• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    JIMIQ: i3 stojí jen směrem dozadu (necouvá), ale pokud zastavíš na semaforu z kopce dolů, tak pomaličku jede. Nicméně když dáš v tomto případě ručku, tak se automaticky povolí sešlápnutím plynového pedálu (když je zatažená při parkování, tak po zapnutí motoru je potřeba ji vypnout se sešlápnutou brzdou).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DOCKINEZ: zalezi kolko toho najazdis, mne staci denne dobit okolo 10kWh a to mas aj u pomalej 22kW nabijacky na jeden nakup v lidlu
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    W_NOICE78: No jo, to je jediná nevýhoda mýho luxusního 4 + 1, nabíjení není a nebude.

    Ale kousek od baráku je 180 kW, to asi bude stačit.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DOCKINEZ: muzes mit byt s parkovacim stanim s vlastnim nabijenim 😉
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    W_NOICE78: Kdybych měl nabíjet doma, musel bych mít barák. A o barák se člověk musí starat, což zabere asi tak stokrát víc času než 1× týdně zajet na nabíječku.

    (Ale samo znám lidi, který skákání okolo domu baví a naplňuje, nic proti tomu. Já mezi ně nepatřím.)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DOCKINEZ: Kdyz mas moznost nabijet doma tak si usetris jednou tydne cestu na pumpu, ale chapu ze jezdit s manualem v TDI po Praze je guilty pleasure 🙃
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DOCKINEZ: mne manualna prevodovka tiez nevadi, dokonca som zo zaciatku par dni instinktivne chytal imaginarnu riadiacu paku pri rozjezdu, ale do tej brnenskej dopravy kde viac stojis jak ides, je ta metoda ze iba slapes na pedal ovela pohodlnejsia, velmi rychlo som si na to zvykol

    samozrejme na nejake santenie v horskych serpentinach by som si vedel predstavit mx-5 s manualom, ale na denne jazdenie uz mi to pride zbytocne
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Co je ICE mód? Že chci nabít jednou týdně během 5 minut jako když tankuju na pumpě? Nebo že mně nevadí manuální převodovka, resp. je mi to fuk? :)

    #pátek
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JIMIQ: Tesla i I-Pace ano. Dokonce kdyz je kolona v kopci, tak se sam rozjizdi a zastavuje bez zasahu ridice.

    JYRKA: Taky preferuju, kdyz si muzu urcit jak to chci, Tesla ti to prostě vnuti, podobně jako apple. U auta jsem to prekousl, protoze ve vetsine pripadu mi jejich volba vyhovuje (+pomer cena/vykon vychazel nejlip). U mobilu a pc jsem to neprekous.

    Jinak to, ze je zakaznik zaseklej v ICE modu je ocekavatelny a pochopitelny, u vyrobce bych cekal, ze bude mit vetsi rozhled. Ale abych jen neplival, zda se mi, ze pomalu ale jiste se ta lod otaci a uz i legacy automobilky meni mysleni z ICE na BEV.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: mne ano, obcas sa to hodi v zacpe, ze nemusim stresovat, aby som vcas zaradil a pustil spojku, aby som sa nezacal valit dozadu na auto za mnou :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Stoji EV v kopci bez brzdy?
    GOR
    GOR --- ---
    NIKDAS: Creep je creepy hlavne pro ty, co presedlaj do BEV z ICE z manualem....
    Mozna, kdyby Leaf nemel creep, po 1PD bych si ani nevzdechl...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: mně vlastně nevadí, jsou lidi, kteří nechtějí měnit své návyky - a pro ty je puristická Tesla fakt moc velká změna.
    Vadí mi, že to nejde vypnout.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: Creep u BEV absolutne nechapu, je videt jak jsou nekteri vyrobci zasekli v ICE premysleni. Vzdyt prece neni zadny duvod proc bys musel stat nonstop na brzdě. U I-Pace jde naštěstí vypnout.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ja som bol na minimalne brzdenie zvykly uz na fosilu, jazdim skor chill a predvidam, nelepim sa na auta predo mnou, takze aktualny system na tesle, kde viem do brna dojst prakticky bez toho, aby som vobec slapol na brzdu (pokial sa nestane nieco neocakavane) mi maximalne vyhovuje
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MAGE: právě že ne. Nevím o změně, ale škodovka je nastavená tak, že se nezastaví a dokonce po uvolnění brzdy se pomalu rozjede - jako kdyby měla automat.
    Ačkoliv dělám pro škodovku, v Enyaqu jsem už dlouho neseděl, tak snad nekecám :)
    MAGE
    MAGE --- ---
    JYRKA: Aha ja myslel ze to funguje tak ze kdyz osolis tu rekuperaci tak ze se to chova jako one pedal driving
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MAGE: to řešení škodovky s tím, že nejde nastavit one pedal driving je důvod, proč nemám škodovku :)
    MAGE
    MAGE --- ---
    JYRKA: Mam nissan qashqai co umi taky one pedal driving ale na delsi cesty si to nedokazu predstavit mit nohu furt v kreci (rad proto prepinam na adaptivni tempomat). Spis se mi libi jak to ma treba skodovka ze si clovek muze padlama pod volantem menit miru rekuperace. Ale nevim jak to funguje v praxi.
    GOR
    GOR --- ---
    KY_109: U me neni cilem vyslovene plachteni samo o sobe - nevim jak to maj jiny EV, ale 1PD u Leafa na sire silnici nerad, protoze, odpozoroval-li jsem to spravne, 1PD u brzdi konstantnim "odrychlenim" a protoze EDB s klesajici rychlosti zakonite vadne, v nejake fazi zacne pribrzdivat treci brzdou, coz nechci.

    A naopak, ve meste mi vyhovuje, ze 1pd zustava stat bez otravneho stani na brzde.

    Problem ankety spatruju v tom, ze u ruznych EV ruzne funguje EDB a nastaveni intenzity EDB a predpokladam, ze u ruznych EV funguje ruzne i rezim 2 pedalu....
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam