• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MAGGIEučíme matematiku - rady, tipy, nápady


    Rady, tipy, nápady, podněty atd. "matikářů", jak udělat tento momentálně ne příliš oblíbený školní předmět pro studenty co nejvíce zajímavým


    DOUČOVÁNÍ MATEMATIKY:

    MAEP - Plzeň
    MAGGIE - Liberec (ZŠ, SŠ)
    NEVENA - Praha a okolí (ZŠ, SŠ, VŠ)
    TK_ - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
    FILLIPPO - Ostrava (ZŠ, SŠ)
    SELATKO - Praha (SŠ, VŠ)
    KEJML - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
    MIROSLAV - Praha (ZŠ, SŠ, VŠ)
    rozbalit záhlaví
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    BINARY_PARANOIC: mno, ke mě se dostávají dvě varianty, jak to počítat. Tu co sem tu napsal já (17560), ale pak i tu tvojí původní s 23954. tak sem z toho trochu jelen :-D
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    SKOKY: myšlenkový zkrat, pardon. Nějak jsem zkrátka naprosto nesmyslně počítal, že 30 % času zpracovává produkt R a 70 % času produkt OLZ. Ehm. Errare humanum est :)

    Správný výpočet je tedy následující:

    1 ÷ (0,3 ÷ 8838 + 0,7 ÷ 30433) ≐ 17 560,6
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    SKOKY: Problém bude v tom, že jsem úplný kokot a píšu ještě neprobuzený po ránu :))
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    BINARY_PARANOIC:
    tenhle postup se mi trochu nezdá. Uvedu důvod:

    mám 100.000 produktů (poměrem 3:7)
    30.000 A
    70.000 B

    při rychlosti 8838/h zpracují těch 30K za 3,4 hodiny
    při rychlosti 30433/h zpracjí těch 70K za 2,3 hodiny
    => 100K zpracují za 5,7 hodiny

    zatímco tvojí průměrnou rychlostí (23954,5 ks/hod) by 100K zpracovali 4,2 hodiny, to je o 1,5 hodiny rychleji. Jak je to možné?

    Když ale dám průměrnou rychlost 17560,5 ks / hod, tak to bude sedět.
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    Zadání jsem nezadal uplně ideálně, takže ho upravím na:

    Pracovník dokáže zpracovat za hodinu 8838 ks produktu A nebo 30433 ks produktu B.

    Před pracovníkem leží hromada produktů, které postupně začne zpracovávat a to vždy v poměru 3 A : 7 B (tzn z každých deseti vezme do rukou 3 A a 7 B).

    Kolik produktů zpracuje za hodinu?
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    SKOKY: nechapu zadani. Na co presne se ptas?
    SKOKY
    SKOKY --- ---
    Ahoj, možná to sem extra nepatří, ale nenašel jsem lepší auditko.

    Potřeboval bych poradit s jednou lehkou matematickou úlohou prosím :-)

    mám dva typy produktů
    R a OLZ

    Produktu R přichází 30.000ks
    OLZ přichází 70.000ks

    člověk dokáže zpracovat 8838ks produktu R
    člověk dokáže zpracovat 30433ks produktu OLZ

    Kolik dokáže zpracovat v průměru jeden člověk obou produktů najednou?

    Děkuji
    ROBIN_SNNS
    ROBIN_SNNS --- ---
    Měl by prosím někdo nějakou mnemotechnickou pomůcku na derivační a integrálové vzorce?
    MONI
    MONI --- ---
    MAGGIE: Ta knížka ještě nevyšla, až někdy v září...
    MADBANANA
    MADBANANA --- ---
    MAGGIE: To vypadá zajímavě!
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    Simpsonovi a jejich matematická tajemství - Nakladatelství Dokořán
    http://www.dokoran.cz/index.php?Simpsonovi_a_jejich_matematicka_tajemstvi&p=book&id=862

    neviděl jste někdo v reálu?
    STAVEBNIK
    STAVEBNIK --- ---
    KEJML: diky moc
    KEJML
    KEJML --- ---
    STAVEBNIK: Sestav si dvě rovnice,
    c + d = 500
    a
    0,13c + 0,08d = 0,10 * 500.
    Vyřešením soustavy dostaneš hledaný výsledek.
    STAVEBNIK
    STAVEBNIK --- ---
    Ahoj, nemohl by mi někdo poradit s řešením ulohy pro ZŠ ? Nedaří se mi vyřešit následující slovní úloha...

    V celé škole je celkem 500 žáků. Na konci roku prospělo s vyznamenáním 13% chlapců a 8% děvčat. Celkový počet prospívajících s vyznamenáním tvořil 10% žáků školy. Kolik bylo ve škole děvčat ?
    MEDDOG
    MEDDOG --- ---
    Nevím zda je to správně.
    MEDDOG
    MEDDOG --- ---
    Ahoj ve spolek prosim o pomoc.

    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    ATUARFIK
    ATUARFIK --- ---
    Přátelé, jak je to ta procenta učíte? :)))

    PANFETKA
    PANFETKA --- ---
    Ahoj, potřebovala bych od zdejších poradit, kde poptat doučování z matematiky - reps. prosím o dobré doporučení na nějakou nalejvárnu v Praze s vlastními učebnami a možností výuky po večerech .
    Jsem pracující, studující dálkově dopravku v Pardubicích.
    Čeká mě zkouška z Matematika I. a už na gymplu byla pro mě matika velkej průšvih - prostě na to nejsem, ale chci se alespoň pokusit...Potřebuju ale začít prakticky od začátku SŠ...absolutně nechápu jak jsem střední udělala, maturitu z ní samozřejmě nemám...Předem díky za tipy, rady.
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    CIBL: no vida, tak jsem na jednu stranu ráda, že z toho nemám divný pocit sama - fakt nechápu, proč jsme na tuto sadu přešli po té z Promethea, která je podle mne zkrátka bezchybná
    PAPRIKODLAK
    PAPRIKODLAK --- ---
    THOMASMORTA: Ono tam něco takového je? ... Aha. Není.
    Ve vydáním 2002 jsou příklady z přímaček v roce 1996, do vydání 2006 to vůbec nedali.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam