NOSPAM: Pokud dispečinky tlačí cenu pod náklady, tak by pro ně řidiči nejezdili. Nevěřím tomu, že je to pod náklady. Nad druhou stranu, pokud ti dá dispečink více práce, tak můžeš jít dolů s cenou.
Spočítej si to jednoduše - půjdeš-li cestou auta za 500000 na leasing, tak dáš tak 12k měsíčně. Plus údržba, gumy, čistění. Řekněme 20k. K tomu aspoň 40k na svůj plat (z čehož vidíš, že cena auta nehraje zas tak velký rozdíl (-; je to jen větší riziko nemoci či jiného výpadku přijmů). To je 60k měsíčně = 3k na pracovní den. Při větší spotřebě a současných cenách máš 4,- na km za benzín. Pokud jezdíš za 19, tak musíš najet 200 km. Pokud jezdíš za 29, tak musíš najet 120 km
Tedy pokud jezdíš více, tak fakt můžeš jít dolů s cenou, aniž bys někoho dotoval. Pokud bys někoho chtěl dotovat, tak bys musel jezdit asi za 9,- protože to by znamenalo najet 600 km denně (což se dá jen pokud jedeš mimoměsto - to pak ale platí zákazník jen jeden směr).
Osobně vzhledem k nástupní sazbě a čekací sazbě (která jede na taxametru furt) považuji 19 za dobrou sazbu, při které taxikář vydělává, a všechny kecy o tom, že s regulovanou se nedá přežít beru jako rétoriku.
Mimochodem nedávno v Beirutu mě hotelový vůz (Mercedes) vezl na letiště za $15 - asi tři čtvrtě hodiny odhaduji tak 20 km, v Praze by to vyšlo tak na 700 a to bych si ještě gratuloval.