• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    Teď mám pujceneho Mastera E-tech s vyuzitelnou kapacitou 87kwh. Najel jsem s ním uz skoro 700km.

    Nějaké dotazy, než ho vrátím?
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    JYRKA: a jakej je zdroj? prijde mi to dost malej vzorek tech 4956 na NPS pruzkum
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    STETKINS: V Nemecku. Tam to skore zrusili v roce 1945
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    JYRKA: a průzkum na ten xpeng je dělanej jen v číně? Skoro bych řekl, že hlasování pro nespokojenost by tam lidem pokazilo social score :-D
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CEEFA: Je otázka jak moc se v tom průzkumu odrážejí Muskovy politické projevy
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    JYRKA: zajimavej je ten YoY propad u tesly - NPS za rok z 65 na 50 to se fakt moc nevidi... i kdyz teda 50 je stale povazovany za jeste ok vysledek
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NTR23: Když jsme u spokojenosti…
    Tohle je průzkum spokojenosti s EV po značkách.
    Stellantis je top 😂

    NTR23
    NTR23 --- ---
    Na LinkedIn jedu pravidelný měsíční seriál s reálnymi daty pod hashtagem #jezdimnaelektrinu. Protože jsem nedávno i tady zminil spokojenost s BMW i3, tak možná vás také budou zajímat reálná data z provozu elektromobilu u rodinného domu s FVE na střeše.

    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    NTR23: potvrzuju i3 motokára, má spoustu místa, je lehká tudíž super spotřeba, která při domácím nabíjení dostává auto do snových cen na kilometr. Mám tam dlouhodobě 14 kWh a jezdím vyloženě agresivně. Dá se jezdit za 10-12 v létě.
    Pes (labrador) se vejde v pohodě, jen to má vysoko. Kouli imho neumí. Skateboard je (oproti obecnému přesvědčení) z hliníku, zadní vana je tenoučká, příčníky taky a moc vysoko, viz foto. Na střechu bych nic nedával, našlo mi to jen přísavkovou montáž na ten kevlar a to je za mě no-go.

    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: Vtipne je, ze to tak nejak opravdu bylo. V letech 1900 vetsina aut v nekterych mestech USA byla BEV (v Evrope jsme jeste jezdili na konich). Problem byla degradace baterii, cena a vysoka vaha ... a tak vyhrala nafta.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Naše děti se jednou budou smát, v čem prehistorickém jsme to jezdili a že to někdo byl schopný obhajovat.

    Ve filmech se ICE auto bude používat jako alegorie roztomilého old school, něco jako když Hank Moody v Californication používal psací stroj místo počítače.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    FINSON: Ioniq 6 je taky.
    FINSON
    FINSON --- ---
    IV0: Tak tím líp. To Mitsu byl sedan, tak to možná hrálo roli, jestli ty kola vzadu nefungovaly trochu jak brzdný padák :-)
    IV0
    IV0 --- ---
    FINSON: Kola na kouli vozím běžně, tam je překvapivě vliv na spotřebu skoro nulový.
    FINSON
    FINSON --- ---
    IV0: Tak s tímhle tak nějak počítám, stejně jako když jsem měl benzínové Mitsubishi, co jezdilo za 6 litrů, tak se 4 koly na nosiči vzadu na kouli to bylo za 10 :-) Ale dobrý vedět, že ten nárůst spotřeby je u BEV jiný než u ICE, někde jsem to na Nyxu nedávno zachytil, jenom to teď nemůžu najít - díky vyšší efektivitě BEV pohonu (BEV žere výrazně míň v nižších rychlostech a s rostoucí rychlostí lineárně roste spotřeba, nemá ten sweet spot na ~90 km/h jako ICE).
    IV0
    IV0 --- ---
    FINSON: Mam Ioniq 6, což je hodně aerodynamické auto, jsem zvyklý jezdit okolo 160km/h na dálnici se spotřebou okolo 20kWh. Když ale připojím velký vlek (výška 230cm) s plachtou, tak při 160km/h mi to žere skoro 50kWh. Abych se dostal na 20 kWh, tak musím poslušně 80km/h za kamionem :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    VLASTIS: a pokud to jde, tak rovnou třífázovou. A wallbox by byl jistější volba, samozřejmě
    FINSON
    FINSON --- ---
    VLASTIS: To možné je, bezva, díky!
    VLASTIS
    VLASTIS --- ---
    FINSON: Normální zásuvky nejsou stavěné na dlouhodobou zátěž. Pokud je to jen trochu možné, vytáhni si nabíjecí zásuvku nově přes chránič a samostatný jistič.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam