• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Kamarád si půjčil Lucid Air. A takhle to dopadne, když v autě úřaduje moje negativní energie :)

    SMRGL
    SMRGL --- ---
    ZAHRADKAR: Když je velká zima, tepelko nefunguje. Záleží na bilaventnim bodu.

    Zde jsou nějaké teploty a další podrobnosti https://www.automobilrevue.cz/rubriky/clanky/technika/termomanagement-elektromobilu-a-tepelne-cerpadlo_48577.html
    ZAHRADKAR
    ZAHRADKAR --- ---
    Otazka: tepelne cerpadlo - nutnost nebo je to ok bez nej? Chci eauto jako druhe auto do rodiny, cesty typicky do 100km, ale i v zime a na Vysocine (v extremech -20C)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Nový SC v Čestlicích a Ostravě už jsou online.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: Waymo už má zcela autonomní auta od roku 2018 a celkem jich jezdi asi 700.

    Tesla má 0 zcela autonomních vozidel.

    Další diskuze je bezpředmětná :D
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    FYI, možná jsem 100 lez za opicema, ale zjistil jsem, že v Lidlu se dá nabíjet i v jejich administračkách a skladech, jen se to teda v jejich appce maskuje pod logem mateřského Kauflandu. Jen bacha, některý jsou veřejně nepřístupný, i když to nejde vyfiltrovat.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    Pokud máte někdo něco novějšího od Renaultu, tak jedna ještě neveřejna novinka. V Google mapách vestavěných v autě se má v blízké budoucnosti aktivovat funkce, které jsou známé z telefonu (např hlášení uživatelů atd.) + něco navíc.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Fred Lambert a jeho scoopy o Tesle.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Rozbor autopilota Tesly a tvrzení o bezpečnosti.
    Bloomberg just released the most embarrassing report about Tesla, Waymo, and self-driving | Electrek
    https://electrek.co/2025/06/16/bloomberg-most-embarassing-report-tesla-waymo-self-driving/

    Zde je krátké shrnutí článku v češtině (díky ChatGPT):



    1. Hlavní kritika Bloombergova reportu:
    Bloomberg srovnal údajně bezpečnost Tesly (Autopilot + FSD) s průměrnými statistikami NHTSA a Waymo a uvedl, že Tesla je „10× bezpečnější“. Tento závěr je ale zavádějící, protože:
    • Tesla zahrnuje jen jízdy s aktivovaným Autopilotem/FSD (Level 2) a počítá hlavně vážné nehody (např. aktivace airbagu), zatímco NHTSA zahrnuje všechny dopravní incidenty – i ty drobné .
    • Bloomberg přitom porovnal míle z celosvětové flotily Tesly s daty Waymo jen z San Francisca, nikoli celosvětovými – což zkresluje srovnání .

    2. Problémy s daty Tesly:
    • Tesla nehlásí všechny havárie, zejména menší incidenty bez airbagů. NHTSA uvádí, že pouze 18 % policejně hlášených nehod zahrnuje aktivaci airbagu .
    • Datové rozpory mohou znamenat, že Tesla vůbec neví o mnoha nehodách Autopilotu .

    3. Kritika provedení reportu:
    • Bloomberg vypustil nesprávné či neúplné údaje, které zkreslují relativní výhodu Tesly oproti Waymo a průměru NHTSA .
    • Electrek obviňuje Bloomberg z chybných závěrů a vyzývá k opravě .

    4. Další upozornění:
    • Tesla sice uvádí 3 miliardy mil s FSD, ale opět jen s dozorujícím řidičem; Waymo uvádí 22 milionů mil jen z jednoho města (SF), přičemž celosvětově má přes 71 milionů mil vozidlových jízd .
    • Tesla používá teleoperaci – tedy dálkový dohled/ovládání – což znamená, že skutečné „self-driving“ míle jsou zatím minimální.



    🔍 Shrnutí Electrek:
    Bloombergův report je docela zavádějící a dává neodpovídající podporu tezím o převaze Tesly v autonomní jízdě. Srovnání je nesprávně metodologicky založené, využívá neporovnatelné datové sady a zamlčuje důležité nuance, včetně rozsahu teleoperace.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tuto nieco k cinskym EV a ich predajnym cislam

    Chinese EVs: Built To Lie
    https://www.youtube.com/watch?v=Kw94t1oGHgM
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    DOCKINEZ: K fenomenu SUV jsem cetl dobrou knizku. Tohoto tematu se to dotyka jen v jedne kapitole, ale i tak mi to prislo zajimave.

    Jak svět doopravdy funguje | Albatrosmedia.cz
    https://www.albatrosmedia.cz/tituly/80150524/jak-svet-doopravdy-funguje/

    CUKI
    CUKI --- ---
    Jinak taková jedna úsměvná historka od kamaráda. Když jsem dováželi první elektro truck ze Švédska. Tak aby to sem vůbec rozumně dojel, tak si s sebou vezl obrovskou diesel centrálu ze které vyráběl elektřinu... :-D

    Ale zrovna tady u kamionů mi ta elektromobilita přijde velmi užitečná. Je to vozilo trvale v provozu a se stálým denním nájezdem. Navíc se pohybuje téměř trvale po dálnicích...

    Jen to bude chtít asi trochu času. Ale přínos obrovský.
    DIRTJUMPER
    DIRTJUMPER --- ---
    CUKI: tyjo, tak mně spotřeba 6,3 litru (se kterou je v modelu počítáno) jako úsporná přijde. Co bych za to dal :) Ale píšu to optikou dvou aut, kdy jedno jezdí za 8 a druhý za 12 :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    SCHWA: Zrovna po nedělním návratu z chalupy bys měl mít dobito skoro do plna…
    CUKI
    CUKI --- ---
    SCHWA: To jsou Holešovice-Hipsterov, tak jezdí všichni na trolej :-D
    SCHWA: Otázkou je jak moc to jednou pro tebe znamená.

    Ale obecně i když to není na pořadu dne protože dát do kusu plechu stovky tisíc je ta mě totální nonsence, tak já bych třeba nahradil jedno ze dvou aut, které mám malým EV. Dovážení dítěte do školky, nákupy, nějaké cesty kolem. Kdyby to mělo opravdu zaručený dojezd 100km, tak dobrý. Ale druhé auto je obytka, ta EV ekvivalent ani nemá. Ale musel bych tím zase jezdit zbytečně delší trasy, místo abych jel malým Yarisem.
    Například jezdíme cca jednou měsíčně k rodičům ženy. je to cca do 150km s přehledem. Ale bydlí v paneláku kde s to prostě nenabiju a není kde zaparkovat u nabíječky a dojít pěšky. Z dítětem taky nechci a nemůžu moc šachovat, že někde na půl cesty dáme přestávku. Někdy to vyjde někdy ne. Dneska jsme jeli na koncert na který jsme se nedostali protože usnul jindy než jsme potřebovali... A z protivným tříleťákem v autě je nebezpečnější jezdit než s dvěma promile v krvi.

    No další možnost je mít ty auta 3. Ale chci to?
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    Ono je to hodne i o psychologii. Nez koupis e-auto, tak proste chces mit jistotu, ze v radiusu 5min chuze od domu mas kde nabit… to ze to pak vyuzijes jen parkrat do roka je vec druha.
    To byl vlastne i muj pripad. Tu nabijecku co mam nejbliz domovu jsem pouzil jen jednou a spis ze zvedavosti. Teslu mam 4 mesice. Ale pri rozhodovani nad koupi elektroauta sehrala zrovna tahle nabijecka zasadni roli :)))
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    ELIJEN: Chapu, ale to te proste bezneho uzivatele odradi. Zrovna nedavno jsem to resil s kamaradem. On treba v Lidlu/Kauflandu nikdy nenakupuje. A na Vystaviste to mas od kulataku skoro pul hodky MHD. To proste radeji koupis plug-in nebo spalovak. Resit tohle po kazdem nedelnim navratu z chalupy proste nechces, je to proste megaopruz navic.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    SCHWA: Rok a půl jsme s EV bydleli v Dejvicích. Nabíjení během nákupu v Lidlu (Stromovka, Bořislavka) a Kauflandu (Podbaba) úplně stačilo. Případně 200kW nabíječka u Výstaviště. Teď už je několik AC nabíječek i na ulici u Flemingáče.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SMRGL: ja to uprimne moc nesledujem, staci mi ze to vychadza skoro 3x menej ako predtym s benzinovym autom, teraz ma jazda do brna a naspat stoji nejakych 6-7kWh x 8 korun t.j. okolo ~60 korun predtym s benzinom to bolo 4 litre x 40 korun t.j. okolo ~160 korun
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    SCHWA:


    Holešky, Bubeneč a Letná:

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam