ANNAWA: My se na to ptali ve školce, kam R. v úterý nastupuje, tam ředitelka rezolutně tvrdí, že pozdější nástup přináší spíš negativa. Nejen že vazby v kolektivu vznikají brzy a nové děti mají tendenci k sobě hned hledat cestu a semknout se ve společném údělu (zvlášť když jsou ve třídě v menšině, což bývají), ale i že první dny jsou oťukávací, kdy se všechno vysvětluje, opakuje, ukazuje.. prostě pozvolný nástup. O týden později už to může být pro ojedinělého nováčka komplikovanější.
Taky že pokud už jsou ve třídě děti co pláčou první dny, tak potom trvá spíš několik týdnů než po ránu úplně přestanou, takže týdenní odklad tohle nevyřeší a na plačící spoluškolkáče může dítě s odkladem stejně narazit. Ona teda tvrdila, že u nich děti pláčou zcela výjimečně, že minulý rok si pamatuje jen jednu holčičku, tak nevím :) Je to vymazlená soukromá školka - první den tam budou mít balónkovou megashow, další den hasiče co budou ukazovat a půjčovat výstroj a vybavení, psy z canisterapie atd. O to bych syna ani nechtěla připravit :)
Nepovinný adaptační režim tam mívají, ale teď ho kvůli viru nedoporučují.
My na opožděném nástupu ani na adaptaci netrvali, takže za nás OK. Ale nutno říct, že synova sestřenice i bratranec měli asi dvoutýdenní adaptaci s mámou a nebyl problém, když pak máma jednou ráno odešla. Ty dva týdny na to trénovali, věděli o tom, zvykli si na prostředí a učitele.. takže takový systém určitě fungovat může.