• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BUCKOWSKI: Zeptat se ho můžu, ale pak budu chtít provizi z té slevy. 😉
    BUCKOWSKI
    BUCKOWSKI --- ---
    W_NOICE78: A můžeš zkusit se ho zeptat a případně zkusit získat tu papírovou nabídku i s tou slevou?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BUCKOWSKI: Myslím, že to byl ve Znojmě Libor Suchý. Bylo to už v květnu a nejsem si jistý, jestli tu slevu nezískal díky známosti. Musel bych se ho na to zeptat. https://maps.app.goo.gl/FSwN7CJv9V2vEFrX8?g_st=ic
    BUCKOWSKI
    BUCKOWSKI --- ---
    W_NOICE78: Dokázal bys zjistit u kterého dealera to bylo?
    Chci aktuálně řešit stejné auto. V jednom salonu mi nabídli 15,5 a druhém 17%.
    V prvním pak ještě hlásila, že když jí ukážu papírovou nabídku s větší slevou, že to dokáže dorovnat.
    Idelaní by byla i ta nabídka s tou slevou, abych měl "nabito".
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    DZODZO: Ty me teď zvali na tiskovku na IAA a ja je ignoroval. Ok možná chyba :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    elektromobily v Turecku, som si musel pohladat co je zac ten Togg, nejaka turecka znacka :)

    Togg T10X - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Togg_T10X

    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: čekání na (p)Epiqa :)
    CUKI
    CUKI --- ---
    ELIJEN: Možná se budeš divit, ale ekonomicky silná je pouze část Číny. Ten zbytek si to nemůže dovolit. Ty rozdíly jsou dost propastné.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CUKI: Čína má o 40% víc obyvatel než Evropa a USA dohromady a hlavně už mají vybudovanou infrastrukturu.

    Na YT bylo hezké video od SmarterEveryDay o tom, jak spousta věcí v USA bez Číny vůbec nejde vyrobit ani kdyby sis chtěl připlatit.

    Jinak BYD je v ČR teprv pár měsíců, tak uvidíme...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm zatial to nejde uplne podla planu

    EY: V roce 2027 by se v ČR mohlo prodat až 80.000 elektrických aut
    https://oenergetice.cz/elektromobilita/ey-v-roce-2027-by-se-v-cr-mohlo-prodat-az-80-000-elektrickych-aut

    vs

    Elektromobilita v ČR a EU – nejnovější čísla- SURI.CZ
    https://www.suri.cz/blog/elektromobilita/

    tento rok s tym urcite dost zahybe, ale stale by to chcelo viac
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Právě proto dlouhodobě tvrdím, že Čínu dokážeme držet za koule tím, že ji neumožníme prodej v EU a USA. Tedy pokud se bavíme o greeddealu, který by měl chránit naší planetu nejen naplnit něčí peněženky, tak můžeme požadovat stejné pravidla i pro importované zboží. Což se v dnešní době děje pouze na papíře, pokud vůbec.

    Čína by se bez EU+USA zhroutila dost podobně jako my bez ní. My materiálně, Čín ekonomicky.
    Protože země třetího světa jsou sice početný trh, ale vesměs poměrně chudý na to saturovat poptávkou čínskou výrobu. Rusko? To platí v naturáliích, ale pokud nebude potřeba výroba, nebude potřeba ani tahat suroviny z Ruska.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tolik k tomu ze nas prevalcujou Cinani. Imo to vse smeruje k tomu ze v USA (+Can) se dekadu udrzi tesla nez ji dozenou Ford a spol, v EU opet (jako vzdy) vyhraje VAG, vsude budou pricmrndavat Korejci a mozna nejake kousky z Japonska a zbytek sveta z pulky shrabne Cina a z pulky vsichni ostatni
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    "The picture is not pretty. Already, fierce competition among automakers has gotten ruthless, with about 50 automakers fighting for customers by slashing prices again and again. Manufacturers facing ruinous losses are struggling to pay the companies that supply their parts. And yet they keep borrowing from state-run banks to build more factories, leading to extensive overcapacity.

    Even BYD, the world’s largest E.V. maker, is now running into trouble. It said on Friday that its profits fell by almost a third in the spring compared with a year earlier because of price competition.

    Overcapacity and price wars are a chronic problem across China’s economy. Debt-fueled investment pours into a succession of government priorities. This creates a glut of companies and factories that battle for a limited domestic market."

    Profits of BYD falling 33% is staggering. Problems are not brewing.. they are leading to real effects already.

    https://www.nytimes.com/2025/09/02/business/china-electric-vehicles-overcapacity.html
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABS: v roce 2025 v lete*
    ABS
    ABS --- ---
    PEPAZZ: to je super výkon. Terezko uvěřit že i po dálnici lepší než ioniq 6. Je vidět že všechny automobilky mají zásadní rezervy. Hmotnost a valivý odpor má větší vliv než se na první pohled zdá.
    I větší auto by s 75kWh baterií 500km mělo dávat automaticky v roce 2025,a bez nesmyslné ceny.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    palec nahoru
    Spotřeba spíše šokující. Jak si vedl Renault 5 na cestě k moři v drsném alpském testu - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/spotreba-spise-sokujici-jak-si-vedl-renault-5-na-ceste-k-mor/r~a360d8ba868111f0a26cac1f6b220ee8/
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    DZODZO: nejzajímavější část je řez hnací jednotkou.
    Ploché vinutí.
    Diferenciál je uvnitř rotoru.
    Redukce planetovým soukolím jsou na výstupních hřídelích z diferenciálu.
    Každá redukce má něco co vypadá jako koš se soustavou spojek, asi pro plachtění.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ale nie v 11kW variante
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    JYRKA: Navíc mají i růžovou!
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Ahoj, máte někdo zkušenosti s nabíječkama značky Tera?
    Koukám na Amazon, ty ceny jsou dost neodolatelný, vzhledem k tomu, že je to 22 kW nabíječka s možností připojení mobilní aplikace. A ty recenze vypadají taky dobře...
    https://www.amazon.de/-/en/dp/B0C8H7YR6V?ref=emc_p_m_5_i_atc&th=1
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam