HONCKA: nemyslím, že je to TAK neřešitelný. Ve městě máš většinou limit 50 km/h, na městských dálnicích sice 70 km/h a řidiči se vztekaj, když to někde nedostanou a je tam padesátka (to nemluvím o zóně 30 mimo hlavní tahy... to je další věc, která je v Praze zatím tabu). No, tramvaj to nepředjede... ta jede průměrně, včetně zastávek, v uliční síti asi jen 17 km/h. Tramvaj je skvělá, ale jen jako celodenní předvídatelná páteřní soustava s krátkými intervaly, ale sama o sobě auto nepředjede...
U městské železnice není nikde psáno, že by nemohla být dimenzovaná třeba na stovku. A nejsou na ní křižovatky se semafory. Takže je to jen počtu přestupů, potřebných do dosažení cílové stanice. Jako jo, budou trasy, kde prostě MHD nevyhraje, budiž (zvláště, když by congestion pricing eliminovalo dopravní zácpy). Ale pořád třeba dojezdový čas ze záchytného parkoviště na Dlouhé Míli dejme tomu na Letnou (Výstaviště) by mohl být snadno kratší, než autem - a to klidně i mimo špičku a včetně nejdelšího intervalu. Jakmile intervaly na městské železnici začnou být 10 minut jako na metru, začne to být hodně zajímavé....