsou imho podobné jako u lepšího kombíku. Se spotřebou (7-9 l/100km) jsem smířen.

    Na popojíždění ještě tedy máme manželky pracovní hatchback Škoda Scala (ale v tom se v pěti cestovat nedá), ale v podstatě by se s dodávkou myslím dalo celkem v klidu fungovat jako s jediným autem v rodině. Ale teda máme Multivan, který je celkem komfortní, nedovedu říct, jestli by to třeba v Renaultu Trafic člověk vnímal stejně.

    Neříkám, že to je pro každého ani pro každou pětičlennou rodinu, ale pro nás je Multivan naprosto ideální vůz.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    OT_:
    JYRKA:
    Já to mám stejně. Pořád něco taháme. Je jasný, že kdybychom to velký auto neměli, tak bychom to nějak udělali, ale 5 kol se do sedanu dává blbě:-D
    Je fakt, že po většinu času to nepotřebuju...
    Jaké zhoršení užitných vlastností myslíš? Jezdím pomalu a mám rád, že sedím vysoko a vidím. Jasně, spotřeba je vyšší, ale teď jsem s tím třeba jel za 5,9l. Na popojížděčky máme elektro...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    OT_: Jak často máš ten komfort a kolik za něj zaplatíš? (Nejen finančně, ale taky zhoršením užitných vlastností v jiných aspektech, než je objem kufru).
    OT_
    OT_ --- ---
    DIRTJUMPER: Jako v podstatě ano, ale ten komfort, kdy se třemi dětmi prostě všechno naházím do dodávky a nemusím řešit, jestli se ještě vejde tohle dětské kolo nebo sáňky a nemusím v kufru hrát 3D Tetris s bagáží je k nezaplacení a ušetřil mi už pár let života. Samozřejmě je to dvousečné a návykové a já pak skřípu zubama, že se rodina nedokáže kloudně sbalit do letadla:)
    DIRTJUMPER
    DIRTJUMPER --- ---
    Hele obecně, pokud máš dítě do cca 2 let věku a potřebuješ převážet kočárek, nebo potřebuješ mít většinu kufru zabranou klecí na psa, tak je to nahovno. Jakmile jsou děti větší, dejme tomu 3+, tak už čtyřčlenný rodině musí stačit na 99% času klasickej kufr kombíku, teda někde okolo 600 litrů. To zbývající procento, který znamená jednou za rok cestu na jadran anebo v zimě na hory, pak v klidu řeší střešní box...
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    COMODOR_FALKON: Tenkrát jsme taky neměli „SUV kočárky“ a tunu vybavení pro psa na cvičák atd. Prostě všechno je větší a větší, jen ty kufry ne.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DOCKINEZ: Tohle maličko nechápu, jsk k tomu může dojít…

    V devadesátkách jsme se ve 4 celkem pohodově sbalili na celý víkend na chalupě do Škody 120L, která měla frunk 280L, tedy polovinu…
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    JYRKA: To máte dobrý. Mám 550 l a s pouhým jedním děckem a velkým psem neznám, co je roletka.

    A až bude další skřítě, tak to reálně vidím na koupi o třídu většího auta (nebo přívěsu na čokle, popř. obojí).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DOCKINEZ: I pro zenaty s odrostlejsimi detmi. Klidne trema. (Zijeme s kufrem 440 litru se trema detma a velkym psem. Co nevyresi kufr, pokryje rakev)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DIM_: Kufr 539 l je slabota.

    Ale umím si představit, že pro single lidi nebo bezdětný páry to může stačit.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    PEPAZZ: Jde to nakonfigurovat a koupit v Holandsku. A tyjo.. za 1.6M vse lepsi, nez cokoli. Vcetne vzduchovyho podvozku treba, uchvatny 360 kamery. Ale teda i vcetne pycovin jako vyjizdeci obrazovka na zadech sedacky spolujezdce, dedikovany kamery zadnim sedackam, aby ridic nemusel obracet hlavu atd.

    Podle nejakejch videi je to fakt uplne jinde. Ale o to nejde - jde o to, ze to je opravdu "tady".

    O to vic jsem zklamanej z ty novy TMY.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    ABS: Design svetel vychazi ze Cybertrucku a Cybercabu a naopak TMY vsichni v Cine kopiruji. Ja treba vubec neresim design, ale technologii. Jak uz tu nekdo zminil, technologicky je to docela zklamani. Prodeje budou dobry a to, ze ma konkurence papirove lepsi technologii neznamena, ze se bude vic prodavat nez nova Y.
    ABS
    ABS --- ---
    W_NOICE78: ano ten vzhled a skoro vse je v tesla nyni podrizeno Cine.
    Budu uprimny, take bych na jejich miste nenavrhoval auto do CA nebo EU trh.

    Mne osobne se ten "cinsky" vzhled i pres urcitou absenci zajimavosti libi.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    COMODOR_FALKON: nevim jestli je to fakt, ale asi takto:
    🔥New Tesla Model Y Orders Surpass 50,000 in a Single Day in China!

    The 2025 Tesla Model Y, officially unveiled yesterday, is already generating massive interest. Shared order data reveals that over 50,000 orders were placed in China within just one day.

    According to a report by Meiren Auto, a single store in Hebei province recorded nearly 300 orders on Friday alone. Customers visiting to see the new Model Y were informed that the vehicle will be available in showrooms by the end of January.

    Despite Tesla's competitors offering more advantageous features and pricing on paper, the brand seems to have no trouble with demand in China. Tesla continues to accept orders for delivery as early as March.
    x.com
    https://x.com/teslacamera/status/1878092092670447944?s=46
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    W_NOICE78, ABS, DZODZO: Po faceliftu z toho udělali takovou ošklivou krabici, která je do značné míry zaměnitelná s většinou jiných značek…

    Ikonický atompunkový pocit se z toho kamsi vytratil…
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    PEPAZZ: NESTA-certified six-dimensional electric safety and the ability to withstand up to 400,000 volts of lightning strikes.

    To je co za picovinu?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Today, Tesla launched the refreshed Model Y with the bold tagline: “Feel free to compare.” Well, the Zeekr 7X is ready to step up! Here’s a detailed side-by-side comparison, summed up in three words: Let’s compare!

    Price Advantage:
    •Zeekr 7X RWD Smart Drive Edition: Starting at ¥229,900
    •Refreshed Tesla Model Y RWD: Starting at ¥263,500
    Zeekr 7X clearly offers a more attractive price point.

    Charging Speed:
    •Zeekr 7X: Powered by an 800V high-voltage platform, it delivers 511 km in 15 minutes.
    •Tesla Model Y: Built on a 400V platform, it offers 250 km in 15 minutes.
    This isn’t just a time-saver—it’s a game-changer for travel convenience.

    Performance:
    •Zeekr 7X: Maximum power 310kW, 0-100 km/h in 5.8 seconds.
    •Tesla Model Y: Maximum power 220kW, 0-100 km/h in 5.9 seconds.
    Zeekr takes the edge with both power and acceleration.

    Features & Safety:
    •Zeekr 7X: Equipped with 21-speaker ZEEKR Sound Pro, floating ripple ambient lighting, a 16-inch 3.5K MINI-LED center screen, rear electric sunshades, and more.
    •Tesla Model Y: Known for its minimalist approach, but lacks the premium touches of the 7X.
    For safety, the Zeekr 7X sets a new benchmark:
    •Submarine-grade 2000 MPa ultra-high-strength steel.
    •Driver-side safety glass breaker and child safety airbag seat.
    •NESTA-certified six-dimensional electric safety and the ability to withstand up to 400,000 volts of lightning strikes.

    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    ABS: Jede se dal, je to jen refresh. Museli by asi vic predelat vyrobu. Aspon ty co si koupili predchozi model ve sleve nemusi byt zklamani a az dalsi generace za 3-4 roky prinese vetsi upgrade. Pro ty co si poridi novy model je to prijemna zmena, ale konkurence uz dohani.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    DZODZO: líbí se mi jak jsi se kreativně vyhnul tomu napsat, že předek i zadek jsou jakási čína :-D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam