• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYAdobe LIGHTROOM
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    Pravděpodobně jsem opět objevil Ameriku, ale při exportu v LR, lze využít předem připravené akce(makro) z Photoshopu, kdy LR exportuje, pak se rovnou otevře PS, aplikuje se akce, soubor se uloží (pokud to je součástí akce)

    A lze mít takto připravené množství akcí dle potřeby - pro efekty kterých se těžko dosahuje rovnou v LR..
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    XMEDA: Zajímavý. Můžeš zkontrolovat nastavení profilů monitoru ve systémovém nastavení Windows nebo zkusit Color Profile Keeper, který se snaží udržet zadaný profil monitoru i po různých změnách:
    CPKeeper (Color Profile Keeper)
    http://goebish.free.fr/cpk/

    Jinak teď dva monitory nemám, ale LR by mělo respektovat profily více monitorů a mám za to, že při tažení z jednoho na druhý se opravdu v půlce tažení skokově "přepočítají" barvy.
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    XMEDA: Uz mam overeny cim to bylo. Kdyz pripojim druhy monitor do grafarny, tak si widle podivne prepnout jeho profil jako hlavni a rozhodi barvy v LR. Kdyz ho odpojim a vypnu/zapnu LR, je to pryc.

    Ale stejne je to podivny, protoze dobry rok byly oba monitory zapojeny a behalo to korektne.
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    HUGGI: jj, na tu rychlost práce je benchmark od Puget Systems. Ten jsem sice u sebe nedokázal rozjet, ale na webu jsou výsledky z různých systémů, což je to fajn pro orientaci.
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    BLACKX: Já trošku myslím že ten už lehce pozbyl důležitosti, ačkoliv se rychlost LR moc nepohnula, tak výkon procesorů ano a reálně by to spíše chtělo nějak měřit rychlost práce v LR než vlastní export, ten už nevidím jako problém (na rozdíl od importu třeba)
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    Narazil jsem na problém s naším testem. Už mám ty fotky dávno stáhnuté a teď jsem si je zkusil stáhnout znova a test proběhl pomaleji.

    Ukázalo se, že u těch, co jsem měl dlouho na disku, někdy došlo k tomu, že se aktualizoval jejich proces na novější verzi 5 (netuším jak nebo kdy, není to ani v jejich historii). V originále je proces verze 3, jenže až verze 5 je akcelerovaná pomocí GPU, což ušetří asi 30 % času - do výsledků jsem dal koneckonců CPU i GPU variantu zvlášť, kde je to vidět.

    Takže asi bych u toho testování přidal instrukci, ať se po importu souborů ještě manuálně aktualizuje proces na nejnovější verzi...?
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    BLACKX: tvl to sem dobrej jantar :) no mohlo by se občas hodit... :)))
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    SKALARIAK: kouzlo casto vynikne kombinaci tech masek - nejen pricitani a odecitani, ale hlavne i Intersect/"prusecik", kterej je schovanej pod pravym tlacitkem mysi na ty masce. Tj vyberes obliceje, k tomu das Intersect s Color Range a na tom teprv tu upravu vysledny kombinace treba.
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    SKALARIAK: To maskování tam pořád je, jen se to schovává :) Když vybereš Masking, tak se otevře vpravo panel a tam je "Range"... a pod tím je jak Color Range, tak Luminance Range. (Nebo prostě klávesové zkratky Shift+J a Shift+Q)
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    SKALARIAK: jakože kdybych chtěl vybrat obličeje a stáhnout čevenou třeba tak o rpostě tále nejde, což tvl nechápu, když už tam integrujou "AI" :)
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    BLACKX: podle mě to luminance a color range masking už dali pryč právě z LR....
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    SKALARIAK: Jasně, pořád je omezený set úprav.

    ... tady už jsem měl napsanou větu, že to tvoje zatím nejde, jenže ono to víceméně jde, jen jinak :) Takže větu mažu a co mě napadlo:

    Color grading:
    - Maskování pomocí luminance range, např. jen světla
    - A pak zabarvení do dané barvy, případně dokonce můžeš třeba přidávat/ubírat sytost, což přes grading panel ani nejde.

    HSL:
    - Maskování pomocí color range, např. jen červené
    - a pak posun Hue slideru, Exposure nebo Saturation
    - další slidery jsou rozšíření a ty zase nejdou simulovat pomocí HSL panelu.

    Pořád nejdou nějaké složité křivky apod., ale spousta se toho dá nasimulovat pomocí Exposure, Contrast, Shadows, Hightlight, ...
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    BLACKX: no ale je to tak, že pořád lze dělat na ten výběr jen ty vybraný úpravy a ne třeba color grading nebo HSL po barvách?
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    Ty nové AI masky jsou docela super. Zrovna jsem zkoušel u nějaké složité skupinovky:
    - automaticky vybrat pozadí a poladit ho
    - pak automaticky vybrat všechny lidi (jeden klik), omezit to jen na kůži (obličej + ruce = dva kliky) a upravit tohle

    Sranda snadné a jde to pak pomocí copy & paste vložit do další skupinovky, kde to jen pár sekund přepočítává nové masky a hotovo.
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    BLACKX: Mě to včera trochu v noci vypeklo:)
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    HUGGI: Díky, zkusím chvíli s aktualizací počkat :)
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    Pokud používáme pro export Mogrify2 plugin tak při aktualizaci na LR12. je nutný všechny exporty nastavit znovu(jako nové) - nepodařilo se mi zjistit proč, ale všechny mi hlásili "watermark error" - i když v nich takového nebylo.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    OCTOPUSS: Zpomaleni nevnimam, a nedavno uvedenej GPU export je super zrychleni treba. Vlastne jedinou velkou vec co bych ted chtel je generovani nahledu prave taky pomoci GPU, to by bodlo nejvic.
    OCTOPUSS
    OCTOPUSS --- ---
    Určitě je to zase o 10%+ pomalejší.
    S opravama se teda taky moc nepřetrhli.

    Já to kradu, takže si nemám nárok stěžovat, ale přijde mi, že posledních pár let se moc nesnaží.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    OCTOPUSS: Ja ti nevim, to, ze pritahnou Content Aware healing jsem vubec necekal a prijde mi dost dobry. A lepsi moznosti selekce taky. Ja bych teda ocenil i nejaky moznosti zmen v interfacu po tech letech a nejaky dalsi veci, ale tohle urcite vyuziju.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam