• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: No ale Mustang právě nemá to klasický "teslí" OPD že to je jediná možnost, ale těch x variant. Takže může libovolně kombinovat OPD a brzdu.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Hele, Mustang mam nastavenej na OPD a umi prediktivni tempomat
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DZODZO: Jo, to je problem, naposledy jsem měl půjčenýho range rovera a na dálnici mi posádka říkala, že brzdím hrozně pozdě. Ještě aby ne, když sundám nohu z plynu a vůbec nic se neděje :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Jinak OPD třeba neumožňuje to, co dneska už dělá spousta aut, že modulujou rekuperaci podle situace. Typicky třeba Škodovky a jiný VW Group auta se zapnutým rozpoznáváním značek a sledováním mapy dělají to, že ti třeba před obcí nebo před zatáčkou přidají rekuperaci přesně tak, aby ti to bez plynu vyšlo na tu rychlost, kterou potřebuješ jet.

    Ostatně jak sám říkáš, i Tesla nakonec přešla na kombinaci obojího.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Jezdil jsem OPD autama o hodně víc než jeden den a pořád mimo město preferuju normální brzdění. Což neznamená, že to někdo nemůže mít jinak – chtěl jsem říct jen to, že OPD není žádný "modernější" řešení, u Tesly vzniklo prostě proto, že neuměli udělat plynulý přechod mezi rekuperací a třetí brzdou.

    Je to preferenční volba, která někomu vyhovuje a někomu ne. Proto to má nejlíp udělaný třeba Hyundai, kterej umožňuje několik stupňů rekuperace od OPD po plachtění.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Na OPD si zvykneš během jednoho dne a ten rozdíl ve spotřebě podle mě bude minimální (jednotky procent?).

    Jediné, co mě štve u Tesly je, že rekuperace brzdí pokaždé jinak podle stavu baterie (někdy vůbec). Novější modely ale už automaticky používají třecí brzdy a nemělo by to být poznat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Není to přežitek, u moderních elektromobilů dokonce musí být vždycky kombinace – nemůže to fungovat jako u Tesly, kde je na puštění pedálu okamžitě plná rekuperace a brzdový pedál ovládá už jen třecí brzdy.

    Kdybys s něčím jako je novej Taycan nebo CLA EQ nastavil jako default plnou rekuperaci, tak se při puštění pedálu zakousneš do volantu, protože rekuperujou 400 kilowattama nebo tak něco.

    Navíc má OPD minimálně dvě zásadní nevýhody. Jednak je pro spoustu řidičů nepřirozený nešlapat na brzdu, druhak auto s OPD, jak už jsem psal, neumožňuje plachtění, protože moc nejde odhadnout míra sešlápnutí plynu, kde se nebude dít nic. A na okresce je plachtění efektivnější než OPD.

    Nejlepší řešení je rekuperace nastavitelná pádlama na volantu, ideálně od OPD po čistý plachtění.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DIM_: U WB tuhle argumentaci chapu, ale aby si nekdo myslel, ze obyc zasuvka je schopna prožrat 250kč, tomu už nevěřím.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    NIKDAS: Ja narazil na neco podobnyho, tak jsem s manazerem hotelu resil, proc to tak nacenili a oni to proste nejak odhadli. Ze wallboxy jim nainstalovala firma a vubec netusi, kolik to spotrebovava. To bylo tak 2 roky zpatky.
    Nemusi to byt nutne odpurci.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: no u dost aut si mode B moc nenastavíš .. šlapat na brzdu kvuli rekuperaci je přežitek : )
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BOBASH: Tak kdyz se asi porovnava BEV a TDI, tak na ty vete asi neni nic spatne..
    Pro tohle slovickareni se vzdy tesim, az otevru nyx.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: One pedal driving nemá nic společného s mírou rekuperace. Drtivá většina elektromobilů rekuperuje i sešlápnutím brzdy, to, jak moc to brzdí při puštění "plynu" je už jen uživatelské nastavení.

    A pro jízdu mimo město je OPD z hlediska úspornosti horší, protože neumožňuje plachtění.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DZODZO: Je to fajn bonus, ale dá se bez něj obejít. Priorita je cena, servis a TCO. Ne všichni výrobci mají plnohodnotný 1PD; u koncernu je zatím jen rekuperace.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    W_NOICE78: "Také mi velmi chybí rekuperace a mám tendenci bourat do jiných vozů i chodců, protože zmaření energie v brzdách považuji za zločin." :))) to jak si raz clovek zvykne na 1-pedal driving...
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Tady je celkem dobře popsané video od Vaculíka o tom, jak se jezdí s elektromobilem – pro někoho, kdo váhá, jestli pořídit spalovák nebo EV, ale má obavy, že s elektromobilem nikam nedojede.
    Reportáž Martina Vaculíka: TDI proti elektromobilu na cestě do Ostravy a zpět | Auto.cz
    https://www.auto.cz/reportaz-martina-vaculika-tdi-proti-elektromobilu-na-ceste-do-ostravy-a-zpet-158419
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    po smrti je i motor který Hundai prodává za 300k :D
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    technické okenko o tom jak v koně/neru může totálně odejit převodovka po 147 tis km. Hundai odmítla opravu na zaruku tak to slečna dojezdila do totální smrti.

    Hyundai Kona Loss Of Propulsion! Failed Bearing Destroys Gearbox
    https://www.youtube.com/watch?v=dyAGPAM1rQM
    NTR23
    NTR23 --- ---
    Pokud jste v dosahu Ostravy a zajímá vás elektromobilita v podnikání, pořádáme příští týden akci s elektrickými dodávkami. K dispozici bude 16 modelů různých značek.

    Přijďte do SECTRONu na VAN EXPERIENCE DAY! | E-shop SECTRON
    https://eshop.sectron.cz/prijdte-do-sectronu-na-van-experience-day/a-7712/
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DIM_: Ježiš, vy naděláte, vždyť je to jen 70kč/kwh :D Osobně tipuju, že majtel je nějakej odpůrce elektromobilů, tak to chce hostům "osolit".
    DIM_
    DIM_ --- ---
    PEPAZZ: Cos jim na to napsal? To musi mit pokracovani!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam