FRK_R23: dobře, ale neměli být Piráti právě ta alternativa, která bude komunikovat jinak, než přes "odborníky na komunikaci"? (ok, Ferjenčík a Michálek jsou kategorie sama pro sebe :-) víceméně jsou důkazem toho, že negativní reklama v politice neexistuje, stačí plácat cokoliv, co zaujme).
Snaha nějak tu komunikaci "profesionalizovat" vedla mj. ke katastrofálnímu výsledku v rámci PirSTAN koalice, protože všechno jsou to většinou jen krycí manévry schovat fakt, že u Pirátů jsou desítky politických osobností a to je pro veřejnost moc a "odborníci" vždycky nakonec vyberou jenom několik tváří... a to pak vede k té snadné vykroužkovatelnosti, protože preferenční hlasy u Prátů bývají roztříštěné (teda s výjimkou kroužků pro ty, kdo jsou nejvíce vidět v médiích... náhodička).
Samozřejmě by se ta komunikace měla trénovat, ale to je právě to: když ty lidi dostanou šanci mluvit na kameru jen párkrát, nemají šanci se v tom zlepšit. Ano, i takové ty snahy setkání strany organizovat jako online videokonference mířila k tomu, aby se vybrali lidi, co působí přesvědčivě jako mluvící tváře, protože voliči na chaty a diskuzní fóra moc nechodí :-)
Na druhou stranu to, že někdo vypadá dobře jako mluvící obličej na obrazovce moc nevypovídá o tom, jak moc bude kompetentní ve funkci, do které je volen... fakticky si myslím, že politika není soutěž krásy, oblékání ani hereckých dovedností..