• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity. Zadne drama.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    W_NOICE78: Jasně, ale já procházel jen aktuální události za posledních pár měsíců. Ta tajkaní baterka je už trochu zapadaná loňským sněhem.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KORKMAZ: Taycan má taky problém s trakční baterií.
    Porsche Recalls Over 27,000 Taycan EVs Because Of Battery Fire Risk
    https://insideevs.com/news/736702/porsche-taycan-battery-fire-recall/
    Porsche class action claims Taycan EVs have battery defect
    https://topclassactions.com/lawsuit-settlements/lawsuit-news/porsche-class-action-claims-taycan-evs-have-battery-defect/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    KORKMAZ: dovolím si drobné OT, ale rapeX zní jako název seznamky od Elona :D #kecy
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    KURE: Na tohle je dobrý koukat na US varování nebo ideálně DE svolávačky, ještě než to propadne to toho centrálního EU rapex systému.

    Aktuálně tam je z EV koutku třeba nefunkční kliky u Emachů (za posledních 5 let, takže asi všech), Polestaru 2 nefungují brzdy, a do trojky pak zatýká, hybridní stelantisy můžou zahořet při nabíjení, tesly 3/Y závada TMPS a otloukánek epace zase zlobí

    Co se VAG koncernu týče tak taycan má problém se vzduchovým podvozkem (ale to je mechanická věc z ICE panamery) a úplně nově je tam problém nabíjení na hybridní SUV Audi - nebezpečí přehřátí akumulátoru při nabíjení, je na to SW fix.
    KURE
    KURE --- ---
    KORKMAZ: jj presne proto se ptam, jestli to je proste smula, nebo je takovejch případů hodně. diky.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    KURE: Těžko soudit, ale jeden člověk asi trend nedělá, kŕ ne aféru typu dieaselgate - to je spíš clickbait. Ta jeho tvrzení jsou trochu na vodě - udává tam jednu chybu z diagnostiky a k tomu pak mává papírem s TPI, ale neuvádí jeho číslo. Pak tam píše o změně výrobního procesu v 46. týdnu 2024, ale to nekoresponduje s údaji výrobce o nasazení nového dílu - to bývá z mé zkušenosti téměř 100% spolehlivé, včetně mega starých aut, lodí atd.

    Samozřejmě tam jsou nějaké modifikované battery packy, během výrobního cyklu jsem jich tam viděl cca 12-15 (neprocházel jsem to do detailu), ale je potřeba brát v úvahu, že auto se dodávalo v 8 verzích motorizace se 4 různýma akumulátorama, takže to asi vysvětluje valnou většinu těch rozdílných dílů.

    Jiná věc je pak přístup servisu, lépe řečeno výrobce. Většina battery packů VW jde ale na určité úrovni rozebrat a vyměnit jednotlivé, takže proto mu asi nechtějí vyměnit na první dobrou komplet baterii. Jestli se to dělá jinde, tak to úplně nemám zkušenost. Z poslední doby znám jen reklamaci tepelného čerpadla - vyměněno bez keců. To samé pak elektro topení u Volva.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: u toho taycanu a mach-e je to celkom realne, kedze tie auta mali rozne problemy, ktore museli automobilky riesit v reklamaciach a tak na tom financne krvacali
    KURE
    KURE --- ---
    PEPAZZ: to je nějakej všeobecnej trend? ma škodovka stejny baterky jako vw?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Grok spekuluje o tom, jaké by asi mohly býrlt zisky automobilek z ICEV vs EV…
    ChatGPT tvrdí že je to blbost…
    …názory lidí zatím nejsou k dispozici…🤷🏽‍♂️

    https://x.com/xoslicc/status/1985740047123956022?t=FB1HCs6jvZRl7X3u_Jn_qA&s=19
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    5 modulu z 12ti na výměnu

    VW: From Dieselgate to Batterygate - Update 3
    https://www.youtube.com/watch?v=Glqy9QlOW8U
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    BOBASH: mně to přijde strašně málo i na takhle malé auto.

    Ano, vím jaký je průměrný nájezd v ČR a vím, že to ještě táhnou nahoru lidi, kteří najezdí výrazně víc. Sice za poslední dva roky k takovým patřím taky a mám nájezd skoro 70 tis. (není to pracovní auto, jsem na home office, to se prostě sešlo - stárnoucí rodiče daleko a k tomu pár výletů, stěhování...), ale byly roky, kdy jsem taky ujel sotva 8 tisíc za celý rok.

    I v té době ale stačilo vyrazit na víkendový výlet, návštěvu za vzdálenějšími příbuznými a bylo to 500 km a víc. A když jsem chtěl zkusit auto, tak nebyl problém najezdit 1500 za týden, aniž bych omezoval práci nebo rodinu. Prostě mě to zajímalo, jaké auto je a potřeboval jsem si zvyknout a nemít jen dojem z krátké předváděčky, tak jsem pár dní jezdil do práce denně autem (a zkusil jsem si poskakování v zácpě), naplánoval jsem si pár návštěv a během dvou delších víkendových výletů a jednoho pracovního týdne s denním dojížděním to vždy bylo hodně přes tisíc km. Není potřeba žádné Chorvatsko, stačí vyrazit z Prahy do Jižních Čech, Krkonoš, Broumovska, Krušných hor... Velikost auta nehrála nikdy moc roli, dvě hodiny se dá vydržet v čemkoli, na místě se člověk projde a protáhne, aby zvládl dvě hodiny zase domů.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Zajímavé breakthrough se solid state bateriemi, publikovano v Nature!
    Mezi radky čtu to ze solid state neni ready na nasazení protože problémy s praskánim. Pokud je fix to aby kazda baterie mela vrstvu stribra tak se v blízké době asi nedočkáme ani dostupné ceny ... Tot můj odhad.

    Solid-state batteries get flexible “armour” layer from Chinese scientists, survive freezing weather in Nature-published breakthrough
    https://carnewschina.com/2025/10/31/solid-state-batteries-get-flexible-armour-layer-from-chinese-scientists-survive-freezing-weather-in-nature-published-breakthrough/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Xpeng achieves 2025 sales target two months early, only three NEV brands on track
    https://carnewschina.com/2025/11/03/xpeng-achieves-2025-sales-target-two-months-early-only-three-nev-brands-on-track/

    Jsem zvědav co akcie...
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    The Israeli army has started taking away Chinese-made service cars from officers — espionage risks officially confirmed

    The military has strong reasons to believe that built-in cameras, sensors and communication systems in these vehicles could collect data and transmit it to servers in China.

    Israel’s Defense Ministry and the IDF have begun a phased phase-out. Hundreds of vehicles are affected — mostly seven-seat CHERY models issued to officers with large families.

    ❌ Chinese cars are already banned from entering military bases, and by early 2026 the army plans to completely phase out their use.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STARE_CASY: Já mám auta na týdenní testy a málokdy přejedu tisíc. A tisíc měsíčně odpovídá normálnímu měsíci v životě méně jezdící rodiny.

    Nezapomeň, že se to navíc týká čtyřky, která je na dlouhý cesty použitelná dost omezeně, s tím nepojedeš do Chorvatska. Myslím, že za tisíc kilometrů to vyzkoušíš dost na to, aby ti bylo jasný, jestli to chceš.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    mozno ked bude excess power tak to bude nabijanie zadacko :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    beztak to bude puštěné pouze když mají místní jaderky excess power :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ale to by musel mat kazdy zaruceny rovnaky vykon, aby to bolo fer, inak by niekto na tom kilometri nabil menej a niekto viac, vlastne este by to mozno potom zalezalo aj od rychlosti :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DZODZO: you flip a siwtch.
    Představuju si to tak, že součástí toho zařízení, co počítá najeté km bude hw propojení s palubní nabíječkou. resp. řídící jednotkou.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIKDAS: no ale ako odlisis tych co nabijaju od tych co nabijat nechcu?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DZODZO: Nebo to prostě účtovat podle km (tzn navýšit mýto).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam