• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity. Zadne drama.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    GOR
    GOR --- ---
    NIKDAS: Creep je creepy hlavne pro ty, co presedlaj do BEV z ICE z manualem....
    Mozna, kdyby Leaf nemel creep, po 1PD bych si ani nevzdechl...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: mně vlastně nevadí, jsou lidi, kteří nechtějí měnit své návyky - a pro ty je puristická Tesla fakt moc velká změna.
    Vadí mi, že to nejde vypnout.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: Creep u BEV absolutne nechapu, je videt jak jsou nekteri vyrobci zasekli v ICE premysleni. Vzdyt prece neni zadny duvod proc bys musel stat nonstop na brzdě. U I-Pace jde naštěstí vypnout.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ja som bol na minimalne brzdenie zvykly uz na fosilu, jazdim skor chill a predvidam, nelepim sa na auta predo mnou, takze aktualny system na tesle, kde viem do brna dojst prakticky bez toho, aby som vobec slapol na brzdu (pokial sa nestane nieco neocakavane) mi maximalne vyhovuje
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MAGE: právě že ne. Nevím o změně, ale škodovka je nastavená tak, že se nezastaví a dokonce po uvolnění brzdy se pomalu rozjede - jako kdyby měla automat.
    Ačkoliv dělám pro škodovku, v Enyaqu jsem už dlouho neseděl, tak snad nekecám :)
    MAGE
    MAGE --- ---
    JYRKA: Aha ja myslel ze to funguje tak ze kdyz osolis tu rekuperaci tak ze se to chova jako one pedal driving
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MAGE: to řešení škodovky s tím, že nejde nastavit one pedal driving je důvod, proč nemám škodovku :)
    MAGE
    MAGE --- ---
    JYRKA: Mam nissan qashqai co umi taky one pedal driving ale na delsi cesty si to nedokazu predstavit mit nohu furt v kreci (rad proto prepinam na adaptivni tempomat). Spis se mi libi jak to ma treba skodovka ze si clovek muze padlama pod volantem menit miru rekuperace. Ale nevim jak to funguje v praxi.
    GOR
    GOR --- ---
    KY_109: U me neni cilem vyslovene plachteni samo o sobe - nevim jak to maj jiny EV, ale 1PD u Leafa na sire silnici nerad, protoze, odpozoroval-li jsem to spravne, 1PD u brzdi konstantnim "odrychlenim" a protoze EDB s klesajici rychlosti zakonite vadne, v nejake fazi zacne pribrzdivat treci brzdou, coz nechci.

    A naopak, ve meste mi vyhovuje, ze 1pd zustava stat bez otravneho stani na brzde.

    Problem ankety spatruju v tom, ze u ruznych EV ruzne funguje EDB a nastaveni intenzity EDB a predpokladam, ze u ruznych EV funguje ruzne i rezim 2 pedalu....
    RSZ
    RSZ --- ---
    mě teda ještě baví pří nějakém sjíždění serpentinama z hor klikat rekuperaci 1-4 a nemít nohu na pedálech vůbec:)
    KY_109
    KY_109 --- ---
    GOR: presne! Mimo mesto se mechci vzdat "plachteni" (coasting) ale ve meste tam casto Becko dam.
    GOR
    GOR --- ---
    NIKDAS: Mam EV a mimo mesto preferuju dva pedaly s tim, ze ten brzdovej pouziju zridka (bezny zpomaleni zajisti EDB) a ve meste preferuju jeden pedal.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---

    Jak to máte s jednopedálovým řízením?


    Instrukce:
    Jednopedálové řízení (one-pedal driving - OPD) znamená, že při úplném uvolnění akcelerátoru začne auto brzdit motorem v maximální možné míře až do (úplného) zastavení.
    Pokud jste zvyklí v průběhu jízdy měnit intenzitu regenerace, zadejte možnost, kterou využíváte nejčastěji.

    22 hlasy od 22 respondentů

    RSZ
    RSZ --- ---
    1 pedal mi přijde jako další stupeň pohodlí po automatu/ev, prostě 95% situací řešíš bez brzdy a nepřešlapáváš vedle, to je fakt jako když nemusíš šlapat na spojku
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JIMIQ: That's just one pedal driving with extra steps :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    mám diesla a používám 1,5 pedal driving - zařazuju nižší rychlosti a brzdím až když to nestačí :D
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: 1 pedal driving
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    A jak to máte vy?

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    RATTKIN: jo tak vidim, ze mas podobne skusenosti, aj to s tym ako si nevie zrusit obmedzenie rychlosti, preto nemozem cestou domov pouzivat autopilot, lebo na konci vesnice pred nami je nejaka firma, tak je tam obmedzena rychlost na 70, ale za tym vyjazdom z arealu uz je pak normalne 90-tka akurat on to nepozna a tak si celou cestou az do dediny mysli ze ma ist 70 :)))
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    DZODZO: já jsem Teslu bez FSD neměl, ale občas to vyrazí hodně a pak prudce brzdí, ale záleží to na autě předemnou.
    Samořízení - Tesla Enhanced Autopilot a Full Self Driving
    https://youtu.be/OjHAgiW5Tu4
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    -off topic--
    Chápu, že Bobash ma teď jiné starosti, ale i tak jsme ho tu dlouho neviděl, on má RO?

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam