• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    VENIKA
    VENIKA --- ---
    BALAENA:
    RYBKA:
    ZEMINO:
    KATIA:
    dekuju za zkusenosti. Tak uvidime. Mne se na jednu stranu trochu prici ho zapsat na plnou, ptz vim, ze realne potrebuju dva a pul dne, a tim zabrat misto nekomu, kdo to potrebuje vic. A na druhou zrovna ta jedna nama vybraa skolka (Hradesinska) vypada fajn. I proto si teda ale myslim, ze zrovna jim by to mohlo vadit, protoze se zda byt pomerne chtena. DOD maji tenhle patek, tak treba se cely zmeni, az to tam uvidime :)
    KATIA
    KATIA --- ---
    VENIKA: oni obvykle jedou na plnou kapacitu, takže jsou jen rádi, když nějaké dítě odpadne a mohou se ostatním víc věnovat.

    my jsme teda mimo prahu, ale naše obecní školka se hodně snaží. jistě v té věcí skupince se nedají dělat věci jako třeba v soukromé školce s menším počtem dětí atp., není to třeba top nějaké progresivní pedagogiky, ale děti tam chodí rády, leccos se naučily. a za ty peníze je to paráda. s jídlem se třeba již čtvrtým rokem laskavě crcají s mým děckem, co by nejradši jedlo jen suché přílohy a naučil se fakt v klidu po kouskách ochutnávat a sníst i nějaká jiná jídla. ale na sladkosti teda jedou, to jo, to jsou narozeniny každou chvilku a tak...
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    VENIKA: mi taky ředitelka při zápisu tvrdila, že upřednostňuje celodenní docházku a dcera se ve školce objevila v říjnu,kdy to absolutně nedala ani dopoledne a pak jsem jí dala do školky před měsícem a chodí po-st dopoledne..nikdy se nikdo nevyjádřil špatně,a dcera je snad jediná,co chodí po O domů
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    VENIKA: Pro školku je výhodnější mít dítě zapsané na celodenní docházku, protože na něj dostane větší dotaci. Ale nebrání to tomu, abys ho tam dávala třeba obden na dopoledne, když budeš chtít. Takže oficiálně zaškrtni celodenní docházku a pak si ho vyzvedávej dle libosti.
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    VENIKA: nemůžou vykrývat. i dítě zapsané na jeden půlden týdně jim zabere jedno celé místo.
    LADAVAZA
    LADAVAZA --- ---
    Ty jo, to jsou hororové věci. Ještě že si na naši státní školku opravdu nemůžu stěžovat. Výborná ředitelka a fajn učitelky.
    VENIKA
    VENIKA --- ---
    Jeste dotaz ke statnim skolkam - jak moc je vlastne obvykle, aby dite prijimali jenom k castecne dochazce? Chapu, ze je s tim potom vic prace, aby treba vykryli ty zbyvajici dny jinym ditetem... coz soukrome delaji, ale u tech statnich me napadlo, ze to mozna spis resit nechteji?

    Na dny otevrenych dveri se teprve chystame, takze v te konkretni skolce jsem se jeste nemela moznost zeptat, v prihlasce maji jenom moznost celodenni dochazka/individualni vzdelavani.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    moje holka učí ve školkce, před rokem v soukromý jako asistentka, která učí angličtinu a když školce došli peníze, tak na rychlo vzala státní tady za rohem.. z toho co vypráví, je to fakt jen o konkrétních učitelkách.. často jsou to učitelky 40+/50+ který chtěj ve školce zůstat, nechtěj tomu dávat moc práce a udržují si svoje pohodlí.. Všechny vychovávaj přes sladkosti, když je výtvarka, tak to ty učitelky vyráběj za děti, aby to bylo hezký pro rodiče apod. Úplně proti logice, že si to děcka maj všechno vyzkoušet sami, naučit se oblékat, odměnou je vlastní dobrý pocit nebo třebA písnička. Chybí tam prostě ten výchovný rozměr, každá učitelka má svoji místnost a věkový rozsah, takže děcka za ty 3-4 roky projdou několika místnostma/učitelkama jak v továrně. Uklízečky tam občas rvou do dětí jídlo. Spousta takovej podivnejch přežitků, ale vedoucí těch učitelek v tom nevidí problém, tak se jede dál. Asi je to vlastně dobrá školka na poměry, ale mohla by být o několik stupňů lepší, jenže je to z pohledu nový mladý učitelky boj s větrnými mlýny. Navíc zažila jak to vypadá v soukromí, kde je na ten počet dětí víc lidí a stihne se toho i víc. Ve státní školce je to trochu nouzový režim.
    ADD
    ADD --- ---
    Jenom jsem chtela rict, ze fakt, ze se od fyzickych trestu ustupuje a zakon je ve skolstvi zakazuje, by nemel vest k panice, kdykoli dite rekne, ze na nej nekdo sahl. V klidu to vyresit je spravne, ale aktualne je hranice mezi povolenym a zakazanym neostra a hodne pusobi emoce. Vyvolat v ucitelich strach, ze je lepsi se k detem nepriblizit bliz nez na metr, aby je nikdo nemohl obvinit, nicemu nepomuze.
    ADD
    ADD --- ---
    SUBVERSION: Ja jsem nerikala, ze se to nema resit, ale ze to pravdepodobne nebude pro deti fatalni. Samozrejme, ze se to musi resit a ucitelka si neco takoveho nesmi dovolit.
    DINEN
    DINEN --- ---
    SUBVERSION: Tak nejspíš jsou i děti, kterým to je fakt šumák a víceméně žádný vliv to na ně nemá. Zatím to vypadá, že třeba můj mladší by i nějaké štípání do ucha měl šťastně na háku a nic by nehlásil prostě proto, že by to za minutu už nevěděl. Pokud mají takovou povahu i ti rodiče, asi chápu, proč jim nepřipadá důležité, něco takového řešit. Na druhou stranu si vždycky říkám: kdyby ty rodiče v práci nadřízený štípal do ucha, když by se mu nelíbily jejich výsledky, taky by si řekli, že o nic nejde a šťastně tam setrvali dalších pár let? :)
    SUBVERSION
    SUBVERSION --- ---
    ADD: 3-4 roky v jedne tride s dospelym clovekem co te mlati/stipe? jedna ucitelka vychovu nezkazi? to same si asi rikaly ty maminky z nasi tridy co to resit nechtely a nechaly svoje deti v tom plavat jeste 2 roky.
    Do skolky jdou ve trech letech, neverim ze cerstvy triletak zvladne dat odpor pani ucitelce s jeji autoritou.
    Proste na moje dite nema kdo sahat (je to sakra nezakonne) a to je vse.
    DINEN
    DINEN --- ---
    ADD: Jj, v to doufám. Já taky původně remcala spíš na rodiče, kteří v takové situaci dětem dají najevo, že ta učitelka na to má právo... Tam už bych se bála, že to právě vytváří nesprávné postupy a pokud se pak dítě potká se skutečným násilím, zareaguje špatně (typicky to bude tajit, protože je to přece jeho vina).
    ADD
    ADD --- ---
    DINEN: Jestli sve dite vedes k tomu, aby dokazalo na nevhodne chovani vuci sobe spravne reagovat, tak se o nej bat nemusis. Jedna ucitelka vychovu nezkazi.
    DINEN
    DINEN --- ---
    ADD: Jde o to, co považuješ za "psychicky narušené". Do poměrně nedávné doby bylo taky normální bít ženy. Takže v podstatě když se holčička v dětství naučila přijímat fyzické násilí na sobě jako normu, tak nebyla "psychicky narušená", ale připravená na život... Neříkám, že by se z ní stal masochista, ale prostě pragmaticky přijala skutečnost, že ji někdo může mlátit a je to tak vlastně v pořádku. Z pohledu společnosti to bylo v pořádku taky, takže v podstatě ideál :) Vcelku věřím tomu, že počet obětí (opakovaného) domácího násilí bude záviset i na tom, jak se daná společnost stavěla k fyzickým trestům v době dětství oběti... Ale žádná data k tomu nemám, jen odhaduju.

    Jak říkáš, doba je jiná. Přesto se blbečkové, kterým připadá OK mlátit partnerky, podle všeho pořád vyskytují. I proto bych ráda svoji dceru vychovala tak, aby považovala za správnou reakci na fyzický útok obranu nebo útěk. Zhruba ve smyslu - jak na tebe někdo vztáhne ruku, buď mu ji zlom, nebo zdrhni :) Aby to nevyznělo moc dramaticky - nemyslím si, že když ji učitelka ve školce bude štípat do ucha (a ona jí nebude smět u toho zlomit tu ruku), tak ji to strašlivě poznamená na celý život :) Ale rozhodně si myslím, že by to šlo proti této mojí snaze, takže bych to určitě řešila.

    Rozhodně na 100% souhlasím s tím, že největší průšvih by byl, kdyby učitelka měla rozdílné postupy u některých dětí.
    ADD
    ADD --- ---
    DINEN: Do poměrně nedávné doby byly fyzické tresty normální ve všech rodinách a množství psychicky narušených jedinců ve společnosti bylo stálé a to nikoli stoprocentní. Samotné fyzické tresty nic nezpůsobí. Dneska už bude situace jiná, neboť fyzické tresty se přestaly používat a to, co bude působit, bude odlišnost přístupu. Vždycky je blbý, když je dítě vychováváno jinak než ostatní. Tj. pokud učitelka štípe celou třídu, pokud dotyčný provede jasně určené x nebo y, děti si z toho maximálně odnesou informaci, že učitelka je kráva, a nic se neděje. Pokud učitelka štípe jedno dvě dítě, je to průser. To už pak ale není trest v pravém slova smyslu, nemá to výchovnou funkci. Co se stane, pokud dnes rodina zastává tradiční výchovné prostředky včetně fyzických trestů, nevíme. Určitě je to problematičtější než dřív, protože takových rodin není moc a dítě bude muset přemýšlet, proč ono je vychováváno takto a jiné děti jinak. Že by se z něj stal masochista, to zase nevěřím já.
    DINEN
    DINEN --- ---
    ADD: Ale když tak nad tím přemýšlím, asi fakt věřím tomu, že fyzické tresty můžou z člověka udělat vhodnou oběť pro agresory i v dalších směrech. Podle mě je tak nějak přirozené, reagovat na fyzické napadení útěkem nebo útokem. Tahle automatická reakce ale u fyzického trestu není možná. Takže počítám, že aspoň u části dětí se ta reakce potlačí. Možná trvale? Pokud pak holčičku, která je zvyklá, že je normální, když ji někdo fackuje, propleskne partner, jak zareaguje? Sebere se zdrhne? Použije hmaty a chvaty ze sebeobrany? Nebo vklouzne do naučeného módu "vím, za co to bylo a vlastně to je moje vina"?
    DINEN
    DINEN --- ---
    ADD: Já nemyslím zrovna, že by to z někoho udělalo submisivního jedince. Ale myslím, že to dítě naučí, že takové jednání vůči němu je "normální" a není vhodné ho doma zmiňovat. Což je samozřejmě pro případného agresora ideální situace.
    ADD
    ADD --- ---
    DINEN: Nemyslim si, leda pro uchylneho ucitele. Samotny fakt, ze dite pohlavkuji rodice nebo ucitel nebo ve skautu je za prohresek hazeno do potoka, z nikoho submisivniho jedince neudela. Tim bud jsi, nebo nejsi.
    DINEN
    DINEN --- ---
    BLLUE:
    ELIZHANNAH:
    Jo, taky dost lezu po zdi z toho, že dost lidem připadá normální takhle učit dítě, že je v pořádku, když mu nějaký více či méně cizí dospělý způsobuje bolest a fyzicky s ním manipuluje proti jeho vůli... Jako, jsem divná, nebo to je fakt ideální cesta jak vytvořit vhodnou oběť pro nějakého úchyla?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam