INDRIK:
"to těžký neni znát kudy vede silnice, která se nemění"Pro auto s lidarem, které je de facto slepé a nepozná silnici od louky to naopak velmi těžké je. A proto potřebuje, aby po té silnici nejdřív projelo mapovací auto a vytvořilo digitální trolej, která říká, že silnice je 3m doleva a 3m doprava od troleje…
Proto má Waymo geolock - protože mimo trolej by si to klidně střihlo po louce.
Ze stejného důvodu lze očekávat, že Waymo půjde vyřadit z provozu zarušením GPS, protože v tu chvíli ztratí pojem o tom, kde se nachází auto a s jakou částí troleje porovnat okolní prostor.
To těžký je umět odhadovat, kam se hýbou účastníci provozu.To je zrovna to nejjednodušší, protože pouhé 2 snímky stačí k vytvoření vektoru pohybu.
Nejtěžší je identifikace těch účastníků a jejich vyhledávání v knihovně možného očekávaného chování. Zrovna na identifikaci je lidar výrazně horší, protože nepozná sloup od stojící osoby v dlouhém kabátě.
To se ostatně vyčítalo i Roberovi, protože auto s lidarem nezastavilo kvůli figuríně v dešti/mlze, ale protože místo deště/mlhy vidělo zeď.
Trolej je samozřejmě bezpečnější (zatím), ale vyžaduje vybudování digitální infrastruktury a její údržbu…
Oproti tomu Teslu lze shodit z letadla na silnici uprostřed Mongolské stepi a ona "někam" dojede i bez řidiče, GPS a mapy, jen následováním silnice - jakkoliv možná lehce poškrábaná, protože některé zatáčky vezme natěsno…
A to je rozdíl mezi "95% bezchybnou pseudo-autonomií na troleji" (Waymo) a "občas chybující skutečnou autonomií" (Tesla)