• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALEFČeská pirátská strana - Pirátský přístav na Nyxu
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PHOBOS99: ramcove v hlave, detaily vim kde hledat... a ano, zajimam se o tyhle veci vic jak 25 let :) A taky uz ledacos pamatuju, pocinaje treba rychrodrahou Praha - Letiste - Kladno, kterou politici slibovali uz 90.letech minuleho stoleti... :D Coz je mimochodem potrebnejsi stavba, nez nejaka opicarna s trati do Brandejsa, kde se soubezne uz dnes modernizuje trat Praha - Lysa (z 80 km/h na 140 km/h) a ten kousek Celakovice - Brandys se to diky letitemu podfinancovani trati plazi sotva 40km/h. Modernizace ve stavajici stope i tam by davala vetsi smysl, nez vymysleni nejake populisticke ptakoviny jinde.
    PHOBOS99
    PHOBOS99 --- ---
    DANYSEK: rád bych se čistě ze zvědavosti zeptal na jednu věc - ty tyhle informace musíš dohledávat nebo se o toto téma zajímáš dlouhodobě a dokážeš to udržet v paměti? já vůbec nevím, jak funguje pražská MHD a její napojení na okolní města a přijde mi fascinující, že někdo o tom dokáže vést rozhovor...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: Tramvaj do Zdib teprve radni schvalili pripravovat. Zatim neni ani EIA, v lete se mluvilo o potrebe zmenit uzemni plan... to bych pokrocilou fazi rozhodne nenazyval, kdyz se teprv maka na nutnych papirech... :D A jeste spousta lejster vznikne, nez se do zeme kopne :) Stavet se zacne nejdriv tak v roce 2022 a jezdit nejdriv 2024. Prekvapive ani Praha si nemuze jen tak o sve vuli polozit koleje kam chce (a neni to jen o kolejich, ale treba i o napajeni - musi se mj. postavit i nova menirna)... ;-) Tramvaj z Barrandova na Slivenec (coz je porad Praha, kde to skonci v poli mezi Slivencem a Holyni) aspon tu EIU ma, stavet se ma az 2020 (ted se resi vykupy pozemku, stavebni povoleni maj jen na menirnu).

    A (vlako)tramvaj je zatim chimera. Tam neni vubec nic. A zatim z Piratu vypadlo jen toliko, ze problem je hlavne to, ze vlak jede hodinu, jednou za hodinu a musi se nekde prestupovat. Viditelne se Pirati z Brandejsa chytli sotouskych planu borcu z ROPIDu, kteri aktualne viditelne pocitaji s tim, ze se nad koleje hodi trolej s napajenim vhodnym pro tramvaje, tzn. v napetove soustave nekompatibilni se zeleznicni siti. S tim ale posle SZDC vsechny k sipku, jednak tam elektrizace v nejakem vyhledu je planovana a druhak se celkove resi opusteni stejnosmerne napajeci soustavy, ktera je mene efektivni nez stridavina na jihu. Nikdo u Piratu se viditelne nezabyval tim, z ceho zaplati provoz - aby se nakonec nezjistilo, ze na hustejsi interval nejsou penize.

    A vsechny tyhle zoufale plany muzou pohoret i na tom, ze nejsou lidi. DPP uz dnes chybi ridici vseho mozneho. Dalsi trate tuto krizi jeste prohloubi, nebot i personalni potreby vzrostou :-) Coz je mimochodem zajimava otazka, jak chteji Pirati v Praze resit nedostatek ridicu pro MHD? ;-)
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    budu-li ignorovat fakt, ze to je hloupost tak by me zajimalo kudyma ze ta tramvaj do zdib bude vest, to uz je pricetnejsi ji natahnout do letnan
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: samozrejme :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: tak kdyz jim mezitim padaj mosty...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: prave ze je to v nejake pokrocile fazi, protoze proste jen polozi koleje doprostred 4proude ulice, co ji tam uz maj. ve fazi uvah je prodlouzeni snad az do Odoleny Vody (potom by letiste Vodochody melo tramvaj driv, nez Ruzyne :)

    Nic z toho neni extra dulezity. Podstatny je, ze je asi normalni, ze se lidi s ambicema v komunalni politice takovejma vecma zacnou zabejvat.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: pokud vim, tramvaj se normalne prodluzuje mimo Prahu napr. do Zdib. Stejne tak se pridluzuje trat z Barrandova dal, jsem momentalne na kole v Cine, takze nevim jak se ten zapadakov jmenuje.

    To, kam se ktera trasa prodlouzi, bude uplne normalni tema komunalni politiky. Ve vzdalenosti Brandysa by mi davalo vetsi smysl neco jako vlak do Milovic, no proto tomu rikaji "vlakotramvaj", asi. Ja v Brandyse nebydlim, nekandiduju, nevolim. Logicke mu prijde spis doplnit a elektrifikovat vsechny primestske zeleznice a libi se mi i projekt jejich zakonceni na novem podzemnim nadrazi v centru.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    VYHULENY_UFO: necely 4 Kc za par :) Jako jo, kobliha vyjde draz.
    ECHELON
    ECHELON --- ---
    Pirátskej předvolební swag
    Díky chlapci! Na techno dobrý.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    Virtuální památník komunismu stačí, rozzlobil pirátský kandidát příznivce muzea
    https://zpravy.aktualne.cz/domaci/pamet-naroda-vystava-stalin/r~05267806c57411e899900cc47ab5f122/
    Internetovou představu muzea v podání lídra pirátů kritizoval nejostřeji předseda kolegia Paměti národa Jan Dobrovský. "V konfrontaci s tím, jak vypadají taková muzea totalit v okolních zemích, mám dojem, že pan Hřib je čistý zločinec, který nemá tušení, jak funguje hrdost národa. Jestli se můžou zhmotňovat takové představy, jako že památníky budeme stavět na internetu, pak to půjde s tímto národem opravdu z kopce," prohlásil Dobrovský pro Aktuálně.cz.
    KRAMERIUS
    KRAMERIUS --- ---
    Volby 2018: První ANO, druzí Piráti. Daří se jim oslovit nevoliče, tvrdí průzkum - iDNES.cz
    https://volby.idnes.cz/...zkum-ano-ods-pirati-kantar-tns-f0l-/volby.aspx?c=A180930_122207_domaci_nub
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HONCKA: to uz rovnou muzou zacit Pirati slibovat metro z Letnan... :-)
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    KRAMERIUS: ok ted to jak takz dostacuje, ale kdyz se sem do okoli nastehuje dalsich 20k + lidi, tak to dostacovat nebude (za poslednich 8 let jenom brandys 5k lidi nahoru)
    KRAMERIUS
    KRAMERIUS --- ---
    HONCKA: Nějak nevím proč řešit nový "vlak", když z Brandýsa je je dnes člověk za 20 minut po D10 u metra na Černém mostě, nebo za 27 minut přes Vinoř v Letňanech. Autobusy PID.
    Tramvaj rychlejší nebude a o moc víc lidí taky neodvozí.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HONCKA: casovou jizdenku koupis stejne. Proste staci mit kupon na dany pocet pasem. Hezky se zamotavas do toho piratskeho populismu a snazis se tvrdit, jak neco nejde - i kdyz je to davno vyresene. Proste kecy :-) Po kolejich se do Prahy z Brandysa dostanes - a zbytek jsou uz jen vymluvy, ktere jsou resitelne jinak, nez vyhozenim peti miliard za novou trat. S dopravnim prostredkem, ktery je na delsi dojizdeni krajne nevhodny (mist k sezeni je i v poslednich modelech tramvaji vyrazne min, nez v tech Regionovach, co ted do Brandysa jezdi) - tramvaj je koncipovana na kratke cesty, kde jizda na stojaka nevadi.
    Ale jinak - takze courakem (aka dnesnim vlakem) podle tebe teda nikdo jezdit nechce, a tou skvelou vlakotramvaji (ktera bude mit podobne jizdni doby) budou lidi z Brandysa nadsene jezdit? :-) Nebo se v konecnem dusledku utrati pet miliard, aby se zjistilo, ze lidi tim stejne nepojedou, pac tou vlakotramvaji bude prakticky stejne dlouha cesta? :D Kdyz se teda podari vyresit, kudy to povede - pac v Prezleticich se hadam mistnich nikdo neptal, jestli o tu vasi vlakotramvaj za okny opravdu stoji ;-) A neni vyreseno - technicky ani administrativne ono zamyslene sdileni drazniho telesa, zeano - piratska vize typu "ma to stejny rozchod, to pujde" je dost vytrzena z reality fungovani drazni dopravy obecne.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    DANYSEK: krasne si to tady nafabuloval, ale opet mimo praxi, tihle courakem proste nikdo do prahy nejezdi ani jezdit nebude. Btw aby si mohl aplikovat pid na drahy, potrebujes mit koupeny do predu listky, pokud listky nemas, tak to jede podle cd tarifu
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HONCKA: Takze kvuli tem udajnym usetrenym 26 korunam se postavi koleje za odhadem 5 miliard? :-) Bezva, to je fakt argument... aneb jak Pirati radi kritizuji plytvani penezi, aby pak sami plytvali na fantasmagorie :D Takze se dostavame k tomu, ze Pirati vlastne ani neumi pracovat s informacemi na internetu - v tomto pripade s informacemi o tarifu PID. Listek z Brandejsa stoji stejny prachy, cesta z pasma 2 do pasma 0/P stoji stejne - at uz jedes cimkoliv (autobus, vlak - je to jedno). Trat v PID integrovana je. Treti pasmo mas maximalne ze Stary Boleslavi, ale to se ve finale bavime o tom, ze to vase dvoumesti je formalne rozeleno i tarifem PID na dve pasma, protoze cela Stara Boleslav je ve tretim pasmu, takze i listek po dvoumesti je v cene dvoupasmoveho - ale to je ponekud jiny problem... aneb to neni problem absence koleji, ale problem toho, jak je zkonstruovan prepravni tarif.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    DANYSEK: krasne si to zjistl, ale zapomnel si na jednu malickost, vetsina lidi ma mhd litacku a do busu si doplaci 12kc, na tuhle tvoji eskapadu se doplaci 38kc
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HONCKA: to kecas a ze lzi te usvedci jizdni rad - tim courakem jses z Brandejsa pres Celakovice na Masarycce (tedy v centru Prahy) za hodinu i tim prestupem. A jede to kazdou hodinu, presneji jede to 40 minut a dvacet minut cekas na prestupu. Po kolejich, ktere misty pamatuji minule stoleti a cestovni rychlost tomu odpovida - holt se to nikdy poradne nemodernizovalo. Piratska tramvaj v podobny relaci nebude o moc rychlejsi - to nebude zadny rychlik. co se rozjede v Brandejse a zastavi v centru. Chapu, ze se nekomu muze eklovat to 20minutove cekani na ten prestup v Celakovicich, ale to je holt o tom, jak se objednaji spoje u dopravce - problem ryze organizacni, to neni problem absence nejake zeleznicni trati. Nova trat je jen piratska populisticka ptakovina, kterou jde resit v dobe, kdy se nebude vedet, kam s penezi - ale aktualne v tyhle republice i v okoli Prahy chybi daleko potrebnejsi stavby - pocinaje tim, ze velka okrajova sidliste v Praze tu tramvaj potrebuji spis, nez nejaky periferni mesto. Pirati se chytli nejake šotoušské maluvky... ktera jaksi opomiji uz to, ze se planuje elektrifikace i na te liberecke trati, jejiz teleso by v casti radi pouzivali (v domeni, ze ted kdyz tam ted nejsou draty = nic neprekazi... ). To ze s nejakou vlakotramvaji v tehle relaci nepocita ani uzemni planovani (Stredoceskyho kraje i Prahy) je uz jen takova tresnicka na dortu :-) A uzemni rezervy, ktere dnes plan obsahuje pro vysokorychlostni zeleznicni koridory skutecne nikdo pro nejakou lokalku neobetuje - nejaka kolize s RS42 tam taky je. Je to porad dokola, nedomysleny populisticky paskvil :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam