• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: Eh? Jaká revoluce? Toyota právě žádnou revoluci nedělá, má byznys postavenej na tom, že dělá to, co funguje, dělá to dobře a dělá toho hodně.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: To se vzájemně nevylučuje. Za prvé je pořád lepší byznys těch 30%, co si kupujou kraviny. Za druhý, i ty skladovky u tradičních automobilek bývají často narvaný kravinama.

    Když jsme se bavili o tom CLA, tak tady máš skladovku (teda dokonce předváděčku, která bývá levnější) za 1,6:
    Mercedes-Benz CLA 250+ EQ | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/cla/209213133

    Tady máš skladovku za dvě mega:
    Mercedes-Benz CLA EQ 350 4M AMG | NOVÉ ELEKTRO | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/cla/208575974

    ELIJEN: Ani nemusíš chtít dát 3-5 mega, stačí, že chceš auto, který je v základu za 1,2M, naklikat na dvojku, protože ho chceš s kravinama. Což u prémiovek jde easy.

    A i Škodovka ti dokáže prodat o kousek větší zadní motor, malinko upravenej podvozek a designový změny za asi čtvrt míče, protože ti k tomu přidá znáčky RS.

    BMW nebo Mercedes umí to samý s jinýma písmenkama a cenovkou o řád jinde.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BOBASH: Toyota je taková jaderná fúze automobilismu. Revoluce je vždycky 'už za pět let' a ten odpočet se každý rok resetuje. :D
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Kdyby Tesla měla konfigurátor jak legacy automobilka, tak jezdim bazarovym spalovákem :D

    Ale je fakt, že člověk, co chce za auto dát 3-5 mega, si u Tesly nevybere, ale snad u všech legacy se takové auto dá naklikat.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: byla by to pravda, kdyby většina prodejů nových aut nebyly skladovky. A přinejmenším u koncernu skladovky dělají 70 % (jestli si to pamatuju správně). A tohle je průměr, liší se to země od země.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Já naprosto chápu, proč spoustě lidí víc vyhovuje koupit si Teslu.

    Ale pro automobilky jsou mnohem lepší byznys ti lidi, co si v konfigurátoru Mercedesu (nebo třeba Škodovky) naklikají blbosti za 100, 200 nebo 500 tisíc, který nejspíš ve výrobních nákladech stojí desetinu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Všechny velký automobilky mají vedlejší byznysy mimo výroby aut. A emisní povolenky mají samozřejmě nějakej finanční efekt, stejně jako nahromaděná hotovost, ale ve srovnání s tržní valuací je to sranda.

    Tesla má tržní valuaci 1.5 bilionu dolarů, Toyota, která vyrobí asi šestkrát víc aut a má víc než třikrát větší obrat, má 260 miliard dolarů. Všechny další automobilky mají pod 100 miliard dolarů.

    Jakýkoliv argument "dalším byznysem" by obstál, kdyby tržní valuace Tesly byla od ostatních automobilek vzdálená o desítky procent, ne o řád až dva.

    Reálná tržní valuace Tesly nemá důvod být vyšší než u Toyoty, spíš by měla být někde kolem GM nebo VW.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: Naprostá většina totálně zmatečná, chceš tohle? Musíš vyřadit tamto. Chceš toto? Tak to musíš změnit motorizaci.
    Chceš keyless? Je to v paketu za 120k...


    Naprosto všechny se sekaj i na top stroji, to fakt nevim jak se jim povedlo, mam herni PC se 4k hrama, ale konfigurator se seka jak kdybych to rozjižděl na prvnim iphone.


    Do toho handrkování o cenu jak v tureckym bazaaru...nasrat!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Jak pro koho, znám spoustu lidí, kteří se baví tím, že si konfigurujou auta, který si nechtějí koupit nebo na ně ani nikdy nebudou mít. A u auta, který si fakt koupí, klidně řeší třeba několik měsíců správnou konfiguraci a barvu a tak.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BOBASH: Tohle si nedovolím soudit.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Hele s tou tržní valuací nemáš úplně pravdu, protože nebereš v potaz další venture Tesly.
    Značná část zisku je nabíjení a prodej povolenek, tam jí ostatní automobilky nesahaj ani po kotníky.
    Taky množství hotovosti, kterou Tesla naakumulovala je enormní.
    Plus drží pozici v BTC.


    Je nadhodnocená? Určitě.
    Jde její hodnotu určovat podle ostatních automobilek? Ani náhodou.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: konfigurátory automobilek jsou to nejvíc stresující na koupi auta
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    MISO: Chápu to dobře, že cena za minutu se začíná účtovat až po vyčerpání volných minut?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: To Tesla taky neumí a zatím nic nenasvědčuje tomu, že by to v dohledný době mohla umět. FSD je jeden z nejhorších ADAS na trhu, právě proto, že to nefunguje jako ADAS, ale přesně naopak – řidič dělá asistenta FSD a snaží se ho hlídat.

    FSD na všech dosud prodanejch Teslách bych se nebál označit za podvod a očekávám, že přijde chvíle, kdy za to Teslu trefí dost drahá class action žaloba.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: No právě. To je to, o čem celou dobu mluvím. Nemůžeš jít a utratit dvě měga za Model 3 Premium nebo Model 3 RS, nemůžeš si objednat za pět laků za příplatek dvacku, dalších 10 za příplatek 40 a dalších 25 za příplatek 80, nemůžeš si objednat příplatkový čalounění za kilo a dřevěný obložení za dvacet, nemůžeš si objednat Sport Paket kde zaplatíš další kilo za jiný nárazníky a lišty, nemůžeš si koupit tři úrovně audia každou za další nesmysl...

    ... a nemůžeš za tři roky jít a celou tu píčovinu si koupit znovu :)

    ELIJEN: Ale z pohledu běžnýho zákazníka, kterej není technologickej nadšenec, je to furt stejná Tesla a nechce se mu jí kupovat znovu.

    Tradiční automobilka ti prodá tu samou techniku třikrát, protože změněj design a přidaj kraviny :)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BOBASH: Akorát s tím rozdílem, že tenkrát tě to auto samo neodvezlo, nenašlo si samo parkování a nepřijelo pro tebe na zavolání.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: "Když si koupíš Highlanda nebo Juniper, tak máš skvělý auto (pokud ti vyhovujou jeho ergonomické specifičnosti), ale máš ho stejný jako všichni ostatní a stejný jako všichni x let před tebou a po tobě – takže nemáš moc motivaci jít a koupit si novější Teslu. Pro tebe fajn, pro automobilku blbý."

    Tesla Model 3 dnes je uplně jiné auto než před 2 rokama (před Highlandem). 5 let staré Tesly už jsou technologicky zastaralé a ani nedostávají moc OTA updaty (Intel Atom).
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BOBASH: Za pokles může i to, že má pouze omezené portfolio a dost lidí také čeká na FSD.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: BTW tohle je opakující se situace z půlky 20. let, kdy Ford jel stejný byznysmodel jako dneska Tesla (radikálně průkopnický auto, pak ho dělat 10-15 let a zlevňovat, pak další) a Alfred P. Sloan, tehdejší šéf General Motors, vymyslel značkovou hierarchii a plánovaný zastarávání.

    Na rozdíl od Forda měli pět značek (Chevrolet, Pontiac, Oldsmobile, Buick, Cadillac), který tvořili hierarchii a každá měla ještě modely, který měly svoji hierarchii.

    A to celý jelo v modelovým cyklu tehdy 2-3 let, po kterých se auta kompletně vizuálně změnily, a každý rok se vizuálně změnily dost na to, aby to bylo na první pohled poznat.

    Díky tomu tvůj soused poznal, jak drahý máš auto, a taky poznal, jestli máš letošní nebo loňský.

    Tímhle překonali prodeje Fordu a ten je už nikdy nedohnal, a ten koncept funguje už to let furt stejně.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: Nevidím důvod. Zatím dochází zákazníci spíš Tesle (viz pokles prodejů – už ne zastavení růstu, ale fakt pokles), protože Tesla je skvělý auto právě pro ryze racionálně uvažující jedince jako ty nebo CERMI_FOX:.

    A "value for money" auta prostě nejsou tak dobrej byznys jako prémiový a luxusní auta. Který jsou zároveň nejrychleji rostoucí byznys v automotive.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam