• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKIMSkútr
    DISKUZE:
    http://www.skutrforum.cz
    http://forum.scooter-tuning.cz/
    http://www.motorkari.cz/

    Další:
    http://www.skutrportal.cz/
    http://www.skutrsnura.cz
    http://skutrmania.cz/

    NÁPLNĚ:

    oleje:
    http://www.mjauto.cz/klasifikace_a_specifikace_motoro.htm
    http://oleje.cz/index.php?page=mot_vykon&left=dvoudobe_vykon
    http://www.petroleum.cz/vyrobky/oleje-motorove-specifikace.aspx
    https://www.motorkari.cz/tema/?t=85763

    Obchody servisy
    vyzkoušeno
    http://www.scootland.cz/
    http://www.adventure-biker.cz/
    http://www.motoluky.cz/
    http://www.jokershop.cz/
    http://www.bike-in.cz/
    nevyzkoušeno
    http://www.scooter83.cz/
    http://www.motoklasik.cz/nabidka-nahradni-dily/nahradni-dily-skutry/index.php?stranka=2&kategorie=24
    http://www.skutr-obchod.cz/rozcestnik/

    BAZARY:
    http://www.otomoto.cz/index.php?sect=search&sub=motorbike
    http://www.motoinzerce.cz/
    http://aukro.cz/showcat.php?id=8502&fb=1
    http://www.motorky.com/
    http://www.tipmoto.com/
    http://www.bazos.cz
    http://www.vespabazar.cz

    SKŮTRVRAKOVIŠTĚ:
    http://www.skutry-malsice.cz/
    http://www.skutrvrakoviste.cz/

    Počasí:
    http://teplomer.mk.cvut.cz/ z dejvic
    http://www.accuweather.com/cs/cz/praha/prague/forecast2.aspx mimopražští odpustí a nastaví na svou lokalitu :-)
    http://teplomer.sh.cvut.cz/weather/ ze strahova
    http://www.pocasi.cz/#rt=listResult@tt=longdistance@mt=cr_all@ct=@x=135549861@y=134989697@z=5
    http://www.in-pocasi.cz/predpoved-pocasi/aladin.php

    cvičné testy
    A: http://www.autoskola-testy.cz/autoskola_test_uvod.php?test_typ=1
    B: http://www.autoskola-testy.cz/autoskola_test_uvod.php?test_typ=2

    rozsah řidičského oprávnění skupiny B
    http://www.novapravidla.cz/RIDICSKE-PRUKAZY-A-RIDICSKA-OPRAVNENI/ROZSAH-RIDICSKEHO-OPRAVNENI-SKUPINY-B

    povinné růčo
    http://www.povinne-ruceni.com/povinne-ruceni-srovnani.html

    děláte si servis samy? nevíte co s vyjetým olejem,brzdovkou,baterkou,gumou,nemrzkou a oprotřebovanýmy součástkamy?
    http://www.asekol.cz/sberna-mista/sberne-dvory.html
    rozbalit záhlaví
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NTR23: Neodbočoval jsi dneska z 1. máje na Průmyslovou u MALLu? Někdo na takovém krásném stroji jel zrovna kolem, když jsem si šel do servisu pro skútr.

    NIKDAS: Pokračování 6.
    Dneska jsem si byl vyzvednout opravenej skútr, čímž se můj příběh zakončil (doufám). EKIM: měl pravdu, bylo vadné těsnění pod hlavou, takže se tlak z válce dostával do chladícího okruhu, čímž vytlačil veškeré chladivo (ještě, že tam předchozí majitel lil je destilku, takže nebyl problém s toxicitou nebo tak).
    Přiznávám, že jsem to s Ekimem probíral, bohužel jsem se do toho nemohl pustit sám, protože bylo těsně před termínem, kdy jsem měl skútr dovést do servisu, navíc kdyby to nebylo těsněním, vyhodím veškeré náklady a stejně s tím budu muset do servisu, kde by mě vzali kdo ví kdy.
    Na druhou stranu, ještě, že jsem se do toho nepouštěl, protože při rozebírání zjistili, že hlava je pozohýbaná, takže jí museli narovnat. Do toho mi svařili stojan, kterej byl nakřupnutej.
    Celková cena opravy byla 2 200Kč, což mi přijde jako hodně levné, vzhledem k tomu, že jen těsnění stojí 700Kč, navíc do chladiče dali nemrznoucí směs, což je další 200Kč (Škoda, že jsem jim nedodal tu moji, kterou jsem koupil v době, kdy jsem si myslel, že je chyba v termostatu, a opravím si to sám, teď mi bude ležet ve sklepě kdo ví jak dlouho.) Asi by to vyšlo dráž, kdybych jim ho nedovezl oholenej :D
    Jako bonus jsem si z toho odnesl informaci, že tenhle skútr už má 70ccm válec, i když to není nikde napsaný. (já si říkal, že je divný, že jede 90+, ale svaloval jsem to na chybu v ukazateli rychlosti).

    Teď už mě čeká jen výměna řemenu, válečků a vodítek a můžu jezdit. Teda ještě tomu budu muset nasadit všechny plasty, na což se taky „těším“ :D

    Joo, a servisák mi ukázal idle šroub, kterej jsem nemohl najít!!
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    8BB76E1: Tohle chcípání se mi stává taky (vždycky ale zatím šlo nastartovat tlačítkem i na xtý pokus), ale nijak jsem to neřešil, někde jsem četl, že se běžně 2t startuje s plynem.

    NTR23: Nevíš jak se ten šroub jmenuje anglicky? Nebo německy/francouzsky? Našel jsem návod (což je docela zázrak, vzhledem k tomu, že je to dvacet let starej stroj Derbi Predátor) tak bych s tím zkusil potočit.

    NTR23: Krásnej stroj, co to je za typ?

    NIKDAS: K tomuhle mám update (od uvaření jsem nejezdil, což bylo cca 2 měsíce zpět, ptže nebyl čas to řešit)
    Včera jsem se ho pokusil nakopnout, dalo to dost zabrat, asi jako po zimě. Projel, asi 10km, aby se zahřál (Bylo 5°C, takže trvalo, než se to projevilo, když bylo venku 30°C, projevilo se to téměř hned) a natočil video.
    Je tam vidět, jak po zastavení je teplota nízko, a po chvíli volnoběhu začne docela rychle stoupat (někdy nestoupne vůbec, někdy až do ruda) a po přidání plynu klesne, pak jí zase trvá, než začne stoupat. Nevím co by se stalo, kdybych plyn nepřidal, možná by se zase uvařil.
    Myslíš, že je to tím termostatem [ MCFLY @ Skútr...aneb seru na auta na zacpy a parkuju kde chci+jsem tam vcas... ] ?

    Derbi predator overheating
    http://www.youtube.com/watch?v=TYxHxYYq41c
    NTR23
    NTR23 --- ---
    Jinak letošní počasí,:nepamatuji, ze bych jezdil v půlce listopadu prakticky každý den.


    NTR23
    NTR23 --- ---
    8BB76E1: Co šroub nastavení směsi volnobehu? Dost to ovlivňuje roční doba, atmosférický tlak. Má se to ladit i několikrát ročně. Zkus pohotovost aby po nastartování byly větší otáčky a nezdechlo to
    8BB76E1
    8BB76E1 --- ---
    taky bych měl dotaz ke dvoutaktu:

    často se mi stane, že krátce po nastartování motor zhasne, pokud ve správný okamžik nepřidám trochu plyn. následně už nenastartuju tlačítkem, a musím použít kickstart..

    že podruhé nejde nastartovat tlačítkem by mohlo být špatnou baterií? co se týče motoru, zatím jsem jen zjistil, že byla volná svíčka, ale tím to zjevně nebylo. (vím že nemá být moc utažená, ale tohle bylo tak že jsem cca půl otáčky otočil rukou)
    NTR23
    NTR23 --- ---
    NTR23: Počkat, proč má vlastně 2T chladič?
    NTR23
    NTR23 --- ---
    NIKDAS: Zlatej dvoutakt bez chladiče.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NTR23: von to je dvoutakt, to jsem nezminil? Dpc, sry :D
    NTR23
    NTR23 --- ---
    NIKDAS: Zlatej dvoutakt
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    MCFLY: On ten skůtr není můj, dlouho nejezdil, takže pak nešel nastartovat. Po docela dlouhém snažení se to vlastníkovi povedlo (prý ho měli rozebraný), tak mi ho svěřil ať jezdím. Asi po dvou měsících ježdění začal vařit, takže termostat asi bude mrtvej (když se mi ho podaří dostat ven, poznám jestli je zarostlej, nebo mrtvej?).

    Jinak celou dobu tam prej majtel lil destilku, takže jsem v tom pokračoval. Pokud se mi to podaří zprovoznit, tak vyměním za chladící kapalinu
    MCFLY
    MCFLY --- ---
    NIKDAS: nemáš tam mít destilku, máš tam mít coolant do chladičů... Jako v autě.. Pokud Ti to vaří máš v háji nebo zarostlej termostat..

    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    MCFLY: a není pak problém ten anifreeze dostat ven, když tam mám mít destilku?


    Jinak s chladičem mám teď problém, po cca 15km jízdy jsem zastavil na stopce a uviděl hustý bílý dým, vypnul motor a zjistil, že destilka vybublala dolívacím špuntem ven na výfuk a vypařila se.
    Došel jsem na benzínku (cca 30min), koupil destilku, dolil, po ujetí pár metrů hned vystřelila ručička ukazatele teploty do červených s tím, že když přidám plyn, ručička klesne cca do půlky, jakmile není skůtr pod plynem, zase vystřelí do červených.
    I po odstavení na pár dnů se po nastartování okamžitě přesune do ruda. S tím, že někdy vybublá, aniž by voda v nádržce byla horká.

    Napadá mě, že by nějaká usazenina brání kapalině aby se dostala do chladiče? Nebo mohlo odejít čerpadlo?
    MCFLY
    MCFLY --- ---
    JAVESEU: vyndat baterku, mít antifreeze v chladiči..
    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    QNEDLEEQ: Já s PCXkem pochodil stejně :(
    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    Ahoj, chtěl bych se poradit jak se zazimováním skútru (Honda PCX125). Snažím se sehnat nějaké teplé/suché místo = garáž, ale kdyby to dopadlo tak že bude před barákem, co je vhodné udělat na zimu a na co v zimě dát největší pozor (počasí = to je jasný)? Díky.
    EMDEE
    EMDEE --- ---
    KCE: umi to 66km (to je sw omezeni, da to i vic) a zrychleni to ma slusny, ne jako ty generace 2 roky zpet kdy ny tom byl clovek brzda
    BRAP242
    BRAP242 --- ---
    KCE: ja to bral jako nejjednodussi moznost jak zjistit jestli se timhle dal zabejvat nebo ne. Mimochdem, nejlepsi rada co jsem dostal:

    nejlepsi rada jakou muzes dat cloveku, co chce s motorkama a skutrama zacinat v Praze je tahle: chovej se jako automobil, nejezdi mezi pruhama a nepoustej do svyho pruhu vedle sebe auta. To ti usetri mnoho bolesti.
    KCE
    KCE --- ---
    MCFLY: asi tak.. ono by tech 50 mozna i stacilo - aspon se s tim miniskutrikem da vsude nacpat.. hlavni je ale kazdopadne zrychleni z 0 na tech 50 ;)
    BRAP242: kazdej nekdy zacinal, jeste 365x a das i ty tramvaje ;)
    BRAP242
    BRAP242 --- ---
    MCFLY: hele, tohle byla vice mene prvni jizda po meste ever.
    MCFLY
    MCFLY --- ---
    BRAP242: hezká recenze, ale pro zkušeného skútristu spíše úsměvná.. 50km/h je málo a kouzlo cestování na skútru ve městě je v tom, že už jsi vyježděnej a nestojíš jak trubka v kolonách.. Takže jsi nakonec rychlejší než ony tramvaje :)
    BRAP242
    BRAP242 --- ---
    NIKDAS: hlemu mas nalozenou v brasne (dokonce dve ve dvou ruznejch velikostech) - takze helma probehla.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BRAP242: a jak to bylo s helmou?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam