Mal som teraz na 2 tyzdne ako nahradne auto pozicaneho Skodu Elroq Selection 60 z programu Skoda Explore. Auto malo najeto cca 9 000 km.
Spotreba
- Prazska zacpa, vonku 28, v aute 22 = 20 kWh/100 km
- Dialnica @ 125 km/h = 17-18 kWh/100 km
- Celkova spotreba za 2000 km = 17,6 kWh/100 km
GOOD
- Prijemna jazda dana dobrym odhlucnenim
- Dobry vyhlad
- Kratky cumak i zadek, tzn. dobre sa s nim parkuje
- Pekny a priestranny interier, kufor 490 l je dostatocny, frunk neni
- Zrychluje okamzite a ochotne, nie je to ziadne delo, ale uplne staci
- Infotainment rychly, funguje dobre, info o dojazde sedi, info o obmedzeniach/havarkach/uzavierkach/kolonach tiez
- Realny dojazd ~400 km teraz v lete
- Adaptivny tempomat spomaluje i zrychluje krasne plynule, necuka
- Pri pripojeni na 320 kW nabijacku tam chvilu sypal 165 kW, co je viac nez nominalnych 150
BAD
- Podvozok prkenny i na 19" diskoch, ale je fakt, ze som nekontroloval, ci je spravny tlak v pneu
- Iba 11 kW AC charging, nema 22 kW, toto je za mna fail, niekedy sa mi hodi 11, niekedy 22, niekedy 50, niekedy 150, chcem mat vsetky
- SW bugy, napr.
- po zastaveni si nepamata nastavenie klimy, ze bola vypnuta, znova ju zapina
- pri nabijani na domacom wallboxe sa dostal do stavu, kedy nebolo mozne vytiahnut kabel z auta, pomohli 2-3 odomknutia/zamknutia auta,
- nedokaze zobrazit emoji znaky z UTF-8
- Kratky dosah bezdratoveho zamykania, max 10 metrov
- Kessy (keyless entry) funguje tak v 4 z 5 pripadov, nepodarilo sa mi vypozorovat, kedy ano, kedy nie.
- iOS apka My Skoda zobrazuje v notifikaciach (live activities) info o aktualnom stave nabitia s velkym zpozdenim
- Mechanicky ovladane piate dvere su tazke na manipulaciu, madlo je nestandarne a vysoko, urcite by som si priplatil za elektricke
Par komentarov ku Skoda Explore:
- Program je urceny pre zaujemcov o EV, aby si to vyskusali na vlastnej kozi. Velka skoda je, ze k autu nedavaju nejaku nabijaciu karticku, ktora by sla pouzit u CEZ/PRE/E.ON a na konci pujcky by to nauctovali. Takto sa zaujemca musi spolahnut na mobilne apky, kde si bud zriadi konto alebo nabija za draho, co nikoho k elektromobilite moc nepresvedci, ze. Sam si spominam na svoje krusne zaciatky s registraciami do X apiek a nabijaniu za 21 Kc/kWh, nikomu to neprajem :)
- Pozor na vyplnenie vsetkych osobnych udajov, inak vam app nepovoli pujcku auta, na to vas vsak upozorni mizejici chybovou hlaskou az na poslednom kroku rezervacie auta, grrr
- Prachy sa strhavaju z karty predem, pripadne skratenie pujcky je uz na (ne)ochote dealera.