• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Hm, kanárek nevypadá zle :)

    Ford Capri: Skvělý elektromobil, ale špatné Capri | Recenze & testy | Autíčkář.cz
    https://www.autickar.cz/clanek/ford-capri-test-recenze-skvely-elektromobil-ale-spatne-capri/
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FINSON: tak asi cokoliv, hlavně ne Nissan kvůli baterkám.
    FINSON
    FINSON --- ---
    JYRKA: Co nejlevnější a co nejdýl :-) Nemám problém mít stejné auto 10 let, pokud bude fungovat.
    Finančně vidím jako naprostý strop 500k, ale jestli bude něco "očesaného" s tažným za 200k, tak vezmu to za 200k.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FINSON: ještě jaký máš cenový limit a jak dlouho si to auto chceš nechat.
    FINSON
    FINSON --- ---
    Ahojte! Aktuálně jezdím ve VW Caddy 1.9 TDi r.v. 2007 v holobytu pořízeném po 4. majiteli za 55k Kč a mně i rodině to vcelku stačí - to pro představu, jaký punk u nás jedeme.
    Nicméně říkám si, že je to naše poslední ICE a až nadejde jeho čas, chci ho vyměnit za ojeté BEV.
    Náš use case je, že zhruba 1x - 3x do týdne potřebuju autem poposkočit 5 km, o víkendu se otočit na chalupu 30 km tam a 30 km zpět, pokud jedeme za rodiči, tak "daleko" v našem případě znamená 180 km => nevidím sebemenší problém s dojezdem.
    Auto si můžu jak u baráku v Praze, tak u chalupy postavit na vlastní pozemek přímo pod okno, z něj vyhodit prodlužku a nabíjet to přes noc ze zásuvky - jakože tuhle možnost bych u toho auta rád měl.
    Infotainment nikoho nezajímá, pokud si v tom autě půjde pustit hudbu z mobilu a mobily nabíjet, budeme nevýslovně šťastni a nic víc nechceme. Potřebuju akorát, aby to byla verze, u které existuje možnost tažného pro obyčejný nebržděný vozík.

    Cenově to budu hledat samozřejmě co nejníž, nebude mi vadit Dacia, jediné, čemu se budu chtít vyhnout, je Tesla.
    Úplně ideální by byl vyšší dodávkovitý typ, jako je ten Caddy, ten nám jinak naprosto vyhovuje; vozí se v tom tři lidi a pes.

    Jestli mi můžete naházet tipy, po jakých modelech se dívat a co by to auto mělo mít, budu rád, postupně si to projdu a vytřídím - chci se v tom prostě rozkoukat.
    Předem díky!
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to by bolo keby mali nabijacky otvaracie hodiny :) by boli fronty jak za sociku na beno :)

    Honba za benzínom za socializmu (1989)
    https://www.youtube.com/watch?v=N3fyHLZpE1k
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Tak schválně, co z toho bude. Modrý ovál mám fakt rád, takže držím palce :)

    Ford chystá "Model T moment“. Může to být revoluce, ale spíš máme dejá-vu | Novinky | Autíčkář.cz
    https://www.autickar.cz/clanek/ford-chysta-svuj-model-t-moment-muze-to-byt-revoluce-ale-spis-mame-deja-vu/
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    DZODZO: Imho LiDAR pruhy nedetekuje, na to jsou ty čáry málo vystouplé.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Dnes to uz v hustom dazdi vzdal aj autopilot, ale kamera teda stale videla na cestu lepsie nez ja, napr. kde su pruhy, kedze mne sa cesta leskla a iba som to odhadoval, ktovie ako by pruhy detekoval lidar, ale taky test sa tazko simuluje, to by museli do Bzenca alebo do Vracova :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DZODZO: To nic nemeni na tom, ze tlacitka jsou lepsi ve vsech ohledech krom ceny. Kdyby tam dali oboji, tak display nikdo nepouziva.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Jak sa tu kedysi davnejsie riesili displeje vs tlacitka, tak tu je jeden dovod preco si v tesle vystacim bez tlacitok

    https://x.com/Tesla/status/1951343000514105754

    Tym ze je ta odozva tak rychla tak netravim matlanim po displeji niekolko sekund, zistil som ze za jazdy najcastejsie menim silu vetrakov klimy a to viem aj hlasom "fan speed 5"
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Tady jde jen nastavit snížený nabíjecí proud, ale co to znamená, tak to nevím. Dále pak care mode, ale to je v reálu jen to, co známe z mobilu, čili magických max 80% a bez ohledu na ostatní veličiny, hlavně doba odstávky s úplně nabitým akumulátorem.

    Jinak auto si samozřejmě řídí proud. V appce sice není žádná historická křivka (tu má VW u EV mizernou, dříve na konvenční auta i bez nonstop online byla mnohem ale fakt milionkrát lepší) ale mění se aktuální hodnoty na infotainmentu - nejsem blázen abych ale při nabíjení seděl v autě, to jen tak letmo zahlédnu. Většinou to jede max na 50 a někde za půlkou to pak to klesne ke 40 a dál už to většinou nevydržím a odjíždím

    Btw snížený nabíjecí proud teďka nově vidím i v apce ČEZu. Zatím jsem to viděl jen u AC, což je vysloveně volba pro masochisty., i když je tam zmíněn nějaký benefit ve formě nespecifikované slevy 😃
    CUKI
    CUKI --- ---
    NIKDAS: Já jen předpokládal, že když není chlazení baterky, tak automaticky tam nějakou korelaci proudu na teplotě vyřešenou mají. Očekával bych to i před 20ti lety natož v roce 2021.
    Taky by mě zajímalo jestli si s tím mohu jako uživatel trochu vyhrát. Krom tohoto, třeba nastavení minima, maxima, maximálního proudu nabíjení i vybíjení...
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CUKI: k degradaci, tzn poškození.
    Zcela obecně by si ty auta měly umět snížit nabíjecí křivku dle teplot, jenže záleží na výrobci, jak to má vyladěné, a pokud někdo ještě v roce 2021 nevěděl, že by měl aktivně chladit baterku, nelze předpokládat, že měl dobře vyladěný poměr rychlosti/teploty/poškození.
    CUKI
    CUKI --- ---
    KORKMAZ: ono jde i o velikost baterie, prostě do malé při stejném zatížení (c) máš k dispozici logicky mešní proud. Tedy při stejném napětí.
    NIKDAS: K degradaci a nebo ke snížení proudu? Předpokládám že tm je nějaká ochrana ne? Nebo je nastavena tak vysoko?
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Jo to vím, to mi prodejce tak říkal, že bych neměl nabíjet na sluníčku nebo po nabítí nestát ve výhni, s čímž letos není problém, ale celkově asi jo. I když v AT mají nabíječky ve stínu (btw super combo parkování pod střechou, která je komplet FVE).

    Co se chlazení týče, tak to je vodou chlazený, na schématu to vypadá skoro stejně, jako ID7. Jen to má navíc druhý okruh s vlastním čerpadlem. Hodně bych se divil, kdyby nemělo doběh, to měl už 50 let starej golf přes relé.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    KORKMAZ: tady jde o chlazení.
    PHEV a některý starý BEV neumí chladit baterii (buď vůbec, nebo nedostatečně) a proto pak dochází k degradaci při častém používání UFC.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KORKMAZ: je tam aktivni chlazeni? Myslim ze tak maly baterky nejsou staveny na caste vysoke proudy z DC nabijeni. Stejne to nenabiji rychleji nez 40KW, na AC to mas 11KW
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    W_NOICE78: Jo to mám...a právě proto se mi nechce čekat na AC

    Ale ta baterie bude asi stejná jako BEV, tak tady bych neviděl úplně příčinu, proč se vyhnout DC
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam