• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    AXTHEB: Kdysi jsem viděl nějaký video, tuším carwow a tam snad nejhůř vyšel retro držák na lyže a pak kolo na střeše. Karavan kupodivu nebyl to nejhorší.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    MISO: Jak ten přívěs zamává se spotřebou?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MISO: hm mozno by mohli existovat aj nejake take "prejazdne" UFC pre taketo pripady... na pomalej uz je asi jedno ked clovek strati cas odpajanim vozika
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KORKMAZ: Podle mě myslel Tesla aplikaci, že stačí nabíjet jen na SC.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    RATTKIN: Zní to jako argument alá Jirka Babica - když nemáš limetku, tak tak dejte teslu.

    To si má jako dotyčnej kvůli jednomu tripu kupovat nový auto a zrovna takový, který mu vůbec nevyhovuje?
    MISO
    MISO --- ---
    Chargin’ hard :))

    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    KORKMAZ: Jak to myslíš? Korkomaz: v Norsku je prý pro nabíjení potřema moc aplikací v mobilu, rattkin: ne stačí mít Teslu, co na tom nechápeš?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Hm vcera som si v Trencine na SuC vsimol, ze tam uz maju aj nejaku busy fee navyse ku congestion fee pri nabijani nad 80% pokial je stanica viac jak z poloviny obsadena... zatial som si to nevsimol, lebo sme tam vacsinou nabijali neskoro vecer, ked tam skoro nikto nebol
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    DOCKINEZ: P&C zatim podporuje malo operatoru nabijecek a nelepsi se to. Nejjednodussi by byl vsude terminal na kartu.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    not bad for legacy, sw a ui by si zasloužil doladit :))

    Mercedes CLA 350 4Matic 1000 km challenge
    https://www.youtube.com/watch?v=jC_kIAuktZI
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    KURE: Třeba to vyřeší standard Plug and charge, takže časem se na kartičky a appky bude vzpomínat jako dnes na divoký devadesátky.

    Téma nové iX3 je zjednodušování života řidiči a platí to i pro jeho pohon, který je dnes již plně elektrický, pochopitelně. Jenže iX3 dokáže díky baterii s kapacitou 108,7 kWh a nízké spotřebě (prý kolem 15 kWh/100 km) ujet na jedno nabití neskutečných 800 km (Další meta dosažena, těch tisíc kiláků už je fakt na dosah!) a díky moderní 800V architektuře se dokáže nabíjet rychlostí blesku (a díky Plug & Charge nepotřebujete ani žádnou kartičku nebo čip, stačí jen připojit kabel) – konkrétně zvládá výkon až 400 kW, takže za pouhých 10 minut u nabíječky získáte 372 km dojezdu navíc a efektivní nabíjení (10-80 %) zabere jen 21 minut.

    Elektrické SUV BMW iX3 „Neue Klasse“ poprvé naživo
    https://www.garaz.cz/clanek/novinky-bmw-ix3-neue-klasse-technika-pohon-vykon-dojezd-nabijeni-21015420
    KURE
    KURE --- ---
    MISO: ja taky ne. a presne jak píšete, imho je to fail, protože jestli to má bejt promo akce pro navnadění lidí na emobilitu, tak hodit je bez přípravy do džungle appek a tarifů teda pro většinu fungovat nebude.
    CUKI
    CUKI --- ---
    NIGHTHUNTER: Tak tohle se dá udělat automaticky ne. Předpokládám že je to komerční půjčení za které zaplatíš. Tedy je pro ně výhodné aby tě aditivní poplatky stály co nejméně.

    Já nedávno koukal na nějakou půjčovnu aut v zahraničí (EU) a dost mě překvapilo že elektromobil si v podstatě nikde nepůjčíš a když jsem po tom pátral víc, tak mi bylo řečeno že kvůli nabíjení si to nikdo nechce pronajmout, tak to nemají ani v nabídce. A ty co je pronajímaly, tak za nehorázné ceny. Jako běžná cena obyč auta na den je 15-20E. U elektromobilu je 50-60E + dražší palivo?

    WTF?
    LELI
    LELI --- ---
    NIGHTHUNTER: no, ten s wallboxem nebude nejspis zadnou karticku potrebovat a uz to zna…
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    NIKDAS: jasně, ale jak říkám - je to o lidech... možná i v Ostravě kdybys natrefil na někoho jiného, tak ti nějakou kartičku nabídne sám, možná se stačilo zeptat... určitě by se pronabíjená částka dala zjistit i dřív, ale zase jako účetní ji musíš přefakturovat na základě jiné faktury, nebo to třeba rovnou neřešit a pár stovek odpustit, když vidíš, že se někdo fakt rozhoduje o konkrétním autě a asi ho u tebe koupí... a asi to závisí nejen na prodejci, ale i zákazníkovi - nějak jinak se budou chovat k někomu, kdo už si na 2 týdny půjčil Elroq 60 a pak si na další 2 týdny půjčí Elroq 85 s tím, že už má doma wallbox a do konce roku si nějaký Elroq koupí... a nějak jinak se budou chovat k někomu, kdo si jde půjčit první elektrické auto na týden, aby si to zkusil, a už ho tam třeba nikdy neuvidí...

    v ideálním světě by se měli chovat ke každému jak nejlépe můžou, ale ideální neni nic...
    PS: v ideálním případě bys měl zkažené maso vyhodit a ne mu přelepit štítek s trvanlivostí, ale bohužel často jde o to, s co nejmenším úsilím vydělat co nejvíc peněz ;-)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIGHTHUNTER: Tohle je nedomyšleny fail vyrobce, dealera trochu taky, protože sice nevyděla nic na kartičce, ale zase ti může prodat auto, že...chápu, že riskuje, že testuješ u něj, a nakonec kupuješ jinde, ale kdy by to tak bylo jen u poloviny lidí, pořád se jim to vyplatí.

    Hlavně je to ŠKODA powerpass, přece se dá zařídit, aby dealer viděl útratu ihned a jen ti jí přeúčtoval. Případně aby sis předem "nabil" apod.
    MISO
    MISO --- ---
    NIGHTHUNTER, ja som ju u Auto Heller Ostrava nedostal. Pre zaciatocnicky EV experience je to IMHO klucova vec.

    DZODZO: primarne pohodlie, pre kazdych z tych vykonov mam use-case: 11 kW doma, 22 kW napriklad ked idem sportovat, tak za 1,5-2 h nabijem dost, 50 kW pre nakupy/jedlo do 60 min, 150+ po ceste.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    MISO: S tou kartičkou závisí na konkrétním dealerovi - kolega si půjčoval přes Škoda Experience Enyaqa ve Slaném a dostal PowerPass kartičku, kterou mohl využívat. Co jsem si půjčoval z programu ID 4 All, tak taky někdy něco nabízeli - ale asi je chápu - nic na tom nevydělají, když ti to jen přefakturujou a taky prý čekají na celkové vyúčtování té kartičky, které může být až začátkem příštího měsíce, aby dostali oni fakturu, na základě které přefakturujou spotřebovanou část v daném období tobě. Takže čekat několik týdnů a vystavovat fakturu na které nic nevyděláš... kdo by to dobrovolně nabízel, když mu to jen přidělá práci a zvyšuje riziko. Ale jak říkám, asi je to o přístupu a já odmítal ;-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MISO: tych 11 a 22 kW A/C chces kvoli rychlosti nabijania alebo aby si usetril na AC vs DC nabijani? pytam sa lebo tm3 ma tiez iba 11kW ale zatial som 22kW nepotreboval, ked potrebujem nabit rychlejsie tak idem na SuC alebo na 50kW DC
    MISO
    MISO --- ---
    Mal som teraz na 2 tyzdne ako nahradne auto pozicaneho Skodu Elroq Selection 60 z programu Skoda Explore. Auto malo najeto cca 9 000 km.

    Spotreba
    - Prazska zacpa, vonku 28, v aute 22 = 20 kWh/100 km
    - Dialnica @ 125 km/h = 17-18 kWh/100 km
    - Celkova spotreba za 2000 km = 17,6 kWh/100 km

    GOOD
    - Prijemna jazda dana dobrym odhlucnenim
    - Dobry vyhlad
    - Kratky cumak i zadek, tzn. dobre sa s nim parkuje
    - Pekny a priestranny interier, kufor 490 l je dostatocny, frunk neni
    - Zrychluje okamzite a ochotne, nie je to ziadne delo, ale uplne staci
    - Infotainment rychly, funguje dobre, info o dojazde sedi, info o obmedzeniach/havarkach/uzavierkach/kolonach tiez
    - Realny dojazd ~400 km teraz v lete
    - Adaptivny tempomat spomaluje i zrychluje krasne plynule, necuka
    - Pri pripojeni na 320 kW nabijacku tam chvilu sypal 165 kW, co je viac nez nominalnych 150

    BAD
    - Podvozok prkenny i na 19" diskoch, ale je fakt, ze som nekontroloval, ci je spravny tlak v pneu
    - Iba 11 kW AC charging, nema 22 kW, toto je za mna fail, niekedy sa mi hodi 11, niekedy 22, niekedy 50, niekedy 150, chcem mat vsetky
    - SW bugy, napr.
       - po zastaveni si nepamata nastavenie klimy, ze bola vypnuta, znova ju zapina
       - pri nabijani na domacom wallboxe sa dostal do stavu, kedy nebolo mozne vytiahnut kabel z auta, pomohli 2-3 odomknutia/zamknutia auta,
       - nedokaze zobrazit emoji znaky z UTF-8
    - Kratky dosah bezdratoveho zamykania, max 10 metrov
    - Kessy (keyless entry) funguje tak v 4 z 5 pripadov, nepodarilo sa mi vypozorovat, kedy ano, kedy nie.
    - iOS apka My Skoda zobrazuje v notifikaciach (live activities) info o aktualnom stave nabitia s velkym zpozdenim
    - Mechanicky ovladane piate dvere su tazke na manipulaciu, madlo je nestandarne a vysoko, urcite by som si priplatil za elektricke

    Par komentarov ku Skoda Explore:
    - Program je urceny pre zaujemcov o EV, aby si to vyskusali na vlastnej kozi. Velka skoda je, ze k autu nedavaju nejaku nabijaciu karticku, ktora by sla pouzit u CEZ/PRE/E.ON a na konci pujcky by to nauctovali. Takto sa zaujemca musi spolahnut na mobilne apky, kde si bud zriadi konto alebo nabija za draho, co nikoho k elektromobilite moc nepresvedci, ze. Sam si spominam na svoje krusne zaciatky s registraciami do X apiek a nabijaniu za 21 Kc/kWh, nikomu to neprajem :)
    - Pozor na vyplnenie vsetkych osobnych udajov, inak vam app nepovoli pujcku auta, na to vas vsak upozorni mizejici chybovou hlaskou az na poslednom kroku rezervacie auta, grrr
    - Prachy sa strhavaju z karty predem, pripadne skratenie pujcky je uz na (ne)ochote dealera.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam