KATIA: zrovna u té logopedie to má ale opodstatnění, pokud to není lehká nezralost, která se dá vyřešit "tdpkou tdnkou", kdy vlastně jen počkáš, až dítě dozraje samo, ale mezitím vykazuješ činnost...
u opravdových logopedických vad potřebuješ foniatra, neurologa a specializovaného logopeda, takže soustředit takové děti na místo, kde takové odborníky budou mít po ruce, se jeví jako logický krok
u té diety... no, v podstatě jde o to, že děti s tímhle typem diet nejsou nemocné. jsou zdravé se speciálními stravovacími potřebami. Dokud jedí, jak mají, jsou to normální zdravé děti (a mimochodem tohle je jediný rozumný způsob, jak se k nim chovat, pokud si z něj nechceš vychovat "ty chudáčku, ty nic nesmíš, máma ti to nedopřeje").
Kdyby v každé školce mohla (spolu)vařit dietní sestra, která ohlídá nutriční vyváženost a současně i to, aby každé dítě dostávalo jen to, co smí, není potřeba nic řešit. ale jednak nemáme dost dietních sester, jednak by to bylo systémově drahé. Ale pokud by třeba v každé městské části (nebo i třeba ve dvou třech MČ dohromady) byla školka, která tu sestru má, a ta přednostně brala děti, které jsou při správné stravě zdravé, tak by to přece byla normální školka, jen by tam neměly všechny děti na talíři totéž, a učitelky by asi byly víc proškolené v první pomoci při anafylaxi (což by nakonec měla stejně správně umět každá školka, jen by třeba odsud chodily učitelky na školení dvakrát ročně místo jednou).
problém je, že čím míň takových školek je, tím jsou "výběrovější" ve smyslu "tím horší případy se tam soustřeďují" - pak už se musíme bavit o vyčleňování a integraci