• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIKDAS: mas to v Tesla apce nebo pres display v aplikacich/palubni kamera
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    1. Waymo

    + Výhody:
    • Plně autonomní už dnes (úroveň SAE 4) – v některých městech v USA (např. Phoenix, San Francisco) jezdí robotaxi bez řidiče.
    • Používá LIDAR, radar, kamery – hodně redundantních senzorů pro vyšší bezpečnost.
    • Extrémně konzervativní – jezdí opatrně, spíš jako velmi opatrný člověk.

    – Nevýhody:
    • Omezená geografická oblast – funguje jen tam, kde je „natrénovaný“.
    • Velmi drahá výbava – LIDAR a ostatní senzory nejsou levné.
    • Potřebuje přesné mapy – mimo naskenovaná města je nepoužitelný.



    2. Tesla FSD

    + Výhody:
    • Jede jen na kamery (Vision Only) – žádný LIDAR nebo radar.
    • Cílí na všeobecnou použitelnost – chce fungovat „kdekoli“, ne jen v několika městech.
    • Neustále sbírá data od uživatelů – obrovský datový set pro trénink AI.

    – Nevýhody:
    • Není ještě plně autonomní (úroveň SAE 2-3) – řidič musí být připraven zasáhnout.
    • Občas nevyzpytatelné chování – zvlášť v náročných městských situacích.
    • Regulace – v některých zemích a státech omezený provoz nebo povolení.

    • Waymo je aktuálně „lepší“ v tom, že už opravdu funguje jako autonomní taxi bez řidiče – ale jen na pár místech.
    • Tesla FSD má větší ambice a škálovatelnost, ale zatím není 100% připravený pustit auto samotné bez dohledu.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Dotaz pro Teslisty:
    Dá se nějak přímo v autě dostat z MENU k sentry záznamům?

    Často se mi stane, že nastoupím a dřív než si stihnu uvědomit, že mám na displeji sentry událost zařadím rychlost, takže nabídka přehrát záznam zmizí. Moc se mi nechce pokaždé z auta vytahovat flashku do notasu...

    Když před zařazením kliknu přehrát klip, otevře se mi seznam všech záznamů, ale v menu jsem žádnou takovou možnost nenašel, díky
    INDRIK
    INDRIK --- ---
    COMODOR_FALKON: Už to tady zaznělo: to těžký neni znát kudy vede silnice, která se nemění.
    To těžký je umět odhadovat kam se hýbou účastníci provozu.

    Waymo fleet má 99.4 % uptime. Už jezdí i v silnym dešti. Loni začali testovat v Německu, letos jdou do Tokya.
    Čím víc chodců, kol a jiných modalit, tím těžší systém. Ani ti, ani auta nechodí/nejezdí podle "troleje":)

    Waymo točí miliony plně autonomních mil, s plnou zodpovědností systému.
    Nezabila nikoho. Drobné kolize jsou zlomek toho, co způsobí lidští řidiči a většinou se zaviněním člověka.

    Mezitím Tesla potřebuje baby-sitting. Bourá. Vyžaduje intervence. Zodpovědný je řidič, ne systém. Zabíjí lidi, který pak zavíraj, protože nebabysittovali. Máš o tom stránku i na wiki.
    Mohla by dělat to samý, co Waymo. Neumí to.

    Laskavý čtenář si sám doplní, kdo je dál.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Novy update od Enhance
    New Update 5.4.1+ | Making Your Tesla Customizable
    https://www.youtube.com/watch?v=E9qyZ29rwrU
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    AVATAREK: asi je to iba o zvyku, ja som predtym nikdy adaptivny tempomat nepouzival, tak este mam voci tomu stroju taku nedoveru :)
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    DZODZO: Upřímně, s tím bych nemohl existovat. Mám nastavenou hranici auta přede mnou na minimum a stejnak je to moc daleko. Zvlášť na dálnici se mi tam řadí auta a Tesla pak šlape na brzdu jak zběsilá
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    RATTKIN: unrelated otazka, ty mas TMY aj s FSD? zaujimalo by ma ako funguje adaptivny tempomat na fsd, ja mam iba ten obyc autopilot a ked si zapnem tempomat, tak na popojizdanie v kolonach asi dobre, akurat mi pride, ze sa rozbieha strasne zbrklo, ked sa pred nami pohne auto, tak vyrazi dopredu dost razantne, ja som zvykly na trosku plynulejsi rozjazd, tak zatial v kolonach popojizdim rucne (nozne)

    also mam nastavenu uplne najvacsiu vzdialenost od auta predo mnou ale v 90tke mi pride, ze som celkom blizko, pravda pocitac reaguje na brzdenie, pripadne chodcov trochu rychlejsie nez ja akurat tiez je to take nahle a nie plynule, ja si radsej drzim vacsi odstup az mozem lepsie predvidat a plynulejsie spomalovat
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    jak vypadá realita automobilů v roce 2025
    Evropo, probuď se! Bangkok Autosalon ukázal, kdo má budoucnost v rukou.
    https://youtu.be/aqIQtehFEdE
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: to zasa pozor, sikovny uctovnik vie dosiahnut zisk aj pri vykazani straty, este ked zena robila pre jednu malajsku firmu, tak ta v CR nikdy nedosiahla zisk, nech predali klavesnic kolko chceli, nejakymi machinaciami to vsetko vykazovali u svojej materskej firmy, aby nemuseli v CR platit dane :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LAUNCHER: Mně nikdo nic vysvětlovat nemusí a Grok to má také správně…

    To spíš Tobě by měl někdo s aspoň základní znalostí účetnictví vysvětlit, že s nulovým/negativním výnosem nelze dosáhnout zisku…🤷🏽‍♂️
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Škoda už prodala letos v ČR přes tisícovku elektromobilů | ČeskéNoviny.cz
    https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/skoda-uz-prodala-letos-v-cr-pres-tisicovku-elektromobilu/2657686?

    Za celý loňský rok tuzemská značka Škoda zaregistrovala do provozu 1644 elektromobilů. Letos už má po prvních třech měsících na svém kontě více než 1100 exemplářů vozů s čistě elektrickým pohonem.
    V samotném březnu se podíl elektrických vozidel, pokud sečteme čisté elektromobily a vozy s pohonem plug-in hybrid dostal přes deset procent. Bateriové elektromobily si samy připsaly na celkovém trhu 6,2 procenta a plug-in hybridy 4,3 procenta.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    COMODOR_FALKON: "výnos je blízký nule nebo záporný"

    Promiň, zase jsem zapomněl, že si píšu na Nyxu. Téma přenechávám někomu, kdo Ti vysvětlí rozdíl mezi výnos a zisk - na úvod.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LAUNCHER: Myslíš ty body, kde se píše, že výnos je blízký nule nebo záporný, přičemž nad nulou je pouze v případě, pokud stačí aspoň na úhradu úroků z dluhu, kterým je zatížen…? (3, 5)
    …nebo v případě, že se k úrokům a daním vůbec nebude přihlížet…? (4)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    COMODOR_FALKON: valka AI modelu :-)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    COMODOR_FALKON: Mrkni na body 3 až 5.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    COMODOR_FALKON: Pokud účetně započítaš umořování dluhu pro Elona na akvizici X, tak ano. Příčetně pak už ale takto. K tomu další benefity:

    ChatGPT - X profitability in 2025
    https://chatgpt.com/share/67f2db67-56c0-800d-b19d-932238bc4356
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Nejsem cílovka, ale asi je spíš fajn, že existujou i takovýhle stroje.

    Videotest Hyundai Ioniq 5 N: Sportovní elektromobil, výkon
    https://www.garaz.cz/clanek/videa-videotest-hyundai-ioniq-5-n-vaclav-janik-21014584
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DIM_: Waymo je světelné roky ZA Teslou. Vždycky bylo. Od počátku je Waymo pracuje na principu digitální troleje, na které je závislé.
    Proto je jeho nasazení podmíněno detailním zmapováním oblasti a vytvořením HD map s vyznačenými "trolejemi" + zajištěním údržby trolejí.

    LAUNCHER: Twitter mu nevydělává žádné peníze a už vůbec ne "krásné peníze"…
    Twitter je trvale ztrátový, ale vyplatí se jako vlivový nástroj, momentálně v rukách Elma…
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam