• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKIMSkútr
    VACA
    VACA --- ---
    Kolik muze urat treba takovy SHcko 300i ?

    Znamej to roky provozoval na kazdodenni dojizdeni vicemene cca 30km do prahy, a nasledny prodirani se prazskym provozem +parkovani v podstate kde chces bez problemu a zadarmo.


    Jako jednoznacne bych jednostopy vozidlo na kazdodenni dojizdeni asi uplne nezavrhoval. Svoje vyhody to ma, imho zalezi kam do prace clovek dojizdi a jaky ma moznosti parkovani. Z vesnize do mensiho mesta to bude asi pohodlnejsi auto. Ale do metropole s prehustenym provozem jakou praha je, modry zony vsude apod. ma skutr imho stale navrch. Neni to jen spotreba, ale pojisteni, parkovny, a dalsi provozni naklady.. A v neposledni rade i cas stravenej v provozu velkomesta, a hledanim parkovaciho mista..

    Jinak jako jo, clovek na to taky musi mit taky trochu nejakou tu naturu. Bejt v pohode s tim ze obcas zmokne apod.. (ale s prevlekama pod sedlem ktery nezaberou moc mista se to da prezit:)
    Jako nejvetsi slabinu na skutru/moto vnimam jizdu v noci mimo mesto kde neni verejny osvetleni..
    Auta v protijizde zpravidla svitej vic nez skutr/motorka, a kdyz nema helma cistej stit hledi, nebo je odrenej, tak je to dost utrpeni...
    GOZER1
    GOZER1 --- ---
    EZOP: Resil jsem neco podobnyho (vesnice 40 km za Prahou). Dospel jsem k tomu, ze na skutru to jet nechces a dospela motorka ma spotrebu jak auto, ne-li vetsi. Obcas jsem sledoval scootristy jak klickujou v kolone na Kbelsky, ale jejich casova uspora by na moji ceste byla minimalni. Taky jim slo dost casto o zivot. Takze jsem koupil auto na plyn a jezdim 1kc/km. At je leto nebo zima, jsi v suchu a teple. Motorku mam na vyblbnuti po okoli, ale na kazdodenni jezdeni do prace je to blbost.
    EZOP
    EZOP --- ---
    EZOP: Myslím ze i kdyby to byl voser tak mám pořad auto. Ale jakmile bych měl scooter i auto a potreboval se drcat někde do 10km tak bych hadam asi vždy volil auto (pokud by nepršelo)
    EZOP
    EZOP --- ---
    DZANDIS: Ještě to nemám naježdeny, zatím tam nebydlim. Ale parkrat jsem to zkusil a je to cirka 30 min. Jezdím tak 100-110kmh
    DZANDIS
    DZANDIS --- ---
    Ja jezdil denne 2x25 po okreskach a naprosta pohoda, zalezi, kolik vydrzis a jak te to bude bavit. Ta dalnice je nuda sed a presne jak se pise nize, vsichni te predjizdi, ty se seres za nakladakama, takze 15 minut prudy. Jsou fanousci, kteri jsou s podobnym cestovanim na pohodu, ale s cistym svedomim se to doporucit neda. Nejlepe je si to zkusit, aspon dva tydny. Jak dlouho to jezdis autem?
    BURAN
    BURAN --- ---
    EZOP: kdyz si to pucis a osahas sam, idealni.
    Ja jezdim do prace denne 15km a i na tom skutru to byl perfektni zacatek kazdyho dne. Nesmej na ty ceste byt dlouhy rovny useky, to je nezazivny protoze bys treba i pridal ale uz to nejde. Taky na useku kde je v protismeru provoz chytit nakladak co jede 85 je blby protoze ho nepredjedes, on te brzdi a hazi to za nim. Na jiny uskali skutru na okresce jsem nenarazil.
    BURAN
    BURAN --- ---
    QNEDLEEQ: na skutru to aspon nacpes pod sedlo. Na motorce je to horsi :-)
    EZOP
    EZOP --- ---
    BURAN: OK, takže ideální by bylo si to někde na týden půjčit a vyzkoušet jaké to je za týden nahoblovat cca 400-500km. Ono potom se silnějším strojem pak jde vzhůru hádám i spotřeba. 250 si vezme tak 4??. To bych pak přidal litr a můžu jet autem že jo :-)
    A co po okrskách jak píšu dole? 40 km jedna cesta bude asi taky pěknej voser...
    UF0UN
    UF0UN --- ---
    EZOP: nj :) jestli budou peníze, tak si tenhle rok sk. A udělám, s 50cc je to onanie
    BURAN
    BURAN --- ---
    EZOP: jezdil jsem na SH125i 1x tydne MB-PRAHA a zpet (cca 50km). Jednou tydne se to vydrzet, kazdy den bych to absolvovat nechtel.
    Na 125 mas limit kolem 100km/h. Tzn predjizdej te auta jedouci o 30-50km/h rychlejc. To neni nic prijemnyho. Kdyz dojedes kamion, tak pokud nechces na hulvata ucpat levej pruh (jedes mac 100) tak je kolikrat potreba cekat, nez se levej uvolni abys nezdrzoval. To cekani probiha za kamionem kde to v tom uplavu pekne hazi. Proste legalne se 125 na dalnici muzes, ale je to opruz.
    Pokud se jedna o 20km, tzn nejakou ctvrthodinu, mozna by se to dalo i denne. Ale doporucit to s cistym svedomim nelze.
    EZOP
    EZOP --- ---
    UF0UN: Koukám že jsi taky v Rajchu, to je důvod proč jí ještě nemám....
    EZOP
    EZOP --- ---
    UF0UN: moc to řve a pomalu jede? jako mohl bych to brát po i po okrskách až do Prahy je to defacto stejně daleko.
    UF0UN
    UF0UN --- ---
    EZOP: mezi vesnicema ok, ale se 125cc na dálnici nechceš
    EZOP
    EZOP --- ---
    Dobré odpoledne přeji. Obracím se tu na Váš s dotazem jako zkušených skútrovníků. Budu se stěhovat za Prahu na vesnici. Idea skútru se mi zalíbíla nejprve jako mezivesnicového přibližovadla, do sámošky pro rohlíky, k jezeru atd. Nicmené si začínám pohrávat s myšlenkou ho používat i jako hlavní přibližovadlo do práce a to zejména kvuli nízké spotřebě paliva a event zbavení se jednoho z aut. Předpokládám že by se to dalo provozovat tak 8 měsíců v roce půlka listopadu -půlka března.
    Jelikož nemám papíry na Ačko zůstal bych asi u 125 i kvuli manželce, zkrátka aby to mohl řídit každej. Do práce by to bylo 40 km jedna cesta - 10km okreska, 20km hradecká dálnice a 10 km okruh. Má někdo z vás zkušenost jestli je denně 80km na skútru ok, zejména kdybych jezdil předevěším výše zmíněnou trasu.
    Za jakékoliv tipy a doporučení předem děkuji
    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    HAFI: Líbí se mi to PCXo v šedivém matu :)
    HAFI
    HAFI --- ---
    vcera jsem jel s nasi skutr bandou na vylet do Caslavi a bylo to super. Seslo se nas 30 stroju(38lidi) a za celou sobotu jsem dal 310km. Super lidi, ukazkove jezdeni ve formaci, blokace krizovatek, proste vse na jednicku!



    UF0UN
    UF0UN --- ---
    NTR23: 45kmh je zcela jistě zablokované softwarově. U čínských elektroskůtrů je univerzální řídící jednotka, která jde hodně detailně programovat a modifikovat. U Bosche je to asi složitější. Ale co vím tak většina výrobců nabízí AM a odblokovanou verzi.
    z elektroskůtrů mám zkušenosti se Schwalbe, Unu a Gogoro. Ono cokoliv s elektromotorem jezdí mnohem líp než ekvivalent 50cc - ale děláš zase kompromisy: cena, použitelnost v zimě, výdrž baterky, zastarávání komponent..
    Gogoro je asi nejlepší poměr cena/výkon, bohužel ho není šance nikde na světě kromě Taiwanu koupit.

    přiškrcený benzin záleží na výrobci, ale všechno jde, když se chce. Moje 2t 2017 Vespa má klasicky variokroužek, kolínko a karburátor. U 4t už musíš vyměnit elektroniku...
    NTR23
    NTR23 --- ---
    UF0UN: A jezdí 45km/h

    Pry už ani 50ccm 2t nejde mechanicky odblokovat, ale musíš vyměnit celou řidiči jednotku. Omezení je dnes softwarové. Kdysi stačilo sundat z variátoru kroužek u odrezat slepé rameno výfuku.
    UF0UN
    UF0UN --- ---
    SLL_QUY: 2kW motor je dost bida... to maji nejlacinejsi cinske sunky. tady Vespa bohuzel zaspala, za polovicni cenu uz se da koupit treba NIU ktere je mnohem vychytanejsi
    NTR23
    NTR23 --- ---
    SLL_QUY: Máš objednáno?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam