• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    W_NOICE78: na tom je videt, jak mame drahou elektrinu, kdyz litr nafty stoji mene (kdyz nepocitam spotrebku, dph a dph ze spotrebky) jak 7 kWh elektriny :-(
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    CUKI:
    musis se na to divat trochu jinou optikou i kdyz to ted ekonomicky nevychazi tak k ty spotrebe musis pridat další faktory, třeba emise nebo zdravotní externality.
    Ten mrnavy Buzz ma hmotnost 2.7t oproti Multivanu T6.1 2.0TDI 110kw, ktery vazi kolem 2.5t
    Prumerna spotreba Buzze je 25kw/h na 100km to je jak 8,5l nafty na 100km, stejnou spotrebu ma i ten 110kw Multivan
    Jenze na vyrobu 1 litru nafty potrebujes cca 3-7 kWh a to uz je hodne drahej provoz.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Jo a ještě: u mě hodně ovlivňuje použití FEV to, že 4 dny v týdnu dělám z domova. Pokud bych dojížděl do práce denně a dělal klasicky 9-17, tak bych mohl využít maximálně 10 kWh baterku a tím by s velkou pravděpodobností využití FVE kleslo.
    Třeba soused už z FVE nedobíjí, prostě spoléhá na noční proud.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    W_NOICE78: Asi se to bude lišit typ od typu, ale v loňském modelovém roce se zapracovalo právě na servisovatelnosti už na lokální úrovni.

    Bohužel schémata u vysokonapěťového VAG jsou asi naschvál částečně skrytá, takže na konkrétní pojistku tam nevidím. Ale z toho tvého příspěvku je mi jasný, že se to díl 0Z1915604H. Zbytek kódů jsou baterie

    Jedna věc je drahý díl (typicky pojistka baterek, ložisko v motoru), ale druhá je, jestli ten díl jde vyměnit přímo v servisu anebo se musí vyndat celá soustava a poslat někam do fabriky.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KORKMAZ: Jakych drivejsich baterii? ID.4 a Enyaq jsou 5. let stary EV. Point je v tom, ze jen za tu OEM pojistku si VAG uctuje 3000 EUR
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    CUKI: Ano, veřejně je to hodně drahý. Zajímalo by mě, jak tu svojí cenovou strategii pro dají velcí dodavatele typu ČEZ, Před a e.ON plebejům.

    Jinak my máme hodně nabíjecích stanic na množství vozidel, podobně jako čerpacích stanic. Ale bohužel tady vůbec nefunguje ta tržní elasticita, jako u prodejců fosilních paliv.
    CUKI
    CUKI --- ---
    KURE: No právě to mi nějak nevychází jako super. Protože moje 20let staré Ducato žere těch 6, ale BEV i prťavá dodávka žere mnohem víc než těch 16. :-(

    Nejde o úsporu, ale nečekal jsem že je to až o tolik dražší.
    KURE
    KURE --- ---
    CUKI:
    že když tě ICE auto žere 6/100 tak to je cca ekvivalent toho když
    do EV se spotřebou 16KWh/100 kupuješ elektriku za 13/kWh.

    finanční výhodnost je tam v okamžiku kdy nabíjíš doma nebo ze soláru.
    na komerčních nabíječkach (8-13/kWh se správnou kartičkou a tarifem) si na tom trochu lépe nebo stejně jako normální ICE auto.
    a superrychlý nabíječky ke kterejm nemáš právnou karičku vyjdou draho.
    imho kupovat BEV kvuli úspoře se dneska vyplatí poměrně úzké skupině osob
    CUKI
    CUKI --- ---
    KORKMAZ: Tedy cena nabíjení je dána přímo rychlostí nabíjení a nebo přeneseně spíše "značkou" dobíjecí stanice? A jak je to z nutnosti mít nějaké ty věrnostní a jiné kartičky?

    "Ekvivalent aktuálně stabilních cen fosilních paliv pro větší moderní auta je někde kolem 13kč/kwh." Tohle ale nechápu co je tím myšleno. Nebo jakým způsobem se to dá porovnávat.

    Mě jen zaskočila ta cena. Měl jsem za to, že když se všude ohání finanční výhodností tak to alespoň není opačně. A ne že mrňavý ID Buzz "sežere" znatelně víc než velká 20let stará naftová dodávka.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    CUKI: Jak co. Pomalý AC je to úlet, střední DC ucházející, za rychlý už dost dobrý. Ekvivalent aktuálně stabilních cen fosilních paliv pro větší moderní auta je někde kolem 13kč/kwh.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    W_NOICE78: To byl problém těch dřívějších baterií, že to nešlo vůbec servisovat lokálně a po jednotlivých segmentech a kvůli drobnostem se musela měnit celá vysokonapěťová baterie nebo elektromotor. Do servisních příruček EV úplně nevidím, ale u té novější generace PHEV od VAG je to velký skok dopředu a dost věcí jde řešit partikulárně a lokálně (např pojistka už není uvnitř, ale vně). Jelikož racionalizace bývá u VAG velká, tak EV asi budou dostávat to samé.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Škoda, že už to nikoho nezajímá

    Tesla 'Model Q' gets bold prediction from Deutsche Bank that investors will love
    https://www.teslarati.com/tesla-tsla-model-q-gets-bold-prediction-deutsche-bank-investors-will-love/
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    VW ID Series (Skoda, Cupra, Audi…) – Getting Them Back on the Road After a Crash Is One of the Pillars of Sustainable and Affordable E-Mobility… But EU Manufacturers Often Do the Opposite
    Three years ago, when the first Skoda Enyaq was crashed in Croatia, the official price for a pyrofuse service to recover the high-voltage battery was €11,920 (90,000 HRK) — an unreasonably high cost for an overrated service task. This inflates ownership and insurance costs and worsens the overall CO2 footprint.
    Why do we get the feeling that some safety systems are being used as an excuse for unjustified high charges, mostly in Europe?
    These vehicles are now increasingly imported into the Balkan region precisely because of those inflated costs — making them more affordable here. And with proper HV certifications, the same repair job is resolved within a maximum of two working days.
    Aftermarket support will become — if it hasn’t already — one of the key pillars of sustainable e-mobility, because it breaks the monopoly of the automotive industry.
    Some manufacturers even use integrated pyrotechnic fuses and, after an accident, demand a full battery replacement from the owner or insurance — despite the old battery being fully functional. They then recycle it, wasting valuable materials and energy, just to sell a new unit with the same working components.
    We recently received an ID.4 with the same pattern: minor damage already repaired, battery removed, pyrofuse replaced, and after guided BMS reset via ODIS online (008C), the vehicle was fully reactivated — with all integrity checks passed for the battery system.
    Part numbers: 0Z1915592H, 0Z1915912T, 1EA804842T, 0Z1915604H,
    Errors: P160900, P1CA700, P1CA800,
    Pyrofuse OEM cost:
    VW, Cupra - 3000€>
    Mercedes - 300€>
    BMW - 4500€>
    Stellantis - 2000€>
    Renault - 0€
    BYD, MG, Chinese - Unknown - EPC hidden
    Tesla - 180€
    EV Clinic - VW ID Series (Skoda, Cupra, Audi…) – Getting...
    https://www.facebook.com/evclinic/posts/pfbid02XG4RArxESB9113CMiNz4WTXUvahTaQLFYUCHbuE9sCswDip2GcRNtBu325Lq9Z8tl
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    TOFI: “Ti říkám, neser mě!”; 2025, kolorováno.
    CUKI
    CUKI --- ---
    NIGHTHUNTER: "10 Kc/kW" To je jako levná cena? Kolik to stojí tak v průměru?
    KURE
    KURE --- ---
    NIGHTHUNTER: Díky :)
    FELCARKILLER
    FELCARKILLER --- ---
    TOFI: homolkovi 🤣 dopíči
    TOFI
    TOFI --- ---
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    KURE: S kolama asi uplne stejne jako bez kol - nepoznam rozdil ve spotrebe ani v hluku ani pri 140 km/h ;-) Cesta po meste a mimo dalnice 18-20, dalnice pri 120-140 km/h za 23-25 kWh/100 km.
    Dojezd si asi vypocitej, my jen skakali po 3 ionity nabijeckach - Babolna v Madarsku, ale protoze jsme tam byli ve 12h a je tam McDonalds, navic elektrina za 10 Kc/kWh, tak se nabilo vic nez auto chtelo, a Ladna i Pavov jsou taky u benzinek, kde bysme stejne staveli kvuli zachodum nebo piti, takze zdrzeni nabijenim 0 minut a proste jsem to pripojil i kdyz auto melo 50% baterky)
    Dneska v 10h rano jsem dosnidal u Balatonu, v Praze byla po 17h spotreba takhle:

    KURE
    KURE --- ---
    NIGHTHUNTER: Trapná otázka, kolik to takhle s kolama ujede/zere?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam