• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKIMSkútr
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    PAN_MYVAL: Díky, ty "psycho" věci okolo jsou jasné. Už jsem kupoval pár aut. Myslím, že s tím si umím poradit a zase nejsou to statisíce, že? Spíš mi šlo o to, jestli tento, případně po jakém jiném modelu koukat. Pokud se rozhodnu, tak v tom nechci zase utopit majlant. Ty máš u toho Peugeota jakou cenovku?
    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    THE_MIRACLE: obecně u takhle staré mašiny nezáleží tolik na značce, jako na praktických okolnostech. Můžeš se podívat na SkútrFórum jestli ten model nemá nějaké typické slabiny, ale většinou je to tak jako tak loterie.

    Podívej se na ceny a dostupnost ND pro ten model a ročník - řemen, zadní tlumiče, regulátor napětí, variátor. To všechno je tak nějak spotřebka (ten variátor nejméně, ale může se vyběhat neměněnými válečky). Abys věděl, zda bys měl na opravu nebo ne.

    Pak se podívej na osobu prodejce a historii mašiny. Tenhle chlap to očividně má jako podnikání, někteří takoví jsou poctiví, jiní vozí zakamuflované šmejdy. Kupoval jsem 3 ojeté skútry (Peugeot Satelis, Kymco Grand Dink, Kymco Xctiting) a narazil jsem na obě polohy. Takže zkusit sehnat reference - přes telefonní číslo, přes adresu, přes zkorelování jiných inzerátů se stejnou fotkou z jiných inzercí.

    Pak udělej hlavně důkladnou prohlídku s kontrolním seznamem, abys na nic nezapomněl - např.
    Kontrolni_seznam_koupe_skutru.pdf | Ulož.to Disk
    https://uloz.to/file/qk85B1eNUPQG/kontrolni-seznam-koupe-skutru-pdf

    A ze všeho nejdůležitější je vzít si s sebou dalšího člověka. Je strašně důležité nebýt sám! Nemusí to být nutně expert, i když to je nejlepší, ale primárně jako psychickou oporu. Protože ty sám budeš psychicky úplně mimo a budeš mít tendenci koupit jakýkoli vrak za každou cenu, "když už jsi sem jel a přece neodjedu s prázdnou" a "když je to za slušnou cenu" a "když už jsem promrhal čas prodejce", a můžeš udělat fatální chybu. Věř mi, já se takhle spálil 2x - jednou jsem koupil vrak skútru:
    Kymco Grand Dink 125 uživatele pan_Mýval - | Motorkáři.cz
    https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=114406
    A pak jsem přesně takhle ("přece nepojedu domů s prázdnou") koupil turbodieseldiesel v zanedbaném stavu, do kterého jsem musel nasypat 34 tisíc investic ke 50tis. kupní ceně, strávil na něm moře hodin vrtáním se v motoru - a teď, když je konečně motoricky v pořádku, se jej marně snažím prodat za 20 tisíc protože už nemám na podvozek, tzn. se ztrátou 60. To nechceš. Druhý člověk, co tě na místě bude emocionálně a psychicky brzdit, je nutnost!

    Mimochodem, já teď prodávám svůj značkový Peugeot Satelis 125 s historií (https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=114396) ale musím jej ještě vzít k servisákovi po několikaleté odstávce ;-)
    JIMMYJAMES
    JIMMYJAMES --- ---
    THE_MIRACLE: V inzerátu uvádí jen (irelevantní) rok výroby majitele, ale ne skútru. Na to bych se nejprve doptal.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Kdybych teoreticky uvažoval o starším značkovém skútru, jak dobrá volba je Honda Swing 125? Např.:

    https://motorky.bazos.cz/inzerat/168511797/honda-swing-125-21480km.php
    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    NIKDAS: ne, Česko bere 47,8% elektřiny z uhlí i bez toho :D Takže každý elektromobil je z půlky uhlomobil.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PAN_MYVAL: V česku vypli jaderky?
    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    JIMMYJAMES: ehm, k té ekologičnosti - NEekologičnost baterie elektromobilu je šílená, zároveň se jedná o komponentu s nejmenší životností, což zejména v situaci, kdy elektromobily v EU jsou de-facto uhlo-mobily (energetický mix ČR a zejména teď D když vypli jaderky a nahradili je uhlím) při porovnání s emisemi aut EURO4 a novějších...
    JIMMYJAMES
    JIMMYJAMES --- ---
    JIMMYJAMES: Samozřejmě, elektrický je výrazně ekologičtější a taky tišší, což je významný faktor. Kdyby stál třeba do 60 tis. a měl jsem ho jen jako přibližovadlo na krátké vzdálenosti, tak fajn, ale chtěl bych i nějaký požitek z jízdy a možnost jet i mimo město, zvláště pak za tu cenu.
    JIMMYJAMES
    JIMMYJAMES --- ---
    _A5_: Yamaha NMAX a Honda PCX mají výkon 9 kW, tohle má výkon o třetinu nižší, dojezd o skoro dvě třetiny nižší, zato cenu dvojnásobnou. Já si teď koupil Aprilii SR GT 200, která má 13 kW a stojí o čtvrtinu méně než to Supersoco.

    Před dvěma lety jsem taky moc chtěl elektrický skútr, ale bohužel na trhu nebylo a stále není nic rozumného. Výkon mají stále žalostný a když pominu „sekačky na trávu“, tak cena je tak vysoká, že i kdybych dobíjel zadarmo, tak je finanční návratnost někde v nedohlednu.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Můžu si jeden koupit? 
    Aktuálně neplánujeme prodávat skútry fyzickým osobám.

    Sakra, to je škoda..
    Jsem zvědav jestli se objeví někde v inzerci..
    BRAP242
    BRAP242 --- ---
    SPIKE411: bohuzel....
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    BRAP242: Akorát čtu, že BeRider na konci května končí. :/
    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    _A5_: CPX... Ta nenápadná narážka na Hondu PCX
    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    RSZ: dojezd 55km na 20AH baterii? Se 1000W 200kg mašinou? No tak tobych fakt rád viděl :D :D
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    _A5_: Hele něco takovýho by se mi přesně líbilo...teda až na tu cenovku. Počkám třeba dva roky a uvidím, jestli se to v té lepší verzi dostane ke kilu. Možná naivní, ale slibují použitelný auto za půl mega, tak třeba se poštěstí i v tomhle segmentu.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    PAN_MYVAL: Anebo si koupi benzinak, a nebude to vubec muset resit...
    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    KORKMAZ: pozor na baterku. Li-ion degeneruje zejména v teplotách uskladnění nad 20°, takže za pár let letního skladování ve stodole bys už moc daleko nezajel:
    BU-702: How to Store Batteries - Battery University
    https://batteryuniversity.com/article/bu-702-how-to-store-batteries
    Tabulka "Capacity Loss during Storage"

    Co elektrokolo? Z toho tu baterku odpojíš a šoupneš ve vodotěsném obalu do chladného sklípku a vydrží.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    KORKMAZ: Auto nežere 2 litry na sto. Ojetý skútr se dá sehnat levný. Servis za hubičku. Natankované za minutu.
    Např Vespa se nabijí 4 hodiny a má kroucený kabel, musíš ji zaparkovat metr od zásuvky. Cena 200 000.
    Elektrický nebude dávat ještě nějakou dobu smysl.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam