• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    IV0
    IV0 --- ---
    FINSON: Kola na kouli vozím běžně, tam je překvapivě vliv na spotřebu skoro nulový.
    FINSON
    FINSON --- ---
    IV0: Tak s tímhle tak nějak počítám, stejně jako když jsem měl benzínové Mitsubishi, co jezdilo za 6 litrů, tak se 4 koly na nosiči vzadu na kouli to bylo za 10 :-) Ale dobrý vedět, že ten nárůst spotřeby je u BEV jiný než u ICE, někde jsem to na Nyxu nedávno zachytil, jenom to teď nemůžu najít - díky vyšší efektivitě BEV pohonu (BEV žere výrazně míň v nižších rychlostech a s rostoucí rychlostí lineárně roste spotřeba, nemá ten sweet spot na ~90 km/h jako ICE).
    IV0
    IV0 --- ---
    FINSON: Mam Ioniq 6, což je hodně aerodynamické auto, jsem zvyklý jezdit okolo 160km/h na dálnici se spotřebou okolo 20kWh. Když ale připojím velký vlek (výška 230cm) s plachtou, tak při 160km/h mi to žere skoro 50kWh. Abych se dostal na 20 kWh, tak musím poslušně 80km/h za kamionem :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    VLASTIS: a pokud to jde, tak rovnou třífázovou. A wallbox by byl jistější volba, samozřejmě
    FINSON
    FINSON --- ---
    VLASTIS: To možné je, bezva, díky!
    VLASTIS
    VLASTIS --- ---
    FINSON: Normální zásuvky nejsou stavěné na dlouhodobou zátěž. Pokud je to jen trochu možné, vytáhni si nabíjecí zásuvku nově přes chránič a samostatný jistič.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ako sme tu pred casom riesili ze u toho pomaleho nabijania su vacsie straty, tak som vypozoroval ze ked nabijam 5A tak mi ukazuje dobijanie 2km/h, ale ked to nastavim na 7A tak uz je to 5km/h, t.j. zvysim nabijaci prud ani nie o polovicu, ale rychlost nabijania sa zvysi dvojnasobne
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FINSON: BMW i3 neumí kouli, co vím
    NTR23
    NTR23 --- ---
    FINSON: Jako normální spotřebič ano, ale ten proud tam teče tou ponou rychlosti třeba deset hodin. A to už může být problém.
    FINSON
    FINSON --- ---
    JYRKA: Uhm, myslel jsem právě, že při nabíjení ze sítě 220V si to auto vezme proud jako "normální" spotřebič, do těch 10A - nejde to v SW nastavit? Dobrá otázka, o těchhle věcech z praxe právě nic nevím.

    Menší auta - ID.3, BMW i3 - super, proč ne. Na kouli potřebuju těch standardních osobákových 50 kg, to snad zvládnou všechna, ale kdyby na to u ID.3 fakt došlo, tak to ještě zkontroluju :-)

    Jak jsem tady psal, že Caddy už asi nebude stran nákladového prostoru tolik potřeba, tak zrovna včera večer mi žena připravila nálož, že jsem se bál, že to do toho auta nenarvu :-) No ale to je tak vždycky, kdybychom měli dlouhého zvýšeného Tranzita, tak ho naplníme taky, s tím takhle nemůžu kalkulovat. Jinak fakt jezdíme tři a malý pes, spíš potřebujeme místo na bágly, pár přepravek a sem tam kola - ty bych právě řešil nosičem na kouli, když tak, a větší věci na vozík, to zase není tak často.
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    CERMI_FOX: tatík má nějakýho Renaulta elektrického co má tuším 85 kW baterku a to reálně ujede přes 400 km.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    Já kopu za BMW i3. Je to vevnitř větší než zvenku. Ale je to pro čtyři. Pes se asi vleze. Baterie 37kWh. Spotřeba ted v lete 11-15 kWh/100.

    Taková příjemná motokára.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CERMI_FOX: co znamená "200 km a zpět"?
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    JYRKA: ty vw id 3 a 4 vypadaj v bazarech dobře; to by mohlo vyřešit moje neřešitelné dilema, že tesla je musk a ovládání přes tablet, a starší škodovky mají mizerný dojezd, potřeboval bych tak 200km a zpět
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FINSON: a mimo uvedených ID4 a Enyaq bych se nebál podívat ani na ID.3 - je menší, ale není vůbec špatný. Jen na webu EV database nepíší, kolik uveze na kouli.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FINSON: jedinej systémovej problém může být stav elektroinstalace u Tebe v domě. Jinými slovy: máš takovou zásuvku, kterou mohou protékat takové odběry, aniž by se roztavila? (případně něco jiného)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    FINSON: Pokud se u VW smiris s tim ze u prvnich gen. MEB nebudes mit nejnovejsi sw, hw je pomaly a remote pres apku peklo, tak by to melo byt ok. Jeste je potreba u ojetiny zjistit stav trakcni baterky.
    FINSON
    FINSON --- ---
    VW kvůli servisu, jasně, dává smysl. Přišel bych o své stávající garage boys, ale to je jejich problém, když jsou proti elektrice a plivou na ni 🙂

    Jinak systémově teda nikde žádný pasti nejsou, na nabíjení z okna mi fakt stačí jenom pořídit k autu kabel se správnou koncovkou, stran servisu to vlastně nic moc nepotřebuje, pokud to není rozbitý - přezouvat gumy, měnit brzdy, dolívat ostřikovače a jinak nic?
    Ptám jak blbec, ale myslím tím, jestli BEV nemá nějaké specifické potřeby, které z ICE neznám...
    CUKI
    CUKI --- ---
    W_NOICE78: Dojezd 48km j asi trága ale koukal jsem na levněj Kangoo 22kWh baterie Tak jsem doufal že by to mohlo dát spolehlivě i cca 150km v zimě při klidnější jízdě. A to je to co mi stačí. Pomalejší AC nabíjení mi vyhovuje. Alespoň to sníží cenu. Jinde než doma bych to asi nabíjet nechtěl. Vzhledem k Absenci nabíječek u rodičů ženy bychom tam museli jet stejně dodávkou.

    Ale za kus plechu půl míče fakt nedám. A tohle W_NOICE78: jsou auta které bych praktičností nechtěl ani za polovic. Takovej velkej krám do kterého se nic nevleze.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    W_NOICE78: Ještě jsem zapomněl na servis. Nechtěl bych nic od Stellantisu. Na servis je idealní Tesla a VW
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam