• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity. Zadne drama.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    NTR23: Tak proto jsem už dávno mluvil o tom, že místo dotací na domácnosti by s měli řešit programy dobíjení tam kde lidi jsou přes den.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    CUKI: Jasne. Kdyz jsi ale pres den s autem pryč a druhý den musíš zase, tak musíš dobíjet v noci.
    CUKI
    CUKI --- ---
    NTR23: Jo taky mám limit plochy, jinak bych navýšil. Mě se na střechu vejde ale jen 6,4kWp :-( A já bych klidně i dvojnásobek. Teď přes léto je to jedno, ráno v deset mám plnou baterii, ale v zimě...
    Captur=tank, dobré by bylo srovnávat s nějakým normálním úsporným autem.

    Jinak mě nejde až tak o cenu, jako o využití zelené energie. Takže na nějaký levný noční proud si nehraju.
    JOHNIEZ
    JOHNIEZ --- ---
    U nás na sídlišti se teď konečně něco hnulo a k PRE AC sloupku co mám před barákem dali dvě vyhrazený místa. Měli jsme tu sice dost trafaček, kde se teoreticky dalo nabíjet, ale jen jedno místo bylo vyhrazený a na něm začal být v posledních měsících dost přetlak. Je tu teď hromada Tesel a když jsem jel kolem, tak tam často někdo nabíjel. Zbytek byl obsazenej spalovákama, parkovacích míst je tu strašnej nedostatek. K tý následující trafačce dali z každý strany před parkující auto značku zákaz stání k 18.6., takže tam pravděpodobně příští týden prdnou další dvě vyhrazený místa k nabíjení. Konečně se tam tak bude dát nabíjet. Pro nás s BEV fantastický změny, pro parkující spalováky už to tak dobrá změna nebude...
    NTR23
    NTR23 --- ---
    ELIJEN: Manuálně. V appce auta. A sečtu těch pár nabíjeni. Když je to přes den, tak je to slunko, když v noci, tak síť.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NTR23: Jak pocitas to nabijeni z FVE vs slunce? Je na to nejaka vychytavka v Home Assistantovi?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CUKI: Mam Teslu uz 4 a pul roku a prijde mi, ze nabijeni je cim dal tim jednodussi. Kazdou chvili se otevira nejaka nova nabijecka. Dobijes prakticky kdekoliv a bez cekani. To znamena, ze vystavba nabijecek je rychlejsi nez adopce EV. Sit take nekolabuje.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    CUKI: 8,6 kWp. 20 panelu. Střecha je plná.
    Captur jezdil skoro za 7 litrů. Benzin 1,2 litru.

    Jinak nabíjíme ze sítě jen když potrebujeme aby byl oráno auto nabité a vždy jen z nízkého tarifu, kde je distribuce za 25 haléřů. A máme spot, tak jsou i tak v noci lepší ceny.
    CUKI
    CUKI --- ---
    NTR23: Slušná tabulka. Kolik toho máš na střeše a jakou máš baterii?
    Při takto velkém nájezdu by se vyplatilo přidat FVE, aby toho nešlo tolik ze sítě. Duben je skoro half half...

    Tabulku ušetřeno za benzín moc nechápu. To jezdíš tankem? Tohle nežere ani můj přes dvacet let starej obytňák :-)
    CUKI
    CUKI --- ---
    SMRGL: Píšu něco jiného? Ano tyhle rychlo nabíječky nebudou na denní použití, budou srovnatelné třeba s dálničními pumpami. Kde ten výkon potřebuješ. Na běžné dojíždění do práce je to nesmysl. Ale na druhou stranu nabíjení doma přes noc není také efektivní řešení, protože primární je používat zelený zdroj a tedy majoritně slunce (u nás). Ale mi se teď bavíme spíše o sídlištích. Zatím to není na pořadu dne, protože většina smrtelníků z bytovek na to stejně nemá, ale až (když) se dostanou ty elektromobily na nějakou normální cenu, tak to problém začne být. Většina lidí přijede večer domů a začne nabíjet (navíc minimálně v zimě výhradně fosilní energií) Pozor netahat do toho energetický mix, ale počítat jen tu aditivní energii!

    Prostě zatím to limity má docela velké i v té infrastruktuře.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    SMRGL: Udělal jsem ji k FVE, pak jen rozšířil pro auto.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    NTR23: Krásná tabulka ❤️. Tak na tohle jsem fakt línej
    NTR23
    NTR23 --- ---
    53 Kč/100 za tento rok.
    Jinak poslední dva měsíce kolem 25 Kč.

    SMRGL
    SMRGL --- ---
    Odbočka k umirajicimu vodiku..

    Když jsem pozoroval jak v Californii mají problém s plnickami vodiku, netušil jsem, ze opravit takovou srandu s 800bary je časově tak náročné.. Minulý rok v podobnou dobu taky pár týdnů nefungovala.

    Konec vodíku v Čechách? Barrandovská plnička už několik týdnů nefunguje | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/konec-vodiku-v-cechach-barrandovska-plnicka-uz-nekolik-tydnu-nefunguje-14722


    Pokud by někoho zajímala cena vodiku, nalezne ji v mapě stanic níže. Připomínám, že průměrná spotřeba je cca 1kg / 100km

    H2.LIVE: Wasserstofftankstellen in Deutschland & Europa
    https://h2.live/

    btw: za kolik Kc jezdíte s EV vy? Já teď mezi 60-80Kc / 100km, podle toho jak moc prasim.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    CUKI: Další, z kterého čiší absolutní neznalost tématu. Tak to prostě dopadá, když neumí člověk pracovat s informacemi. Jak to pak asi vypadá v politickem rozhodovani?

    Možná pro Vaše překvapení - elektromobil pro každodenní použití stačí nabíjet z obyc zásuvky 230V velmi malým výkonem.


    Něco pro studium - ať například nemelete blbosti ohledně telmelinu.. Pokud tedy zvládnete prezvejkat několik desítek článků


    xPARI.cz: Auta na elektriku jsou nesmysl! (rev. 2025-01-24)
    https://www.xpari.cz/2018/01/auta-na-elektriku-jsou-nesmysl.html?m=1
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Hlavně kdyby to tak netlačili na sílu, tak už je elektromobilita dávno někde jinde. Tohle nepřirozené prostředí má za následek to, že vývoj jde naprosto nevhodným směrem.

    Ta infrastruktura bude asi ještě dlouho trvat. Dneska se to staví hlavně tam kde to jde a je tam nějaká rezerva, ale za chvíli dojde na to že budou potřebovat rozšiřovat v místech, kde to tak snadné není a nebo to skoro nejde. A hlavně naše síť není schopná pojmout takové množství nabíjecích stanic. Nedávno jsem četl o nabíjecí stanici 800kW! Možná by bylo dobré těch Temelínů postavit rovnou 10, jinak se máme v zimě na co těšit :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ja myslim, ze by sa nic nestalo aj keby sa zakaz zrusil, v roku 2035 uz budu stejne ICE auta irelevantne, lebo pokial bude dobudovana nabijacia infrastruktura, tak odpadne posledna psychologicka bariera, ktorou vodici fosilnych aut trpia, ja uz si popravde neviem predstavit, ze by som mal presadat naspat do auta na ropu, pride mi to zaostala technologia ako tie kone, ked sa presadili automobily :)

    Německé automobilky volají po zrušení zákazu prodeje nových vozů se spalovacími motory
    https://oenergetice.cz/cista-mobilita/nemecke-automobilove-sdruzeni-kritizuje-zakaz-prodeje-novych-vozu-se-spalovacimi-motory-od-roku-2035
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIKDAS: skoda ze ten predek a zadek neudelali stejne jako u Junipera ala Cybercab
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    Next-Gen BMW iX3 Revealed with 800km Range and Superfast Charging
    https://youtu.be/BTDEmvpB39c?si=jBnBpzj6bCZRJ9Pz
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Refresh S a X bohužel nepřinesl nic moc nového

    Tesla představila facelift Modelů S a X. Esko má rekordní dojezd, největší změnou je cena – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/clanky/tesla-predstavila-novy-model-s-a-model-x-nejvetsi-zmenou-je-cena-a-rekordni-dojezd/sc-870-a-235320/default.aspx

    V bodech:

    O 5k USD dražší
    Nejviditelnější novinkou je kamera na předním nárazníku. Má zlepšit detekci výmolů a podobných překážek na silnici.
    Model S Long Range má zvýšený dojezd: z 640 na 660 km. Má jít o nejdelší dojezd, jaký kdy Tesla udávala.
    Větší ticho v kabině – lepší zvuková izolace proti hluku od pneumatik, snížený aerodynamický hluk, lepší ANC (aktivní potlačení hluku).
    Nové osvětlení interiéru, ambientní proužky jsou přes celou palubní desku a kolem dveří, v systému lze měnit barvy a animace.
    A pak drobnosti: nová kola, nová barva Frost Blue, adaptivní osvětlení, více místa pro cestující ve třetí řadě sedadel v Modelu X, vylepšené tlumiče, nové adaptibilní světlomety
    CUKI
    CUKI --- ---
    NIKDAS: Není problém mi to předvést :-D, já se o to snažil docela dlouho.
    Hlavně já na 3f FVE určitě přecházet nebudu protože to nedává smysl. 3f měnič žere v zimě znatelně víc a tím mi snižuje možnost soběstačnosti.

    Mám tam protažen CYKY 3x6 s tím, že až pod parkoviště, kde mám podružný rozvaděč jedu PEN. Tedy mám 2. fázový vodič k dobru na neprioritní nabíjení například.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam