DANCHEZ: Despill už je jen barevná korekce aplikovaná na hranách objektů. Tady jde o syrový data, resp. o jejich reprezentaci.
Po debayeringu dostaneš nějakou RGB informaci, v případě REDky navíc zkomprimovanou do chroma 4:2:2 a navíc v nějakym zvláštnim RED barevnym prostoru, kterej neni ani úplně Log, ale ani úplně digitál.
Pokud máš blbě nasvícenej green a nebo, nedej bože, foreground, obvzlášť v highlitech, tak z toho ten klíč prostě nedostaneš ani za boha a musíš retušovat a piplat se s tim, jak vemeno.
Nejsem vyloženě kompozitor, tohle je na mě už nad rámec mejch praktickejch zkušeností a znalostí, ale i lidi, který dělaj kompoziting denně v high-end produkcích, co jsem s nima spolupracoval, obvzlášť na reklamách, tak byly z toho, co jsme natočili (nebyl jsem DOP ani nijak jinak zodpovědnej za principal photography) úplně v prdeli. Nakonec jsme tak půlku věcí retušovali a opravovali, aby to aspoň trochu drželo pohromadě a i tak z toho vznikla nejhorší (technicky) reklama, co jsme kdy dělali. Byla to ostuda a byl jsem z toho fakt nešťastnej, ale deadline byl deadline a muselo to jít ven.