KRAMERIUS: čemu si nerozuměl na větě "Asi jen hodně řvou lidé, co volí velmi špatný způsob dopravy" a proč chceš po Praze jezdit zrovna autem? :-)
Hřibus z Břevnova na Petřiny to dává podle jízdního řádu za 10 minut, i když teda často 5 minut z toho stráví v dopravní zácpě na Patočkově. Opravdový průser je snažit se autobusem dostat do města z předměstí, kde se to zaseká na výpadovkách...
"Congestion charge", kterou navrhuju, by mohla být účtovaná ne konstantně, ale jen když se vytvoří zácpa. Prostě by na kritických místech byly dopravní značky, které by upozorňovaly na zahájení výběru mýtného... fungovalo by to na podobné bázi, jako placené parkovací zóny, v podstatě v čase dopravní zácpy se celá ulice mění v parkoviště, tak proč nevybírat parkovné, za načatých 5 nebo 15 minut, nebo tak něco? Ve dnech, kdy by se zácpa nevytvořila, by se mýtné nevybíralo, ale samotná hrozba, že to může nastat, by měla lidi motivovat k tomu, aby radši jeli MHD.... protože v zácpě to auto nejen nebude rychlejší, ale ani levnější...
Samozřejmě, vymyslet to tak, aby lidi nenadávali, že se o zácpě dozvěděli pozdě a neměli šanci auto odstavit a jet MHD, to by byl docela hlavolam.. ale pointa je, že je to velmi tržní řešení. Většina mýtného se totiž stejně vybere jen ve chvíli, kdy ta zácpa vznikne - když zácpa není, tak by se ho vybralo tak málo, že je ho v tom mezičase možné zrušit :-) Za vybrané mýtné se můžou budovat bezplatná odstavná parkoviště u předměstské železnice, tramvají a konečných metra. Navíc pokud se tomu bude chtít vyhnout zásobování, tak holt začne jezdit třeba v 6 ráno, apod. ... historicky nebylo samozřejmost, že "servis" města probíhá ve stejném čase, jako jeho "užívání"...