• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    Vážení přátelé, zasloužilé matky (a otcové), tato diskuze vznikla jako reakce na nedávné zkušenosti s přijímáním dítěte do školky. Nás naštěstí vzali, ale soudě podle rozčarování v řadách známých, klientek nebo jen z rozhovorů s matkami tříletých capartů někde na hřišti toto štěstí měl opravdu málokdo. Ráda bych tuto diskuzi věnovala osobním zkušenostem ať už s kontaktem s konkrétními mateřskými školkami či přímo názor na chod školky v případě, že do ní vaše dítě dochází či docházelo, v každé mi totiž bylo řečeno něco jiného a podle všeho má každá školka jiná kritéria pro přijímání dětí. Dále by mě osobně zajímal i záhadný systém jednotlivých obvodů v Praze pro výběr školky pro dítě v případě, že bylo přihlášeno na více školek atp. Tak kdyby o tom někdo něco věděl...
    rozbalit záhlaví
    ORIKA
    ORIKA --- ---
    YENNEFER: YENNEFER: MADIETTA: naprostý souhlas...
    starší syn je únorový, takže by měl do školy nastupovat v 6,5 letech a absolutně si neumím představit, že by měl jít o rok později třeba jen proto, že neumí abecedu...teď má 5, čísla ho zajímají a baví a tak je umí, ale písmenka ho naprosto netankují a nutit ho se to učit mi přijde zcestné...jak říkám, má 5, má nárok si hrát a bavit se...
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    YENNEFER: ano, a to mi právě vadí. Proč by dítě nastupující do školy správně mělo být takhle znevýhodněno? Můj syn to teda nepocítil, protože číst i počítat při nástupu do školy uměl a znal milion věcí navíc, ale kdyby neuměl, což nemusí?
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    YENNEFER: ono se to docela zmírnilo....od loňska rodiče za děti, které mají odklad, ve školce platí a jak bych tomu nevěřila, tak to fakt hodně lidí zvažuje a radši dají dítě do školy, která je "zadarmo"
    YENNEFER
    YENNEFER --- ---
    MEDVED007: protože je fakt strašná spousta dětí, které nastupují později, tudíž spoustu věcí už umí, takže ty mladší a ty co to neumí jsou dost znevýhodněny... osobně si myslím, že je těch odkladů zbytečně moc...
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    YENNEFER: starší dcera je narozená na konci května a šla normálně, číst uměla a jak mě dycky všichni strašili, že to bude blbý, že se bude nudit a kdesi cosi....jak jsem byla ráda, že to umí....byl to totiž fakt standard....učili se písmena takovým fofrem, že děti, které je neznaly aspoň v tiskacím tvaru se těžce nechytaly....
    YENNEFER
    YENNEFER --- ---
    MADIETTA: hlavně dítě, které jde naprosto normálně v těch šesti letech, v současné době bývá poněkud znevýhodněno.. přece jenom mezi spolužáky, kteří jsou vesměs o rok, dva starší se to v tomhle věku docela pozná...


    MEDVED007: ano, v osmi letech by už většina dětí číst a psát měla umět .-)
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    Když si vezmete, že v jiných evropských zemích je šk. docházka povinná od 5 let, v Severním Irsku dokonce od čtyř!, tak mi naše odklady, kdy jde dítě klidně taky prakticky v osmi letech, přijdou opravdu scestné. Pomalu abych se styděla, že můj syn, narozený v dubnu, šel skutečně v těch 6 letech a 4 měsících.
    EUCHENIE
    EUCHENIE --- ---
    tak když je školka vzdělávací instituce, proč by se neučily počítat a psát už tam?.)
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    ORIKA: hele, ale tohle fakt umí dneska drtivá většina dětí...a ť se ti to líbí nebo ne...čili pokud to tvé dítě nebude umět, tak bude mít ve škole značný handicap....aspoň na začátku....je to prostě fakt a školy to tak musely začít brát....tvářit se, že všechny děti neumí nic, když půlka z nich čte a většina druhé půlky umí všechna písmena, tak to je prostě nesmysl....
    ORIKA
    ORIKA --- ---
    EVIANAIVE: mě tenhle trend přijde šílený, ale co mi říkala kamarádka, jejíž dcera dělala loni "přímačky" na základku (Brno), tak tam po ní opravdu chtěli, aby z hromádky písmenek složila své jméno (tudíž minimálně znala abecedu) a zkoušeli jí zda zvládne sčítání do 5 a umí napočítat do 20...
    jsem si vědoma toho, že to samozřejmě spousta dětí dnes opravdu již před nástupem do školy umí, ale přijde mi na hlavu postavené to brát jako normu a když je dítě ve vývoji naprosto normální (a bude se tyto věci opravdu učit až ve škole, jak tomu po mnoho let bylo) tak to brát jako jeho handicap a dávat mu odklad
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    PEPSSI: Právě, o mnoha věcech rozhoduje někdo jiný, jsem ráda za cokoli, co stát ještě nechá na mě.
    A na druhou stranu, v PP poradně ty odklady hojně doporučují, aspoň co vím, takže to není jen na rodičích.
    CATSIAM
    CATSIAM --- ---
    Taky si myslím, že je těch odkladů přes příliš. Nás nakonec psycholožka ukecala k odkladu. Podle ní odklady začaly v těch 70. letech a postupně se zvyšují. Na odklady prý tlačí hlavně školy (myslím si že asi hlavně v Praze), chtějí tam prý raději starší děti, které budou naprosto samostatné. A nejlíp aby děti už uměly před nástupem do školy číst a počítat ... Prý klukům dává automaticky odklad, pokud jsou narozeni v březnu a později, protože jsou prostě ještě "víc dětští" než o rok starší kluci a děvčata stejného věku a ze třídních kolektivů pak bývají často "vyloučeni" a to roztočí další problémy ...
    PEPSSI
    PEPSSI --- ---
    no abych byla upřímná, tak v tomto případě si myslím, že je to na místě. Jak vidíš, to že o svým dítěti rozhoduje pouze rodič, má plošnej dopad na už takhle vytížený školky, protože věřím, že spousta rodičů dává odklad dětem naprosto zbytečně. A když se podíváš z globálu na to, kdo rozhoduje o tvém dítěti, tak je to ve většině zásadních věcí VŽDYCKY někdo cizí...(očkování-stát, školka-vedení školky, léčba-lékaři atd atd), takže nevidím jediný důvod, proč by to v tomto případě mělo být jinak. A pokud nesouhlasíš s výsledkem odborníka (psychologa), tak máš svobodný právo na další nezávislé vyšetření
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    PEPSSI: Teď dává odborník jen doporučení, konečné rozhodnutí je na rodičích. Na druhou stranu - fakt bys chtěla, aby o tvém dítěti rozhodoval někdo cizí?
    A jinak nultý ročníky se už objevujou, ale asi ne plošně, oni s nima zas začnou, až to přestane být potřeba :-)
    PEPSSI
    PEPSSI --- ---
    nevím no, dneska mi ta situace přijde fakt šílená, nejen absolutní absencí mateřských školek v důsledku krátkodobého plánování - sedmdesátý a osmdesátý silný ročníky začínaj rodit, jaký překvapení!!! - ale i v důsledku přesně těhle systémových děr...
    EUCHENIE
    EUCHENIE --- ---
    PEPSSI: jojo, kámoš psal na fcb taky něco takovýho, že teď je to jak píšeš a nebejvalo

    A: welcome to the real world :)) myslim, ze by stacilo zabojovat proti tomu, aby lidi nedavali zbytecne detem odlad do skoly, to by hned bylo mist. Vzdyt pry az 20% rodicu dava odklad!!!

    B: tak nutit ty rodiče zas nemužu, žejo.)

    A:y ne, stat by mel... v cizine na to koukaj jak na zjeveni. odklad pripada v uvahu jen ve vyjimecnych pripadech, podporenych psychologickymi posudky. Tady psycholog rekne,vse ok, je pripraven, a rodic rekne, ja mu chci prodlouzit mladi, a da odklad...Zajimalo by me, jestli si uvedomujou, ze jejich dite bude maturovat ve 20....
    PEPSSI
    PEPSSI --- ---
    jako s těma odkladama nechápu, proč prostě neudělaj nultý ročník ZŠ, když je dneska tolik dětí s odkladem. Uvolnilo by to místo ve školkách pro nejmenší a ti předškoláci by se mohli v klidu připravovat na nástup do první třídy.
    BTW už si přesně nevybavuju jak to bylo za našich let, ale pokud mě pamět nešálí, tak odklad dostaly opravdu jen ti, kteří ho potřebovali a rozhodovali o tom patřičné instituce, nikoliv rodiče, ti mohli pouze požádat. Mýlím se, nebo to tak bylo, nepamatujete? Z toho co ted čtu, tak mi přijde, že si rodič prostě požádá o odklad a automaticky ho dostane, to mi nepřijde dobrý. Kdyžtak mě vyvedte z omylu..
    EUCHENIE
    EUCHENIE --- ---
    + 20% rodičů dává dětem odklad, jasně že v některých případech to je asi nutnost, ale 20% je pravděpodobně dost neadekvátní číslo, co se týče skutečné potřeby.
    EUCHENIE
    EUCHENIE --- ---
    další fajn argument jsem četla v diskuzi pod mým blogem, že co jako se děti naučej ve školce navíc, co neuměj od (většiny) rodičů? Jiný tři písničky? bary a zviřítka asi ne, že? smysl dává jedině ta socializace u předškolních ročníků, aby nebyly ve škole jak alenka v říši
    PEPSSI
    PEPSSI --- ---
    toliko k otevírací době školek na P10 :)

    Otvírecí hodiny školek - Městská část Praha 10 - Diskusní fóra, názory, otázky, odpovědi - Otázky a odpovědi - Školství
    http://www.praha10.cz/diskuzni-fora/diskusni-fora/tabid/1684/aff/12/aft/1930/afv/topic/Default.aspx

    dělat anketu o otevírací době u matek na mateřský je postavený na hlavu. Otevírací doby absolutně neodpovídají dnešním potřebám a argumentovat že školka je vzdělávací, nikolik hlídací systém, je pouze alibismus. Já třeba kvůli tomu nemůžu přihlásit dítě nikde v místě bydliště a pokud se zadaří (jako že nezadaří), tak s ním budu muset každý den cestovat přes celou Prahu, protože jinak nemám šanci ho v tyhle hodiny vyzvedávat. Nejvíc mě nadzvedl argument o tom, že matky můžou požádat o zkrácení pracovní doby...kristepane, že já to četla :D
    EDERA
    EDERA --- ---
    KFF: Tak mně se odvolání neosvědčilo. Odvoláváš se prostřednictvím školky k Magistrátu a odtamtud přišlo v odůvodnění, že rozhodnutí o přijetí je zcela v kompetenci každého ředitele MŠ, takže mu do toho nemohou zasahovat. Lepší výsledek měl rozhovor s místostarostou pro školství, z toho pak vypadla nabídka prvního uvolněného místa a i teda nějaké obecně prospěšné změny v politice radnice.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam