• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    Vážení přátelé, zasloužilé matky (a otcové), tato diskuze vznikla jako reakce na nedávné zkušenosti s přijímáním dítěte do školky. Nás naštěstí vzali, ale soudě podle rozčarování v řadách známých, klientek nebo jen z rozhovorů s matkami tříletých capartů někde na hřišti toto štěstí měl opravdu málokdo. Ráda bych tuto diskuzi věnovala osobním zkušenostem ať už s kontaktem s konkrétními mateřskými školkami či přímo názor na chod školky v případě, že do ní vaše dítě dochází či docházelo, v každé mi totiž bylo řečeno něco jiného a podle všeho má každá školka jiná kritéria pro přijímání dětí. Dále by mě osobně zajímal i záhadný systém jednotlivých obvodů v Praze pro výběr školky pro dítě v případě, že bylo přihlášeno na více školek atp. Tak kdyby o tom někdo něco věděl...
    rozbalit záhlaví
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    MARKYSHA: Já ti taky fandím :-) Navíc nejlepší učitelky, co znám, původně učitelky nebyly, dostaly se k tomu oklikou a vzdělání doplňují za pochodu. Po vlastních zkušenostech s PedF UK doporučuju zvolit jinou školu...
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    QUAACA: zkusím, uvidím, kdyžtak se při studiu něco přiučím. Kdyžtak to bude další životní zkušenost.
    QUAACA
    QUAACA --- ---
    MARKYSHA: já ti fandím, jdi do toho! :)
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    RYBKA: papírování mám i v současný práci, z čehož mám obavy, abych neměla tendence montovat se do výchovy rodičům, kdybych měla pocit, že dítě nedoceňujou, z toho mýho spasitelského komplexu a ovlivnění svým dětstvím.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    MEDVED007: Na druhou stranu, když bude Markysha hlídat děti bez papíru, do problematiky papírování stejně nepronikne, ve škole se to neučí, jinak, než že začne dělat ve školce, podle mě nezjistí, jestli je to pro ni snesitelné, nebo jestli ji to natolik obtěžuje, že se tomu nechce věnovat.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MEDVED007: to máš pravdu, v práci s dospělými teda zrovna dobrá nejsem, z toho bych strach i měla.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MARKYSHA: ty pořád mluvíš o tom hlídání samotném....jako to je jedna věc a je super, že tě to baví....ale bohužel učitelka ve školce se potýká s daleko víc věcma....ředitelkou, papírováním...případně horou papírování pokud má školku soukromou a v neposlední řadě s rodiči, což je taky záhul a někdy větší než ty děti.....
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MEDVED007:já mám za sebou práci vedoucí v oddíle 13-15 tiletý, bylo mi dvacet a byl to děs, pak jsem na táboře měla na starosti nejmladší 1-3 třída, to mě bavilo, ale pak už jsem po seznámení s mužem nemohla plácat dovolenou na tohle, když jemu to nic neříkalo. S Toníkem jsem asi půl roku hlídala děti ve fitku, to byla věková všehochuť od miminek po předškoláky, střídali se tam po 1-2 hodinách, bylo to náročný, ale skončila jsem kvůli tomu, že Toník trávil celý den zavřený a,zázemí bylo děsný. Jeden pult, dva nočníky a koberec. Vlastně jsem jim to tam vybavila hračkama, co jsem posbírala po známých a přiměla majitele ať tam koupí stolek a židličky, aby si starší mohli kreslit a mikrovlnku. Ale byl to špatně větratelnej suterén, trochu ješitně dodávám, že po mém odchodu to zrušili, že prý jsem nastavila moc vysokou laťku. No a před otěhotněním jsem byla dobrovolně zneužívaná známýma, takže kolikrát jsem měla doma i šest dětí. Teď v současný době ne, to moc nedávám ani to svoje jedno.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MARKYSHA: myslím, že je lepší začít zvolna....často má člověk pocit, že by ho něco bavilo, ale v realitě zjistí, že jeho představy byly naivní a růžové a zas taková idylka to není....takže za mě než věnuješ x let života studiu, tak bych zkusila hlídat děti "bez papíru" a lépe větší skupinku...ad mateřské centrum....hlídat jedno a víc děti je podle mě sakra rozdíl
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    ADD: tak já to chtěla jako změnu profese, současná mě baví též. Ten talent, třeba já se dodnes stydím kreslit a zpívat, protože máma měla absolutní sluch a otec byl nadaný, že uměl kreslit, dělat sochy, restauroval památky, ačkoliv mě v tomhle,nijak nešikanovali, vždycky mi přišlo, že se stydí, co to mají za lemro. Na základce ve druhé (!) třídě mi učitelka výkres, na který jsem byla hrdá, škrtla a napsala přes něj velikou pětku, zřejmě to urazilo její nadání. Pro své dítě bych volila laskavou, nadšenou učitelku, která by sice nebyla až tak talentovaná, ale ochotná na sobě pracovat, což já jsem. Ale to je jedno, zkusím to vždycky můžu pracovat jako příležitostná chůva, třeba ta naše,má hlavní poměr jako HR.
    LUCYA
    LUCYA --- ---
    LUCYA: Tím samozřejmě nepopírám, že by neměly mít zvládnutou metodiku, jak s dětmi výtvarně pracovat, ale nemusí se prezentovat namalovanými krajinkami /dle mého by to bylo spíš na škodu/.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    já teda co můžu pozorovat učitelky v MŠ, tak mi připadá, že každá dycky má ráda něco jiného a jinak ty děti směřuje....a nic z toho není špatně, ale zjevně to není tak, že by se děti rozvíjely mnoha směry zároveň....v první školce byla učitelka, která byla výtvarně nadaná a měla úžasné nápady co s dětma dělat , tak furt něco tvořili a to úžasné věci, ve druhé školce byly učitelky, které byly nadšené do přírody, takže děti sem tam něco vytvořili,ale furt se courali v lese a poznávali kytky, stromy, listy, ptáky, další učitelka je zase fanynka "vzdělávání", takže mi dítě furt chodilo domů se stohama vyplněných úloh....nic z toho není špatně a přesto je jasně vidět, že každá učitelka děti směřuje tam, kde jí to je nejbližší....ideální je, když se to potká s představou rodičů.....ostatně doma taky člověk dělá s dětma převážně to co baví jeho...čili třeb já jsem výtvarné kopyto, dělala jsem to s dětma, ale nebavilo mě to a netlačila jsem je do toho a tudíž holky si dávno tvoří samostatně dle vlastní fantazie a bez mého přičinění případně se v tomhle směru angažuje manžel (naštěstí)
    LUCYA
    LUCYA --- ---
    ADD: nevím jak se zpěvem, ale aspoň základy kreslení dokáže dle mě zvládnout každý. Jen někomu to dá víc práce, zvlášť když od dětství nekreslil. A nevěřím tomu, že učitelky v mateřské školce potřebují k nakreslení bagru oslnivé nadání.
    ADD
    ADD --- ---
    MARKYSHA: Já ti závidím, že máš chuť pracovat s dětma, přestože jsi na rodičáku - já tohle nadšení nemám. Ale prostě ne všechno, co nám připadá jako skvělý nápad, je možné realizovat. Já bych taky chtěla umět zpívat a tancovat - a holt se to nikdy nenaučím. S dětma pracovat nechci, ale bavilo by mě být výtvarnicí - nicméně ani na to asi nemám dostatečně oslnivé nadání. Argumentovat tím, že někdo bez nadání se tím živí, fakt nebudu. Jestli chceš pracovat s dětmi, najdi si to, co opravdu umíš a co jim můžeš dát - to, že bys byla laskavější než ostatní, nestačí. Je třeba být laskavý PROFESIONÁL, samotná laskavost nestačí.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    ADD: nesouhlasím, ale to je věc názoru.
    ADD
    ADD --- ---
    MARKYSHA: Mámy za to neberou plat a dávají děti do školky, aby se tam dětem dostalo toho, co doma není realizovatelné. Já taky smím dítěti podat lék, zatímco učitelka MŠ ne, přestože zdravotní vzdělání nemáme ani jedna. Matka je za dítě odpovědná a má se o něj postarat v mezích svých možností a tam, kde na to nestačí, se obrátit na odborníky - ať už jde o záležitosti nezbytné (odborná zdravotní péče) nebo volitelné (výuka hry na nástroj).
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    No já ty zkoušky zkusím a uvidím. Nicméně kámošce ve Francii na to stačil kurs a ty mateřský školky tam jsou na lepší úrovni, protože logicky tam mají na starosti méně dětí, když tady na 30 dětí jsou 1-2 učitelky, tak můžou mít FTVS, konzervatoř a uměleckou školu zároveň a zázraky s nimi dělat nebudou...
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    ADD: no mámy jsou s dětmi taky celý den, leckdy nuceně do pěti let, neměly by se dělat talentovky na to, abychom mohly mít děti? Navíc já třeba s Tondou výtvarně pracuju, i když je často šikovnější než já, písničky mu pouštím a když jsme přes léto nechodimi na Pohyb dětem, stavěla jsem mu opičí dráhu, leze přes to on ne já.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    WERKA: já si teda nevzpomínám, že by v MŠ byly učitelky nějak pohybově nadané, že by se zajímaly co kreslíme a pouštěly nám Dádu Patrasovou. Tyhle ty nároky pak vedou k tomu, že se pak ígí podhodnocené, když dostanou patnáctku hrubýho a některé si to vvylejou na dětech.myslím si, že "talent" by měl spočívat ve vztahu k dětem. A jasně jsou skvělé učitelky a pak jsou fakt hydry, na který si tady zrovna dost lidi stěžujou.
    VALENTINA
    VALENTINA --- ---
    MARKYSHA: s tím talentem bych to nepřeháněla, mám stř.pedag.školu a vš bakaláře-obor mateřské školy a první stupeň zš a těch zvlášť talentovaných tam zas tolik nebylo. Naopak mě překvapilo, jak se holky, co neumí ani čistě zazpívat písničku, na tu školu dostaly...
    ADD
    ADD --- ---
    MARKYSHA: Obávám se, že u MŠ opravdu chtějí tu speciální přípravu (na učení na ZŠ a SŚ snad stačí odborná VŠ a pedagogické minimum, což je jen pedagogika a psychologie). Ale jak píše Werka, učitelky MŠ s dětmi celý den zpívají, kreslí a tancují, tak není špatné, že se chce, aby to uměly. :-) Přece nebudu nadávat, že mě nenechají dělat chirurga, že bych byla milá na lidi, když jsem theolog a nechci jít na medicínu... :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam