• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    NATASHARELATED - spříznění na cestě
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    SHEEN: mno, tak to je opravdu mazec.. a na co že spoří - na luxusní hrob a pohřeb? :)
    SHEEN
    SHEEN --- ---
    Tak jsme vcera potkala zenu, ktera mluvila o sve sporivosti. Rikala, ze kdyz ma chut an zmrzlinu, tak si rika "Vzdyt jsi mela zmrzlina pred 14-ti dny, preci nechces utracet za dalsi."

    Absolutne nechapu. Nebo spise, dejme tomu, ze chapu, ale nedokazu si to predstavit v praxi. Hruza.
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    TYCHO: potíž je možná také v tom, že většina lidí bude stále cítit nedostatek, i když bude mít už většinu věcí, ovšem stále nebudou mít to, co ta hrstka "vyvolenějších" nad nimi.. aneb lidská touha (nebo lidský mamon - řečeno poněkud hanlivěji) nezná mezí..

    Je veliká škoda, že lidí kteří cítí nedostatek je taková spousta. - ano, je to škoda, ale - opět u většiny - pouze ve smyslu tom, že to tak vůbec cítí, aniž by zároveň skutečně žili v bídě..
    TYCHO
    TYCHO --- ---
    NATASHA: Řekl bych, že důvody pro zúčastnění se těchto závodů má každý jednotlivec trochu jiné. Proto je tak těžké je rozlišit. Pokud je ale jen trochu zobecníme jde u všech asi hlavně o pocit nedostatku. O pocit, že se tady a teď mám šanci přiblížit se těm, kdo na tohle všechno krásné co tady vidím mají a mohou si to koupit kdykoli. Oni se totiž strkat nemusí, ale já mám málo na to všechno a tak se strkat musím.
    Ono totiž: Na penězích nezáleží, jen jich nesmí být nedostatek.
    Pocit nedostatku je individuální. Je výhodou pro účastníky této debaty, že ho necítí v tom směru jako ti o nichž se tu bavíme, ale já je, myslím, docela chápu. Je veliká škoda, že lidí kteří cítí nedostatek je taková spousta.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Možná jsou tyhle závody o levné výrobky taky určitým způsobem, jak naplnit čas, který jinak nemá náplň žádnou.
    SHEEN
    SHEEN --- ---
    To jsem šla minule domů a na křižovatce policisté zastavovali cyklisty kvůli světlům na kolech. Zrovna od nich odcházel dopálený pár vedoucí kola po boku. Žena nadávala muži: "Vidíš, já ti to říkala, že nemáme jezdit do Hypernovy, když už jsme dnes byli v Albertu."

    Velice mě pobavila představa, jak si pár zakoupil dvacet paštik o deset haléřů levněji a na pokutách zaplatil dvě stě. :-)))
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Ovšem, to je lepší.
    Přiměřenost v životě.
    SHEEN
    SHEEN --- ---
    NATASHA: Já měla tu možnost srovnat tuhle filozofii, o které mluvíš, s jinou, kterou prosazuje moje babička. A ta je mnohem lepší. Ona si koupí a dopřeje téměř vše, tak jako my, prostě protože si to dříve nemohla dopřát. Ale nikdy jsem ji neviděla nakupovat cíleně kvanta blbostí.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SHEEN: Babiččí psychologie je taková paradoxní, obecně šetřivě shromažďovací, řekla bych. Když je to levné, kupme toho pytel....a že to pak bude celá rodina mít měsíc na talíři...
    Nikdy jsem neuměla dobře odpovídat na argumenty typu: "To za války nebylo...", "Komunisti nám nic takovýho nedopřáli" a "Vždyť já to kupuju, abych vám ušetřila shánění."
    SHEEN
    SHEEN --- ---
    NATASHA: Spíše jsem si už před určitou dobou uvědomila, jak strašně hodně věcí člověk kupuje a přitom velká většina z toho je zcela zbytečná. Z toho pohledu věci, bych pak ty chudé vrstvy obyvatelstva neviděla zase až tak chudé.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SHEEN:
    Mám dojem, že se tu setkalo hned několik nešvarů, na které nahlížíš kriticky, a za nimi vykukují další :-)

    Já mám dojem, že člověk, který se přetahuje v obchodě o levné stereo, je za svůj přístup ihned potrestán - jistě ne každý boj je úspěšný a trávit život ve frontě...No, mně by se nechtělo.
    SHEEN
    SHEEN --- ---
    Já jsem totiž absolutně nepochopila, proč by desítky chudých babiček či dědečků potřebovali kupovat mnoho kil banánů či kávy.
    SHEEN
    SHEEN --- ---
    NATASHA: Zejména tu hamižnost bych tipovala hodně vysoko. A chamtivost? To je otázka. Jsou lidé, lteří utratí tisíce za cigára a alkohol a když mají dětem koupit boty, tak zamíří do sekáče.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SHEEN:
    V prvním odstavci jsem řekla, že takových lidí je většina - my, co to neděláme, jsme vlastně výjimky. To mi přijde realistické dost :)

    Pokud jde o mou snahu vysvětlit si to šílenství a najít pochopení, tam jsem možná naivní, pravda.
    Ty tedy myslíš, že hlavně jde o hamižnost a chamtivost lidí?
    SHEEN
    SHEEN --- ---
    NATASHA: Obávám se, že v této věci jsem mnohem větší realista nežli ty. Už dávno se nedomnívám, že člověk vyhledávající tyto slevy patří do skupiny, kterou ty uvádíš. ... Stačí jen pohlédnout na davy důchodců nakupujících 10 kg banánů či městské paničky přehrabující se v sekáči.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    STEPNI_VLK:
    Myslím, že je zajímavé si uvědomit, že vlastně je to naopak.
    Totiž, pokud by platilo, že normální je chování většiny, pak jsi Ty ten, kdo neodpovídá trendu a je tedy vlastně nebezpečně výstřední.

    Zároveň - když se do toho vmýšlím - musí být člověk, který se vrhá za nabídkami slev, pod strašlivým tlakem. Pravděpodobně je pro něj nemožné si určitou věc za normálních okolností koupit, přičemž ještě může mít doma někoho (př. dítě), které velice touží po vlastnictví oné věci.
    Pak lze chápat i to davové šílenství, přestože svým projevem je vlastně především odporné.
    SHEEN
    SHEEN --- ---
    ... Tak jsem si představila, jak asi bude vypadat ikonka Stepniho vlka poté poslední kapce. :-)))
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    shledni film, bude to posledni kapka, nebudes mi verit ale skoro sem u toho brecel
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    ANDY_WARHOL: slyšel jsem toho o něm spoustu, ale neviděl.. ale to nehraje roli. abych pravdu řekl, mě podobné věci nikdy nepřestanou překvapovat - tohle máme asi každý hozené tak trochu jinak..
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    stepni vlk> ty si urcite nevidel film cesky sen, od te doby uz me podobne veci neprekvapuji
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam