• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CUKI: pokud to řešíš v Praze tak auto s nejakym 400km dojezdem ti stačí nabít 1x týdně. Na to ti stačí jít v týdnu jednou do fitka na hodku a pichnout si to na 50kw stojan například.. v Pze je tech nabijecich mozností fakt dost.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    koukam ze ten budget EPIQ bude předokolka : / a VAG povoli škodovce max 150kw v nejvýkonejsi verzi
    CUKI
    CUKI --- ---
    Otázka dobíjení. Je nějaká možnost pro člověka z paneláku který jezdí každý den do práce cca 30-40km jedna cesta vyřešit nějak efektivně nabíjení? Tedy nějak dotlačit obec, či zaměstnavatele k wallboxu? Ve městě kam jezdí je jediný byť je relativně nedaleko. Ale i kdyby to bylo " z lampy, tak to de facto umožní nabíjet pouze 2 auta. Protože není reálné tam za pár hodin přijít přeparkovat a pak se zase vrátit do práce.
    Dobíjení by stačilo vyřešit na jakémkoliv z těch míst. Ale jak toho docílit?
    DIM_
    DIM_ --- ---
    Mate nekdo nejaky primy porovnani s BMW i3 a i3s pri jizde na dalnici? Koupil jsem mati tu i3 a je to fakt genialni (kdyz pominu veci, na ktery jsem si zvykl u Tesly), ale jak s tim jedu po dalnici, tak se cejtim hrozne.
    Je to u i3s (nebo i3 se sport packetem) jiny? Udelaj ty sirsi kola (+2cm) rozdil?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KORKMAZ: Kdyby koncern nepřestal vyrábět e-up!/Citigo, byli by dnes všichni spokojení. Trh chce levné EV do 20k €, což je vidět na rostoucích registracích BYD Dolphin v EU, ale chápu, že se to Volkswagenu nevyplatí vyrábět.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Vezu si takhle komplet nábytek do jídelny přes půl republiky v eUpu a v lese v pohraničí mě vybrdzí debil v XC90 a pak mu totálně nasekám v zatáčkách i s 61kw. Těžiště je svině.
    Pořád žasnu nad tím jak je to auto mimo časoprostor, zvenku malý ale dovnitř narveš nesmysl. Přesný opak Mazdy 6 nebo mondea...
    Za mě je tohle nejlepší elektroauto nebo aspoň fan auto! Strašně mi to připomíná prvního golfa GTI což je empirický nejlepší auto ever!
    .... Jen ten dojezd je slabší. Když to pálím tak maximálně 200, jinak umí i přes 300, což je furt 20%+ VW data.

    A strašně se mi na tom líbí jak je to úplně imunní vůči těm softwarovým failům kteří koncern káže vyřešit posledních pět let.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Jinak před Tescem v Praze-Letňanech je dnes elektrofestival s předváděním elektrických aut, umožňují i testovací jízdy. Mimo VW group je tam taky Stellantis, Ford, Renault, BYD, MG, Leapmotor, Mitsubishi, Nissan, Toyota, Lexus.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    BUCKOWSKI: Ve fleetu jsem měl nabídku na 19%, bylo to někde na východě, ale ještě čechy ne markománie.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Dneska jsem to napichl na scan my tesla a opravdu v chill modu na plnej je tam tech. 158 kw jak říká techničák.Ve standardu tam pri 85% soc bylo nějakých 340kw a prekvapilo me ze 400v to ma az nekde pres 80% soc baterky
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    FEDAJKIN: Tesla to ma na webu. Kdyz jsem kupoval Model 3 (vyroba v US), tak mi to dali automaticky.

    https://www.tesla.com/cs_cz/eu-doc
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PEPAZZ: Můžeš se víc rozepsat, to mě zajímá. Jak si u výrobce o COC zazadas, je to nějaká jejich povinnost?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JIMIQ: žije tam méně Čechů. Taky budou mít Euro
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PEPAZZ: Bulharsko 2x víc než my, to mají nějaké dotace nebo něco?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Pro info kdybyste někdo kupoval ojetinu a prodejce neměl COC list- bežná praxe v NL, FR tak výrobce by měl umět tento dokument do několika dní dodat, samozřejme za příslušný poplatek :))

    PS: na dovozovou STK ani COC list nepotřebují stačí jim od výrobce výpis technických parametrů vozidla. Nicméne toto asi málo který výrobce dává..
    BUCKOWSKI
    BUCKOWSKI --- ---
    ve fleetu
    BUCKOWSKI
    BUCKOWSKI --- ---
    Tak ani náhodou, na Enyaqa 15,5... I když v Auto Jarov mi řekli 17%, tak bereme jinde a tam víc než 15, 5 nechce dát... :(
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BUCKOWSKI: Zeptat se ho můžu, ale pak budu chtít provizi z té slevy. 😉
    BUCKOWSKI
    BUCKOWSKI --- ---
    W_NOICE78: A můžeš zkusit se ho zeptat a případně zkusit získat tu papírovou nabídku i s tou slevou?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BUCKOWSKI: Myslím, že to byl ve Znojmě Libor Suchý. Bylo to už v květnu a nejsem si jistý, jestli tu slevu nezískal díky známosti. Musel bych se ho na to zeptat. https://maps.app.goo.gl/FSwN7CJv9V2vEFrX8?g_st=ic
    BUCKOWSKI
    BUCKOWSKI --- ---
    W_NOICE78: Dokázal bys zjistit u kterého dealera to bylo?
    Chci aktuálně řešit stejné auto. V jednom salonu mi nabídli 15,5 a druhém 17%.
    V prvním pak ještě hlásila, že když jí ukážu papírovou nabídku s větší slevou, že to dokáže dorovnat.
    Idelaní by byla i ta nabídka s tou slevou, abych měl "nabito".
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    DZODZO: Ty me teď zvali na tiskovku na IAA a ja je ignoroval. Ok možná chyba :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    elektromobily v Turecku, som si musel pohladat co je zac ten Togg, nejaka turecka znacka :)

    Togg T10X - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Togg_T10X

    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: čekání na (p)Epiqa :)
    CUKI
    CUKI --- ---
    ELIJEN: Možná se budeš divit, ale ekonomicky silná je pouze část Číny. Ten zbytek si to nemůže dovolit. Ty rozdíly jsou dost propastné.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CUKI: Čína má o 40% víc obyvatel než Evropa a USA dohromady a hlavně už mají vybudovanou infrastrukturu.

    Na YT bylo hezké video od SmarterEveryDay o tom, jak spousta věcí v USA bez Číny vůbec nejde vyrobit ani kdyby sis chtěl připlatit.

    Jinak BYD je v ČR teprv pár měsíců, tak uvidíme...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm zatial to nejde uplne podla planu

    EY: V roce 2027 by se v ČR mohlo prodat až 80.000 elektrických aut
    https://oenergetice.cz/elektromobilita/ey-v-roce-2027-by-se-v-cr-mohlo-prodat-az-80-000-elektrickych-aut

    vs

    Elektromobilita v ČR a EU – nejnovější čísla- SURI.CZ
    https://www.suri.cz/blog/elektromobilita/

    tento rok s tym urcite dost zahybe, ale stale by to chcelo viac
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Právě proto dlouhodobě tvrdím, že Čínu dokážeme držet za koule tím, že ji neumožníme prodej v EU a USA. Tedy pokud se bavíme o greeddealu, který by měl chránit naší planetu nejen naplnit něčí peněženky, tak můžeme požadovat stejné pravidla i pro importované zboží. Což se v dnešní době děje pouze na papíře, pokud vůbec.

    Čína by se bez EU+USA zhroutila dost podobně jako my bez ní. My materiálně, Čín ekonomicky.
    Protože země třetího světa jsou sice početný trh, ale vesměs poměrně chudý na to saturovat poptávkou čínskou výrobu. Rusko? To platí v naturáliích, ale pokud nebude potřeba výroba, nebude potřeba ani tahat suroviny z Ruska.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tolik k tomu ze nas prevalcujou Cinani. Imo to vse smeruje k tomu ze v USA (+Can) se dekadu udrzi tesla nez ji dozenou Ford a spol, v EU opet (jako vzdy) vyhraje VAG, vsude budou pricmrndavat Korejci a mozna nejake kousky z Japonska a zbytek sveta z pulky shrabne Cina a z pulky vsichni ostatni
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam