• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    CUKI: Jsou to dodávky, původně na benzín/naftu predelany na bev. Malá baterka, dojezd kolem 80–200 km, pomalé nabíjení, starsi rocniky ani nemají DC nabíjení. Určeny na rozvoz zboží po městě, ne na delší cesty.
    ID.4 a Enyaq jsou od začátku stavěné jako elektromobily. Velká baterie (350–550 km dojezd), rychlé nabíjení za půl hodiny, pohodlný interiér, tichá jízda a lepší jízdní vlasnosti.
    Starší modely: 20-80% SoC = 48 až 120 km reálného dojezdu.
    Novější modely: 20-80% SoC = 130 až 140 km reálného dojezdu. Nevím jak ty, ale já bych nechťěl nabíjet každých 50-120km 1-2h. U těch novějších je to rychlejší, ale ty jsou mimo rozpočet.
    Ideální náhrada za Caddy je ID. BUZZ, ale ten je cenově jinde a taky nemá moc velkej dojezd, jen má dobrou nabíjecí křivku.
    CUKI
    CUKI --- ---
    W_NOICE78: Proč ne Kangoo Z.E nebo e-Partner? Podle mě z těch praktických aut vypadají tyhle klony podle mě nejzajímavěji.
    FINSON
    FINSON --- ---
    W_NOICE78: Ta ID.4 vypadá, že by taky šla :-) Caddy byl kvůli tahání bordelu a nábytku, ale na to je stejně lepší ten vozík, když už - navíc v budoucnu už toho počítám nebudeme vozit tolik.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Jj, na e-Berlingo s reálným dojezdem 130 km se tu už feedback objevil.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    FINSON: Jeste to bude chvilku trvat, nez bude neco jako Tdi Caddy na baterky. Sice uz jsou, ale to nechces.
    FINSON
    FINSON --- ---
    W_NOICE78: On ten Caddy zatím vrčí dobře, ale začínám se zajímat s předstihem, abych věděl, až s Caddym začne být nějaký problém. Zatím to bylo OK, ale až by se případně začal sypat, tak budu chtít přejít na elektriku. Teď ještě můžu vyčkávat.
    Doteď jsem se nezajímal, protože BEV pro mě byly finančně naprosto mimo - teď na mě ale právě začaly po netu vyskakovat reklamy na ojetiny za ceny, které už mi přijdou únosné. Například dělo jako eTron by mě vůbec nenapadlo, že už může být k mání kolem toho půl mega. A ta ID.4 je koukám rovnou i s tím tažným, takže vidím, že to jde - díky!


    JYRKA: Pes je malý a na zadní sedadlo může, to problém není. Problém mám u Tesly s panem CEO, no... znechutilo mi to celou značku.
    CUKI
    CUKI --- ---
    FINSON: Mám hodně podobný přístup i představy, ale smířil jsem se s tím, že budu muset ještě chvíli počkat, protože lidový prakticky BEV se ještě nezačali ani vyrábět, natož aby se objevovali zajeté s cenovkou která nepřipomíná drahotu :-D
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    W_NOICE78: Do Tesly 3 nenacpes psa jinam, nez na zadni sedadlo
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    FINSON: Za 500000,- je naopak ojeta Tesla nejlepsi volba. Kangoo Z.E nebo e-Partner mozna do toho limitu sezenes, ale to bych radeji jeste jezdil s tim Caddym.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Hm, kanárek nevypadá zle :)

    Ford Capri: Skvělý elektromobil, ale špatné Capri | Recenze & testy | Autíčkář.cz
    https://www.autickar.cz/clanek/ford-capri-test-recenze-skvely-elektromobil-ale-spatne-capri/
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FINSON: tak asi cokoliv, hlavně ne Nissan kvůli baterkám.
    FINSON
    FINSON --- ---
    JYRKA: Co nejlevnější a co nejdýl :-) Nemám problém mít stejné auto 10 let, pokud bude fungovat.
    Finančně vidím jako naprostý strop 500k, ale jestli bude něco "očesaného" s tažným za 200k, tak vezmu to za 200k.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FINSON: ještě jaký máš cenový limit a jak dlouho si to auto chceš nechat.
    FINSON
    FINSON --- ---
    Ahojte! Aktuálně jezdím ve VW Caddy 1.9 TDi r.v. 2007 v holobytu pořízeném po 4. majiteli za 55k Kč a mně i rodině to vcelku stačí - to pro představu, jaký punk u nás jedeme.
    Nicméně říkám si, že je to naše poslední ICE a až nadejde jeho čas, chci ho vyměnit za ojeté BEV.
    Náš use case je, že zhruba 1x - 3x do týdne potřebuju autem poposkočit 5 km, o víkendu se otočit na chalupu 30 km tam a 30 km zpět, pokud jedeme za rodiči, tak "daleko" v našem případě znamená 180 km => nevidím sebemenší problém s dojezdem.
    Auto si můžu jak u baráku v Praze, tak u chalupy postavit na vlastní pozemek přímo pod okno, z něj vyhodit prodlužku a nabíjet to přes noc ze zásuvky - jakože tuhle možnost bych u toho auta rád měl.
    Infotainment nikoho nezajímá, pokud si v tom autě půjde pustit hudbu z mobilu a mobily nabíjet, budeme nevýslovně šťastni a nic víc nechceme. Potřebuju akorát, aby to byla verze, u které existuje možnost tažného pro obyčejný nebržděný vozík.

    Cenově to budu hledat samozřejmě co nejníž, nebude mi vadit Dacia, jediné, čemu se budu chtít vyhnout, je Tesla.
    Úplně ideální by byl vyšší dodávkovitý typ, jako je ten Caddy, ten nám jinak naprosto vyhovuje; vozí se v tom tři lidi a pes.

    Jestli mi můžete naházet tipy, po jakých modelech se dívat a co by to auto mělo mít, budu rád, postupně si to projdu a vytřídím - chci se v tom prostě rozkoukat.
    Předem díky!
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to by bolo keby mali nabijacky otvaracie hodiny :) by boli fronty jak za sociku na beno :)

    Honba za benzínom za socializmu (1989)
    https://www.youtube.com/watch?v=N3fyHLZpE1k
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Tak schválně, co z toho bude. Modrý ovál mám fakt rád, takže držím palce :)

    Ford chystá "Model T moment“. Může to být revoluce, ale spíš máme dejá-vu | Novinky | Autíčkář.cz
    https://www.autickar.cz/clanek/ford-chysta-svuj-model-t-moment-muze-to-byt-revoluce-ale-spis-mame-deja-vu/
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    DZODZO: Imho LiDAR pruhy nedetekuje, na to jsou ty čáry málo vystouplé.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam