• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LAUNCHER: Mně nikdo nic vysvětlovat nemusí a Grok to má také správně…

    To spíš Tobě by měl někdo s aspoň základní znalostí účetnictví vysvětlit, že s nulovým/negativním výnosem nelze dosáhnout zisku…🤷🏽‍♂️
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Škoda už prodala letos v ČR přes tisícovku elektromobilů | ČeskéNoviny.cz
    https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/skoda-uz-prodala-letos-v-cr-pres-tisicovku-elektromobilu/2657686?

    Za celý loňský rok tuzemská značka Škoda zaregistrovala do provozu 1644 elektromobilů. Letos už má po prvních třech měsících na svém kontě více než 1100 exemplářů vozů s čistě elektrickým pohonem.
    V samotném březnu se podíl elektrických vozidel, pokud sečteme čisté elektromobily a vozy s pohonem plug-in hybrid dostal přes deset procent. Bateriové elektromobily si samy připsaly na celkovém trhu 6,2 procenta a plug-in hybridy 4,3 procenta.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    COMODOR_FALKON: "výnos je blízký nule nebo záporný"

    Promiň, zase jsem zapomněl, že si píšu na Nyxu. Téma přenechávám někomu, kdo Ti vysvětlí rozdíl mezi výnos a zisk - na úvod.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LAUNCHER: Myslíš ty body, kde se píše, že výnos je blízký nule nebo záporný, přičemž nad nulou je pouze v případě, pokud stačí aspoň na úhradu úroků z dluhu, kterým je zatížen…? (3, 5)
    …nebo v případě, že se k úrokům a daním vůbec nebude přihlížet…? (4)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    COMODOR_FALKON: valka AI modelu :-)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    COMODOR_FALKON: Mrkni na body 3 až 5.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    COMODOR_FALKON: Pokud účetně započítaš umořování dluhu pro Elona na akvizici X, tak ano. Příčetně pak už ale takto. K tomu další benefity:

    ChatGPT - X profitability in 2025
    https://chatgpt.com/share/67f2db67-56c0-800d-b19d-932238bc4356
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Nejsem cílovka, ale asi je spíš fajn, že existujou i takovýhle stroje.

    Videotest Hyundai Ioniq 5 N: Sportovní elektromobil, výkon
    https://www.garaz.cz/clanek/videa-videotest-hyundai-ioniq-5-n-vaclav-janik-21014584
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DIM_: Waymo je světelné roky ZA Teslou. Vždycky bylo. Od počátku je Waymo pracuje na principu digitální troleje, na které je závislé.
    Proto je jeho nasazení podmíněno detailním zmapováním oblasti a vytvořením HD map s vyznačenými "trolejemi" + zajištěním údržby trolejí.

    LAUNCHER: Twitter mu nevydělává žádné peníze a už vůbec ne "krásné peníze"…
    Twitter je trvale ztrátový, ale vyplatí se jako vlivový nástroj, momentálně v rukách Elma…
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Oficialne prvni testovaci jizda s FSD v EU
    Tesla FSD Supervised in The Netherlands, Amsterdam (first time in Europe)
    https://youtu.be/GFGhzJwcsp0?feature=shared
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Nějaké to chváleníčko, věřím, že oprávněné.

    Škoda Enyaq má po faceliftu, který přináší víc než jen nový předek | Recenze & testy | Autíčkář.cz
    https://www.autickar.cz/clanek/skoda-enyaq-ma-po-faceliftu-ktery-prinasi-vic-nez-jen-novy-predek/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    skusal som brnensky supercharger u olympie a tam ma to vyslo nejakych 10 korun na kWh, ale taketo nabijanie tvori podla mna asi tak 10% celkoveho nabijania, vacsinu dobijem pomaly doma

    Proč je rychlonabíjení drahé a proč to vlastně není zas takový problém
    https://oenergetice.cz/nazory/proc-je-rychlonabijeni-drahe-a-proc-to-vlastne-neni-zas-takovy-problem
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    LAUNCHER: Tak tzv karbonové díly (laicke nepřesné označení) pro Airbus A350 jsem delal
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: IMHO asi nejznámější výrobce, pro zajímavost:

    Carbon Revolution Overview - 2024
    https://youtu.be/HUQ9YDVLFyI?si=Mj-DZlP16MUmVBjJ
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Pokud vás zajímá hypotetické kolo s minimálními ztrátami, tak viz obrovská uzoučká lehoučká karbonová kola na top jízdních kolech. Zdravím DT Swiss.

    Pokud vás zajímá hypotetické ideální kolo pro vykonné EV na kvalitní silnici, tak asi viz zadní (hnaná) kola Formula E.

    Honbu za delšími dojezdy řeší 150 kWh baterie, u karbon kol na auta budete šokováni, jak snadno se poškodí nebo taky zničí, viz lidi co to mají na supersportech. Na daily se to přesouvá na kovová.
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    GOR: Já bych řekl, že nemalou roli hraje i váha kola. Můžeš na tu Citigo nasadit magnesiový a uvidíš 😅
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    GOR: Tak jedno doplnění.. Možná to nebude průměrem kol, ale vyladěním software. Stejná auta, ale jedno je že zaváděcím serie a další mladší. To z té zaváděcí série má spotřebu kolem 23, novější pod 20... Zkusím se podívat na verze software atd..
    GOR
    GOR --- ---
    TOMBRIDER: Jako OK, fyzikalni podstatu vetsich odporu sirsich pneu chapu a beru v uvahu, pokud je to tedy tak, ze vetsi R automaticky znamena vesti sirku, tak to chapu, jakkoli jsem to automaticky nebral v uvahu.

    Vetsi moment setrvacnosti IMO bude mit maly vliv, za predpokladu, ze se prevazne brzdi elektrodynamicky. Furt mi intuitivne pripada 15 % strasne moc.


    JYRKA: Jo, beru, resi se tam TPI, resi se vyska vzorku atp., ale preci vetsi pneu nebudou mit zakonite mensi TPI a traktorovitejsi vzorek...?
    Sirka, jasne, rozumim, viz vyse.

    Mam pro kamarada akademika namet na diplomku, snad se na Citigo budou dat na nejakou vyjimku nasadit pneu od 165 az po 225 ;-) a poradne to promerit.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam