• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity. Zadne drama.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Počítám, že kvůli tarifum. Což se může brzy změnit.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    PEPAZZ: Ano. To neni Evropa ale
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: Volkswagen will also sell the cars developed on its flagship China-developed electronic architecture - an engineering layout of components including control units and chips deciding software capabilities of a vehicle - outside China "very soon", Ulbrich said without giving specifics.

    :)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: U mě konkrétně, se teda pohybuje sentiment ohledně akcií Tesly někde kolem "opatrnost" (které není nikdy dost) a u každé jedné EU automobilky někde mezi "skepse" a "zděšení".

    Opravdu doufám, že se zásadně pletu. Ale své peníze na výsledky EU automotive nesázím. Kdo to vidíte jinak, nabízí se nákup akcií, je to teď ve velké slevě.

    https://www.reuters.com/business/autos-transportation/volkswagen-swings-13-billion-euro-loss-q3-tariff-porsche-woes-2025-10-30/
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    W_NOICE78: Níže jsem se dočetl, že lidí, kteří chtějí IKEA / dotykáč / appka / 500HP auto je málo a docházejí. To mě teda dost zarazilo, jako člověka, co v Tesle vozí gen Alfa synky a jejich kamarady / spolužáky.

    Zatímco lidí, kteří chce jezdit právě a pouze Mercedesem, je prý spousta.

    Že prý nemá smysl prodávat stejná auta v Číně a naopak, ač teda dole na to máme takový hezký chart, který říká přesný opak.

    Myslím, že na predikce automotive trhů a ideálech kupců aut přes milion a hodně přes milion budou lepší zdroje informací. A že nemá smysl si o tom psát s úplně každým, kterého na netu potkáš. Zejména je pak nepraktické si o tom psát s lidmi, kteří si auto přes mega zatím nekoupili...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: Jsou dobrý důvody, proč si vybrat to i to, záleží na preferencích a typu zákazníka. Většina Teslistů třeba hrozně řeší kvalitu appky, u normálních aut mi přijde, že tu appku většina lidí moc nepoužívá – a to i v případě, že tam je.

    A není to nutně o tom, že ty appky jsou horší – spíš o tom, že Tesly si nakoupili early adopteři a často "neautoví" lidi, kteří by si jinak takhle drahý auto nikdy nekoupili, a těm to perfektně vyhovuje. Ale jak tihle lidi docházej, protože Tesly už maj, tak Tesle docházejí kupci a přijde čas, kdy s tím bude muset něco dělat.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BOBASH: Jel jsem v Elroqu a upřímně bych raději šel do základního Highlandu.

    A s tím druhým tvrzením máš samozřejmě pravdu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: Technicky dál není, jako auto v mnoha ohledech dál je – což je taky důvod, proč se tak dobře prodává, i když je to jen jeden z mnoha modelů na stejné platformě.

    Tesla je skvělá značka pro lidi, kteří mají pocit, že by se to hlavně mělo dělat jinak než doteď. Ale špatná pro lidi, kteří chtějí normální auto, jen aby jezdilo na elektriku :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: Za 125k ho stačí nosit v kapse :))
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Teď koukám, že ten Mercedes nemá klíček v mobilu. To si dělají srandu?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BOBASH: Nepřesvědčuju nikoho o ničem. Jen jsem napsal svůj názor na EV techniku. Kdo chce Mercedes, ať si koupí Mercedes. Elroq je fajn auto, technicky se Tesle postupně přibližuje, ale ještě není dál.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Jednopedál asi hned tak nebude, ale tam to je klasika – Teslisti na tom trvají a spousta ostatních to nesnáší. Mě se nejvíc líbí řešení Hyundaie, kdy to jde tak i tak.

    Klíček v mobilu je jasná věc, no. Tak SNAD někdy bude, žejo :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Dokud nebude mít Elroq ovládání jedním pedálem a klíček v mobilu, tak to nebude auto pro mě :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: Jenomže lidí, co opravdu, opravdu chtějí jezdit Mercedesem, je docela dost.

    A nemusíš se nás snažit přesvědčovat, že Tesla je lepší – pro lidi jako ty lepší je, lidi, co kupují Mercedesy, o ní zase nebudou ani přemýšlet, a pak je spousta lidí mezi, pro který může dávat smysl to či ono.

    Hlavně všechny argumenty pro Teslu ve sporu Tesla vs. Mercedes můžeš použít i na normální neprémiový značky. Vždycky se dal koupit mnohem levnější a stejně funkční ekvivalent Mercedesu za míň peněz, jen nebyl tak luxusní, neměl některý vychytávky, nebyl třeba tak dobře udělanej a hlavně to nebyl Mercedes.

    CLA není primárně konkurence pro Teslu, je to jiná třída auta.

    Konkurence pro Teslu je třeba Elroq, a tam ty racionální argumenty pro Teslu vypadají o dost hůř.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: To tvrdí Volkswagen, ne já. A hlavně to dává logický i obchodní smysl.

    Nároky čínského a evropského zákazníka jsou dost zásadně jiné, takže dává smysl prodávat Číňanům čínský auta a Evropanům evropský. Tohle je čínský auto vyvinutý za kooperace VW a podle čínských požadavků.

    Je to podobný jako VW neprodává v EU svoje americký modely.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: to tvrdis ty, svět se mění, ja bych takhle direktivni nebyl. Zvláště když uz i VW buduje v Číně plnohodnotné R&D centrum.
    Můžou jit stejnou cestou jako šel Renault- zrychleny vyvoj auta v Číně pro eu trh.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Jo, ale představí ho jen v Číně, vůbec to nebude auto pro Evropu, stejně jako se v Evropě nebudou prodávat AUDI (což není totéž jako Audi).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Nepociťoval. Když chceš opravdu akcelerovat, tak to zase podřadí zpátky.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DOCKINEZ: Podle me ochrana chodcu a macho efekt.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Ted jsem koukal na CLA test v polštině a on tam říkal že jak to přeřadi na dvojku že je to znatelně línější , prirovnaval to jako by to auto melo najednou "jen" 200 koní. Bobash pocitoval si neco takoveho na "dvojce" ? .)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DOCKINEZ: tim ze je tam motor tak ta haubna vysoka byt musí, u EREV to tak nejak predpokladam u BEV takové designy nechápu
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam