• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Dostatečně výkonný laser a CMOS senzor na mobilu / foťáku. To je hned, bohužel. Kdo fotí koncerty s lasery, mohl by vyprávět...

    Volvo EX90's Lidar Sensor Will Fry Your Phone's Camera
    https://www.thedrive.com/news/volvo-ex90s-lidar-sensor-will-fry-your-phones-camera

    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    LAUNCHER: Můžu jen potvrdit. Kdysi mi manželka koupila k svátku nebo narozkám tohle

    Kurz - Bezpečná jízda | Polygon Hradec Králové
    https://www.polygonhradec.cz/kurzy/bezpecna-jizda

    Super zážitek, dobrý zkušenosti (kde jinde se ti podaří 10 smyků zadní nápravy v jednom dni?) a celkově větší klid a jistota za volantem. Za těch pár tisícovek vřele doporučuju.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    NIKDAS: Klasická Čína, šlo jen o bezpečnost :)

    Mluvčí Xiaomi Auto vysvětlil, že omezení byla zavedena z bezpečnostních důvodů. „Plný výkon je určen pro okruhové použití s vhodnými pneumatikami a přípravou,“ cituje web CarNewsChina vyjádření společnosti. „Chceme zajistit bezpečné využívání tohoto výkonu.“
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: My 2¢:

    Zrovna já nerad vidím další a další státní byrokracii, ale ten základ vnimam stejně jako ty - domnívám se, že je vhodné:

    1) Dojet si např na školu smyku / defensive driving atd, klidně soukromě. Leckde tohle funguje v rámci služebních aut / teambuildingu.

    2) Rád bych viděl, nejen u Evropské prémie, organizované jízdy/zájezdy pro majitele na sníh a led v Norsku, okruh atd. A abych mluvil za sebe - nejméně u Tesly, lepší se ty služby, ale šup šup, pořád málo 😊

    V rámci toho bych chtěl též pochválit právě tu Evropskou prémii, že toto už desetiletí pořádají.

    Ty automobilky by to přeci měly pořádat i pro svoje dobro, vdovám pak těch 500+ HP tolik neprodají. A mnozí si to i rádi zaplatí, nemusí to být přeci "zadarmo v ceně v auta".

    3) Grok říká, že leckde po světě jsou slevy na pojištění pro absolventy #2. Proč to nevidím v CZ? Nebo špatně koukám?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Automobilka Xiaomi sebrala majitelům elektromobilů třetinu výkonu, ti si to nenechali líbit - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-automobilka-xiaomi-sebrala-majitelum-elektromobilu-tretinu-vykonu-ti-si-to-nenechali-libit-40520700

    Aktualizace SW omezila výkon elektrického sedanu SU7 Ultra z 1153 kW na přibližně 670 kW. Pro odemknutí plného výkonu museli majitelé nově absolvovat kvalifikační jízdu na schválených závodních okruzích, i když ještě o pár dnů dříve ho měli k dispozici kdykoliv.


    Za mě je podmínění výkonu splněným testem dobrý nápad, ale hlavně by na příchod elektromobilů měly zareagovat státy a zavést stupně ŘP dle výkonu vozu, podobně jako tomu je u skupiny A. Ono už těch 1000koní je dost a když vidím jak někteří jezdí...no...škoda mluvit.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to je aspon reklama :))) mali by dat ceskemu prezidentovi nejakeho Enyaqa :)

    Francouzský prezident má nové auto. Obložení interiéru je z žitné slámy - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-francouzsky-prezident-ma-nove-auto-oblozeni-interieru-je-z-zitne-slamy-40520702
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    Školení R5 pro prodejce u Olomouce. Konkurenční vozy.

    IV0
    IV0 --- ---
    SMRGL: Jestli to mám měřit nějak jinak, tak dej vědět, dneska jsem u toho furt. Dostal jsem ji k novému autu, ale ještě nikdy jsem ji nepoužil.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    IV0: Divný. Každopádně děkuju
    IV0
    IV0 --- ---
    SMRGL: Ahoj, přijeli jsme domu až večer. Můj měřák umí max 20 MOhm a ať dělám, co dělám, tak na všechny rozsahy ukazuje, že odpor je větší. Na druhé straně jsem to neměl nikam připojené...
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    SMRGL: To jsou holt ceny pro veřejný zakázky
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    NIKDAS: Ten evropský má trochu jiný tvar. Ale z mého pohledu je to jen tahák na peníze.

    Tohle je jeden z levnějších https://iont.tech/shop/konektor-pro-zasah-izs-332#attr=


    Tento je úplně mimo https://www.vyzbrojna.cz/cz/2105/4102/nouzova-zasuvka-emergency-plug.html

    Jediné, co je u něj navíc, jsou ty kontrolky, které ve skutečnosti jen říkají, že auto je připraveno k nabíjení.. Sepnuti rele na CP atd..
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    SMRGL: Tady je ten bazmek NIKDAS:
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    IV0: Prosím tedy o pomoc.

    Mělo by to být podle tohoto obrázku. U nabíjecího AC kabelu ten odpor říká autu maximální zatížitelnost kabelu - tzn. Průřez vodiče. Viz tabulka.

    Proto se používaji pro V2L jiné odpory, než jsou zde uvedené.



    Jedna zajímavost. Auto když detekuje odpor mezi PP a PE, vypne motor a imobilizuje se, protože očekává nabíjení. Takže tohoto se dá využít u hasičů pro zabezpečení vozu. Například hasiči z Olomouckého kraje před časem sháněli ty hlavice kabelu, aby si z nich udělali low cost pomůcku pro zastavení auta.Pražští to vyřešili tak, že si koupili bazmek za 20 000, který dělá víceméně to stejné jako nabíjecí kabel. Jen má na sobě navíc kontrolky.
    IV0
    IV0 --- ---
    SMRGL: Mam, zkusím změřit
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    Ahoj, máte tady nekdo auto s V2L a multimetr? Např ioniq 5, MG, BYD

    Potřeboval bych změřit odpor na adaptéru, který se dává do zásuvky vozidla.

    Mezi vodičem PP (nahoře jeden z tenkých) a PE (silný uprostřed). Jsou na té straně, která se dává do auta posane. Buď přímo na konci, nebo na dně, vedle "koliku".

    Řeším totiž, zda automobilky používají pro spuštění V2L pomocí adaptér stejný odpor, nebo různé odpory..

    Např Renault/Dacia má mezi PP a CP 3150ohm bez stiknuteho tlačítka. Po stisknutem tlačítku na adaptéru (tzn při aktivaci funkce) klesne odpor na 150ohm.

    U MG je asi jeden z odporů 470ohm.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SCHWA: tak to vie momentalne asi iba KORKMAZ:
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: jsem zvedavej jak poletí dolů akcie, protože nevím jestli se ještě stále daj nízké prodeje svést na Juniper
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Německé EV prodeje. Najdi Teslu...

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam