• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALEFČeská pirátská strana - Pirátský přístav na Nyxu
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: tragictejsi nez padajici lavky?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HONCKA: spatne jsi hledal... :-)

    HONCKA
    HONCKA --- ---
    DANYSEK: Na nic takovyho jsem tam nenarazil
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    //takze si muzeme odskrtnout dalsi piratskou halucinaci, tramvajovlakometro do brandejsa nebo co to melo bejt. nevim proc, ale z piratu se stala uplne tradicni a obycejna strana, ktera slibuje nesplnitelny. popravde receno, to uz ten boj za stahovani serosu zdarma aspon daval smysl...

    a ted kdyz si predstavim, ze takovyhle inzenyri jako v brandejse jsou i v chrudimi a dalsich nebohych mestech cr. ja doufam, ze piratsky experiment v praze bude pro vsechny tragicke a tvrde pouceni a snad zbrzdeni v rozvoji nebude prilis velky. uz takhle sme za opicema.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HONCKA: facebook "Piratsky pristav Brandys n/L", ptas-li se na to, ze o napojeni koleji od Brandysa na tramvaje se neuvazuje.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    DANYSEK: zdroj?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: a ty mas udelanou resersi, komu dnes ty "pole" u nove zamyslene trati patri? :-) A co teprv, kdo o ne zacne projevovat zajem, az se v uzemnich planech ta cara objevi...? ;-) Je naivni si myslet, ze tentokrat na tom vydelaji ti mistni, kdyz historie nespocetnekrat dokazala naprosty opak. Uz dnes i na periferii Prahy v tech "polich" vznikaji ne uplne male developerske projekty...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: vtipne je, ze se aktualne uz borci z Brandysa krouti a o napojeni na tramvajovou sit v Praze uz ani neuvazuji - asi uz jim doslo, ze nemaji moc kde (nebo by to jelo dyl nez dnesni couraky). Takze z toho zustane jen normalni vlak - a jen se neodborne pouziva terminus technikus oznacujici neco jineho, aby Pirati "zaujali". Vlak, ktery by jel v ose Brandys-Kbely-Satalice-Vysocany-centrum. Kdyz doslova o par kilometru vedle je trat Brandys-Celakovice-Pocernice-Vysocany-centrum. Je vtipne, ze u druhe trasy se mistni piratstvo ohani tim, ze to nejde kvuli omezene kapacite drahy, ale to, ze zaverecny usek dopravujici lidi do centra Prahy je sdileny suverene prehlizi :-) A je jasne, ze ta novostavba o moc rychlejsi nebude - jednak tam budou brzdou oblouky u Satalic, druhak predstavena navrhova rychlost te novostavby je 100km/h (kdy ta dnesni trat se modernizuje na 140km/h). Jak se postavi mistni k te nove trati nikdo nevi - proti hluku se muzou obce po ceste vzbourit stejne - aneb kde v Brandyse berou jistotu, ze lidem treba v Prezleticich ci Drevcicich by hluk nevadil? :-) Nejspis se tim ted tam ani nezabyvaji - ani to neni v uzemnich planech, tak proc by ty okolni obce dnes vubec resili populisticke vykriky kandidatu nejakeho malomesta...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: jinak sam sis odpovel: kdyz jde o to investovat miliardu, aby se zhodnotilo developerum nejaky pole, tak ty penize mesto vyhrabe. zatimco jinde by stejna investice zhodnotila pozemky spouste drobnych majitelu, z nichz vetsina tam ovsem bude zit dal.

    Dovedes pochopit, i co tu jde a proc je debata o tom, kam verejne penize potecou, naprosto logicky politikum a nemuze se nechat nekontrolovatelne "odbornikum"?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ja v podstate nevidim duvod s timhle polemizovat, az na to, ze jsou to presne debaty, ktere se muzou rozjet az kdyzbz toho nekdo udela politicke tema.

    podle me dava smysl, aby se odbocka do Brandysa opravila a elektrifikovala ve stylu odbocky do Milovic a pridaly se prime vlaky.

    to ale nic nemeni na tom, ze z druhe strany je to do Prahy kousek a vule prodluzovat tramvajove trati je, akorat jinde to lidi treba ani moc nechteji (Bohnice byly proti kvuli hluku, pritom ten je tam, kde je v kolejisti travnik, spis minimalni, Pankrac se zase bala ruseni parkovacich mist). Proti tomu je celkem fajn, kdyz se nejaka mista ozvou, ze tramvaj chtej...

    A pokud by se nekde nejaka trat mela prevadet se SZDZ treba na DP, tak k tomu je presne potreba politicka vule, a k takovym vecem presne Pirati vznikli...
    OTZ
    OTZ --- ---
    ty hnuti pomalu koreluji se skupinama na FB :)
    OTZ
    OTZ --- ---
    haters gonna hate :)

    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PHOBOS99: ramcove v hlave, detaily vim kde hledat... a ano, zajimam se o tyhle veci vic jak 25 let :) A taky uz ledacos pamatuju, pocinaje treba rychrodrahou Praha - Letiste - Kladno, kterou politici slibovali uz 90.letech minuleho stoleti... :D Coz je mimochodem potrebnejsi stavba, nez nejaka opicarna s trati do Brandejsa, kde se soubezne uz dnes modernizuje trat Praha - Lysa (z 80 km/h na 140 km/h) a ten kousek Celakovice - Brandys se to diky letitemu podfinancovani trati plazi sotva 40km/h. Modernizace ve stavajici stope i tam by davala vetsi smysl, nez vymysleni nejake populisticke ptakoviny jinde.
    PHOBOS99
    PHOBOS99 --- ---
    DANYSEK: rád bych se čistě ze zvědavosti zeptal na jednu věc - ty tyhle informace musíš dohledávat nebo se o toto téma zajímáš dlouhodobě a dokážeš to udržet v paměti? já vůbec nevím, jak funguje pražská MHD a její napojení na okolní města a přijde mi fascinující, že někdo o tom dokáže vést rozhovor...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: Tramvaj do Zdib teprve radni schvalili pripravovat. Zatim neni ani EIA, v lete se mluvilo o potrebe zmenit uzemni plan... to bych pokrocilou fazi rozhodne nenazyval, kdyz se teprv maka na nutnych papirech... :D A jeste spousta lejster vznikne, nez se do zeme kopne :) Stavet se zacne nejdriv tak v roce 2022 a jezdit nejdriv 2024. Prekvapive ani Praha si nemuze jen tak o sve vuli polozit koleje kam chce (a neni to jen o kolejich, ale treba i o napajeni - musi se mj. postavit i nova menirna)... ;-) Tramvaj z Barrandova na Slivenec (coz je porad Praha, kde to skonci v poli mezi Slivencem a Holyni) aspon tu EIU ma, stavet se ma az 2020 (ted se resi vykupy pozemku, stavebni povoleni maj jen na menirnu).

    A (vlako)tramvaj je zatim chimera. Tam neni vubec nic. A zatim z Piratu vypadlo jen toliko, ze problem je hlavne to, ze vlak jede hodinu, jednou za hodinu a musi se nekde prestupovat. Viditelne se Pirati z Brandejsa chytli sotouskych planu borcu z ROPIDu, kteri aktualne viditelne pocitaji s tim, ze se nad koleje hodi trolej s napajenim vhodnym pro tramvaje, tzn. v napetove soustave nekompatibilni se zeleznicni siti. S tim ale posle SZDC vsechny k sipku, jednak tam elektrizace v nejakem vyhledu je planovana a druhak se celkove resi opusteni stejnosmerne napajeci soustavy, ktera je mene efektivni nez stridavina na jihu. Nikdo u Piratu se viditelne nezabyval tim, z ceho zaplati provoz - aby se nakonec nezjistilo, ze na hustejsi interval nejsou penize.

    A vsechny tyhle zoufale plany muzou pohoret i na tom, ze nejsou lidi. DPP uz dnes chybi ridici vseho mozneho. Dalsi trate tuto krizi jeste prohloubi, nebot i personalni potreby vzrostou :-) Coz je mimochodem zajimava otazka, jak chteji Pirati v Praze resit nedostatek ridicu pro MHD? ;-)
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    budu-li ignorovat fakt, ze to je hloupost tak by me zajimalo kudyma ze ta tramvaj do zdib bude vest, to uz je pricetnejsi ji natahnout do letnan
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: samozrejme :)
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    XCHAOS: dej zdroj na to pokladani koleji do zdib. tohle je tradicni xchaosovsky prehozeni diskuse jinam.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: tak kdyz jim mezitim padaj mosty...
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    XCHAOS: prave ze je to v nejake pokrocile fazi

    dej zdroj, protoze moje googlefu nenaslo nic o tom, ze uz by se mely proste pokladat koleje. jo, proste to zaridime je sice hezky heslo, ale probehlo uz pred 4 rokama
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam