• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    Vážení přátelé, zasloužilé matky (a otcové), tato diskuze vznikla jako reakce na nedávné zkušenosti s přijímáním dítěte do školky. Nás naštěstí vzali, ale soudě podle rozčarování v řadách známých, klientek nebo jen z rozhovorů s matkami tříletých capartů někde na hřišti toto štěstí měl opravdu málokdo. Ráda bych tuto diskuzi věnovala osobním zkušenostem ať už s kontaktem s konkrétními mateřskými školkami či přímo názor na chod školky v případě, že do ní vaše dítě dochází či docházelo, v každé mi totiž bylo řečeno něco jiného a podle všeho má každá školka jiná kritéria pro přijímání dětí. Dále by mě osobně zajímal i záhadný systém jednotlivých obvodů v Praze pro výběr školky pro dítě v případě, že bylo přihlášeno na více školek atp. Tak kdyby o tom někdo něco věděl...
    rozbalit záhlaví
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    NIENNA: Ok, tak mlčím :-D Další dotazníky pak klidně pošli, mám úchylku a většinou mě baví je vyplňovat ;-) Navíc soucítím se studujícími učitelkami :-)
    NIENNA
    NIENNA --- ---
    RYBKA: Nebudu... :-) Tohle je učitelka ze školky, ale ne z Lenčiný třídy (ale prosila mě o to Lenčina učitelka).
    Mám obavu, že mě čeká ještě podobná akce s Lenčinou učitelkou (ta taky letos končí...).
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    NIENNA: Budeš jí dávat nějakou zpětnou vazbu? Jestli ne, nebudu se s tím vypisovat, ale jestli jo, měla bych pár připomínek (hlavně k otázce 15) ;-)
    EDERA
    EDERA --- ---
    BALAENA:
    BEBERA: OK - tak vím, že k naší logopedce potřebuju žádanku.:-)
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    EDERA: ségra chodila k logopedovi se starším, pak se s ní radila, jestli a kdy by k ní měl začít chodit mladší, že by si došla k dětské pro žádanku, a logopedka si mladšího vzala rovnou a žádanku vůbec nechtěla. a na pokladnu.
    (že to konkrétně u nich nebylo tak nějak k ničemu, je věc jiná)
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    EDERA: K soukromým logopedům ne.
    NIENNA
    NIENNA --- ---
    NIENNA: Pokus číslo dva... :-)

    V Lenčině školce jedna z učitelek píše bakalářku. Pokud jsem to dobře pochopila, pak se jedná o "zmapování obecného povědomí o logopedech". Dotazník je určen pro rodiče dětí, které navštěvují školku (jde o předškolní zařízení).

    Kdyby jste byly tak hodné a vyplnily jí dotazník... Třeba si šplhnu... :-)

    Dotazník pro rodiče
    http://www.survio.com/survey/d/E8H0V1R4W6I0L6K4L
    EDERA
    EDERA --- ---
    TRISSIE: No, a já zas třeba vím, že k logopedovi potřebuju žádanku od pediatra, takže při potížích s mluvením logicky jako prvního kontaktuju pediatra a ne klinického logopeda.:-)
    NIENNA
    NIENNA --- ---
    TRISSIE: Ale to je moje chyba... :-( Zapomněla jsem to napsat.... Omlouvám se a stydím se....
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    NIENNA: mno, tak tahle informace v tom dotazníku taky není...
    NIENNA
    NIENNA --- ---
    TRISSIE: To asi nebudu dělat.... :-)
    Děti mají být předškolní.....
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    NIENNA: vyřiď učitelce, že tam docela chybí věk dítěte a dotaz na to, zda do školky logoped dochází - já totiž nepotřebuju konzultovat s učitelkou v MŠ, když obě MŠ, do kterých Pavel v posledních dvou letech chodil, dělají pravidelné náslechy logopeda a následně informují rodiče, jestli je dítě v normě nebo ne.
    HABRENKA
    HABRENKA --- ---
    lol tak u nas zitra dobry... Polévka frankfurtská se sojovými nudličkami. a na svacinu nivova pomazanka :)
    NIENNA
    NIENNA --- ---
    Krásný dobrý den,

    u nás ve školce si jedna z učitelek dodělává vzdělání. Kdyby jste byly tak hodné a vyplnily jí dotazník... Třeba si šplhnu... :-)
    Dotazník pro rodiče
    http://www.survio.com/survey/d/E8H0V1R4W6I0L6K4L
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    Tonda mě pěkně vyškolil, rozhodl se spát bez peřiny a polštáře a hrozně na tom trval, tak se mi s ním nechtělo dohadovat a když usnul, tak jsem ho přikryla, protože je u nás docela chladno. V noci se vzbudil, vystřihl takovou scénu, že vzbudil i Alenku a ve finále jsem mu vysvětlila, že se bojím, že bude mít rýmu a nebude si moct venku hrát a chodit do školky. "To jsi ale neřekla".
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    EWICZZZKA: mně to taky nesedí, naopak mi to přijde trochu fašistický, chtít po dětech, aby byly ticho, aby nerušily ostatní. Děti jsou prostě hlučné, je to jejich přirozenost, nebojí se ještě vyjadřovat emoce.
    EWICZZZKA
    EWICZZZKA --- ---
    EDERA: To zni opravdu skvele! Az podezrele idylicky :-). Jak rikam, mne ten kamaradcin nazor prave prekvapil, v zaplave vsech nadsenych nebo prinejmensim spokojenych.
    EDERA
    EDERA --- ---
    EWICZZZKA: Obě moje děti chodily do Milíčova domu, a to s desetiletým odstupem od sebe, takže jsem tu školku měla možnost zažít v opravdu velkém časovém úseku. Nám naprosto dokonale vyhovovala. Líbila se mi budova a místo, kde stojí, malý počet dětí (60 celkem), rozdělení zvlášť třída, zvlášť jídelna, pro malé děti zvlášť ložnice, zařízení, vybavení, líbilo se mi, že se nebuzerovalo s příchodem maximálně do x hod., protože ředitelka zastávala názor, že když to jen trochu jde, mají být děti s rodiči a do školky přijít až ve chvíli, kdy rodiče musej někam jinam, líbilo se mi i to, jak se bránila množství kroužků a chtěla děti odpoledne především nechat si hrát. A spousta dalších věcí, mohla bych o tom napsat román.:-) Včetně např. toho, že tam bylo vždycky dokonale čisto.

    Pokud jde o postižené děti - školka je velmi bariérová, takže může přijímat spíš děti s psychickým než tělesným postižením. Ačkoliv si teda pamatuju i na téměř nevidomou holčičku, která tam chodila s mým synem, takže tak patnáct let zpátky. Pro tyhle děti má speciální mikrotřídy, takže to není tak úplně o integraci. Ale mimoto byl do normální třídy s mou dcerou integrovaný i chlapeček s Dawnovým syndromem (do školky chodil s asistentkou) a to fungovalo velmi dobře. Moje dcera je taková pečovatelka, takže si s ním hodně hrála, v podstatě mu dělala tiskovou mluvčí:-). On skoro nemluvil, ale její jméno bylo jedno z asi pěti slov, které ovládal.

    Kdyby takhle fungovaly všechny školky, byl by na zemi ráj pro děti.:-)
    EWICZZZKA
    EWICZZZKA --- ---
    DELVIT: Jinak ja jsem zpetne rada, ze ta Waldorfska nevysla, vim, ze bych se necitila v tehle komunite (nemam problem s tim pripodobnenim k sekte, nektere znaky opravdu vykazuji a je dobre to videt) uplne dobre sama za sebe. Ale kvuli dceri me to mrzelo, protoze ta tam byla ten rok v materskem centru mic spokojena, cely ten pristup ji opravdu sednul.

    Velky kontrast pak byl den otevrenych dveri a podavani prihlasky v Jesenince pod Zidovskyma pecema. Z tech ucitelek a jejich hlasek jsem byla uplne vyrizena a dcera rozlozena. Je stydliva a introvertni a kdyz na ni spustily dve ucitelky, ze jestli neumi rict, jak se jmenuje, jako tadydle Pepicek vedle, tak to do skolky asi chodit nemuze, tak jsme se otocily a odesly. Chodi tam deti kamaradu a ti jsou spokojeni. Maji ale od malinka prubojne deti, kteri si nelamou s dospelymi hlavu.

    Na Jeseninku vedle ZS Jeseniova mam reference same spatne, od mnoha rodicu. Pri vyzvedavani ucitelky casto nevedely, kde deti jsou (jakoze uplne v jine casti budovy a tak), vyuKa a vychova temer nulova. Deti, ktere umely pri nastupu jist priborem se to tam zvladly krasne odnaucit apod.

    Velka spokojenost je v mem okoli s Prazackou.

    Milicuv dum je asi nejoblibenejsi a nejvychvalovanejsi. I kdyz me prekvapila kamaradka, reditelka soukrome MS, ze kdyz tam byla na stazi, tak ji neprisla zvladnuta integrace postizenych deti, ze to byl spis chaos narocny pro vsechny zucastnene. Je to ale jediny negativni nazor, ktery jsem slysela, oproti desitkam nadsenych.

    Vsechno to jsou jen lidske zkusenosti a nazory, ktere se jako u vseho muzou zasadne lisit. Je tezke se s klidnym srdcem rozhodnout, kazdy je citlivy ja neco jineho, neco jineho mu prijde dulezite. Drzim palce, at se rozhodnete k vasi spokojenosti.
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    TAPINA: Syn chodí do normální školky a naopak jsem teď nalomená, že mu tu lesní dopřeju. Vidím, že nezvládám uspokojit jeho touhu po přírodě a zkoumání. Strávili jsme celý víkend venku, v pondělí byl venku celé odpoledne v soukromé škole a když jsem pro něj dorazila, doslova se zhroutil, že by ještě byl rád u rybníka. A dva dny mi pořád vykládat, jak to tam bylo super, že už nechce chodit do normální školky, jen do té soukromé. Tak jsem z něj pomalu tahala, co na té soukromé bylo tak super, tak začal: rybník, louže s bahnem, dvůr... A pak sám od sebe řekl, že to jsou vlastně všechno věci, které byly venku. A jiný den si stěžoval, že ho to ve školce nebaví, že když jsou vevnitř, že se nudí...
    DELVIT
    DELVIT --- ---
    TAPINA: njn to víš, dospělí už je jen vyvanulé dítě .). Nevidí tu magii co tam je :)). Je pravda, že člověk touží po tom co nemá, ale zase rád se vrací ke svým kořenům, když mu je ouvej. Takže když jsou kořeny příroda nebo být alespoň venku, tak se vrátí k tomu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam