• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TORInyx :: zadosti o zalozeni klubu - vsechny pohromade
    MUCHOMURKA_L
    MUCHOMURKA_L --- ---
    názevStartovač.cz - CaZaBa (CAD Za Babku)
    kategorieSOFTWARE / grafika, design & multimedia
    popisDobrý den všem, poslední dva roky pracuji na svém programu pro tvorbu 3D modelů a animací. Vzniká hlavně z potřeby mít LEVNÝ, ale dostatečně robustní program pro grafiku do her, ale i do animovaného filmu, vizualizací nejrůznějších projektů, reklamních materiálů atd. Je to takový "indie modeller pro indie vývojáře a grafiky" a věřím, že by ho mohla ve výsledné podobě ocenit i řada dalších nadaných talentovaných lidí z oblasti her nebo grafiky. V současnosti je projekt tak daleko, že v něm lze tvořit veškerou polygonální geometrii. Je možno pracovat jednotlivě s vrcholy, hranami a stěnami modelů, používat UV i parametrický mapping textur, řadu geometrických modifikátorů (subdivision surface, kosti, tažená šablona, generování terénu...). Dále program umožňuje tvořit animace těles a to i vkládáním animací do sebe (perpetuální pohyby atd...) a ukládat do souborových formátů Wavefront .obj, Collada .dae (zatím statická) a MS DirectX .x (pouze export). Tato nabídka formátů se může v budoucnu rozšířit. Ráda bych do programu ještě napsala render, aby mohl generovat obrazy a videa v plné grafické kvalitě. Pro tento účel momentálně běží crowdfundingová kampaň na Startovač.cz. Zde je odkaz na kampaň: https://www.startovac.cz/projekty/cazaba-cad-za-babku/ A web samotného projektu je zde (v sekci galerie naleznete mnoho ilustračních videí, jak program vypadá): http://www.cazaba.webgarden.cz/ Budu ráda, pokud se přijdete na uvedené adresy projektu podívat, popřípadě, když ho budete šířit ve známost mezi kamarády nebo dokonce pokud nabydete názoru, že si CaZaBa zaslouží i přispět na dokončení. Smile Technický popis programu Vedle základní vlastnosti tvořit tělesa s parametricky popsatelným povrchem (koule, kvádr, lyssajousův obrazec,...) jsou obsaženy i další funkce pro modelování i pro plánovaný render. (Pozn.: následující popis říká jen to, co je nyní v rozpracované verzi, do finální verze nejsou vyloučeny jakékoliv změny nebo vylepšení) Kamera - nastavitelná přední a zadní ořezávací rovina, zorné pole a typ projekce (pravoúhlá/perspektivní). Je schopna se také zaměřit a sledovat zadaný jiný model. Světlo - nastavitelná vzdálenost plného jasu a maximálního dosahu, brava světla. Přepínání mezi bodovým a kuželovým světlem. Animace v animaci - v CaZaBa je možno kromě hlavní animace vytvořit i další animace vedlejší, které jdou pomocí tohoto nástroje vkládat řetězově do sebe. Například je možno takto vytvořit animace, které se neustále opakují (kolo automobilu, rotor vrtulníku,...). Lze nastavit počátek a konec vkládané animace, prodlevu před i po jejím opakováním, zpoždění před jejím spuštěním a přepnout jestli se vůbec má opakovat. Kosti - kromě přiřazení k modifikovanému modelu pomocí vah jednotlivých kloubů a animace pomocí kostí jde také nastavit tuhost deformace před i za kloubem. Tzn. jde ovládat jak daleko od rotovaného kloubu bude mít deformace efekt na upravovaný model. Např. při animaci lokte ruky se sice hýbe celé předloktí, ale svalovina se hýbe jen v okolí loketního kloubu, ale směrem k zápěstí deformace rychle klesá. CSG (skládání těles booleovskou algebrou) - nabízí klasické operace sjednocení, průnik, rozdíl A-B a B-A. Prozatím v betaverzi, takže výsledek operace je značně závislý na obou vstupních tvarech a jejich incidenci a mohou vznikat chyby v geometrii. Tažená šablona - podle zadané křivky a seznamu profilů vytvoří monolit s průběžně se měnícím profilem. Profily jde v rámci výsledného tělesa upravovat (změna měřítka, rotace, zkosení, posun) Terén - funkce pro procedurální generování terénu na zadaném modelu. Je možno zadat jakoukoliv plochu, nejen panel, ale i kouli, válec, atd. Umožňuje generovat rovnoměrné zvrásnění, diferencované kopce, hory, písečné duny, impaktní krátery a sopky Displacement mapping - podle zadané výškové mapy deformuje skutečnou geometrii tělesa. Je nastavitelná výšková mapa, měřítko její hloubky, opakování, měřítko na modelu a inverze hloubky. Dělení stěn (subdiv) - kromě zhuštění sítě polygonů může i přepínat jestli bude provedeno zakřivení podle normál původního povrchu nebo jestli stěny zůstanou ploché podle původního modelu. Trajektorie - po zadání modelu, trajektorie jeho pohybu a počátečního a koncového snímku, od kdy do kdy má animace pohybu trvat, funkce sama zadanému modelu nastaví klíčové snímky pohybu podél trajektorie (rovnoměrným nezrychleným pohybem) Generovaná množina - na zadaný povrch náhodně rozmístí zadaný prvek. Buď obecně nebo v seskupeních. Je možno nastavit zda mají prvky být kolmo k povrchu nebo k horizontu, rozptyl výšky umístění, velikosti i rotace prvků a generování rozmístění obecně nebo do ohnisek. Vhodné například pro rozmísťování kamenů, keřů, stromů, trávy, domů a dalších předmětů do terénu. Je možno generovat na rovinné i zakřivené povrchy. Terén mixer - umožňuje kombinovat dva různé terény do jednoho za předpokladu, že byly oba vytvořeny ze stejného modelu. Např. skombinovat horské štíty a mezi ně vložit údolí s pouštními dunami apod. funkce přebírá materiály přiřazené vstupním modelům nebo nastavuje nové. Dál umožňuje generovat rozložení materiálů po terénu v závislosti na sklonu terénu nebo jeho výšce. Vhodné pro parametrické generování zasněžených vrcholků hor, odhalených úbočí skal, travnatých ploch v nížinách atd. L-Systém - dovoluje kombinovat dva prvky pro rekurzivní generování stromů, rostlin a předmětů mikrobiologického charakteru a umožňuje kombinovat dva terminály - prvky zakončující rekurzi (listy stromu, květy,...). Nastavitelné jsou vstupní modely (dva prvky a dva terminály), jejich pevně dané transformace i rozptyl náhodných transformací v rámci generování (velikost, rotace,...) Instance - pomocná funkce pro mnohačetné modely, která v návrhovém zobrazení zastupuje každou instanci zadaného modelu jednoduchou značkou proti snížení výkonu programu během návrhu modelu (les, město,...). Každá instance modelu bude viditelná až při renderu. Je možno ovládat rozmístění, rotaci a velikost každé instance zvlášť. Každý model je možno převést na "obecnou geometrii", ve které lze upravovat po jednotlivých vrcholech, hranách a stěnách. Pro to je obsaženo množství funkcí mazání, dělení, slučování, vytahování hran z vrcholu, vytahování stěn z hran, vytahování polygonů ze stěn, dělení a spojování podle vybraných stěn. V obecné geometrii je možno používat vertex texturing s až čtyřmi materiály pro každý model a také je zde možno používat "rozšířený výběr" - tj. soft selection a deformovat model podle vybraných vrcholů s různou váhou podle referenční křivky. Modely je možno spojovat do logických skupin, které se označují kliknutím na kterýkoliv model ve skupině. Skupiny je možno rušit. Je obsaženo UV mapování podle souřadnic jednotlivých vrcholů v textuře a parametrické mapování planární, cylindrické a sférické. Program může vytvářet a upravovat animace modelů vkládáním, přesouváním, kopírováním a mazáním klíčových snímků. Pro klíčové snímky není nutné rozlišovat, jakou operaci chce uživatel provést. Stačí vložit klíčový snímek a model v něm jakkoliv upravit. Je k dispozici seznam klíčových snímků modelu a jejich pojmenování. Vhodné například při animaci obličeje pojmenováním snímků jako "škleb", "úsměv", "mrknutí" a následně jejich kombinováním v samotné animaci.
    možná podobnéElektro CAD - Eplan, PCSchematic, QElectroTech SchémataCAD
    Fotky hor - HighQuality
    Jsme male, tluste, seredne a protivne:) Pripadne vdane, tehulky nebo lesbicky - to jsou totiz take desive vady na krase
    AutoCAD, Mechanical desktop, Solid Edge, Inventor atd... -
    PES = LASKA CLOVEKA...pro vsechny majitele nemych tvari
    KWITEKK
    KWITEKK --- ---
    názevPříkazový řádek na
    kategorieINTERNET
    popistak sem asi uplne blbec al po 25000 encrypt .p mi normalne prikazovy radek scrooluje po 300lines
    možná podobnéSoučasná česká společnost
    TORI
    TORI --- ---
    Uživatel NYX založil diskuzi URBEX [urban exploration]
    TORI
    TORI --- ---
    Uživatel NYX založil diskuzi HeartStone
    TORI
    TORI --- ---
    Uživatel NYX založil diskuzi smite
    MATHES
    MATHES --- ---
    [SERVER ERROR]
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    názevAngularJS
    kategorieSOFTWARE / programovani
    popisAngularJS je skvělý javascriptový framework. Toto téma si klade za úkol pomoct, poradit a naučit.
    hlasy1 hlas pro | 0 hlasů proti
    FRANCYMOORE
    FRANCYMOORE --- ---
    názevSFHHFS
    kategorieENGLISH SPEAKING BOARDS
    popis
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    [SERVER ERROR]
    LOJZEE
    LOJZEE --- ---
    [SERVER ERROR]
    GOZER1
    GOZER1 --- ---
    [SERVER ERROR]
    TORI
    TORI --- ---
    Uživatel NYX založil diskuzi DOPING
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    názevDOPING
    kategorieDROGY
    popisVše o látkách, které zvyšují výkon. Jde mi hlavně o sportovní doping, ale nebudeme se vyhýbat i jiným tématům.
    hlasy10 hlasů pro | 0 hlasů proti
    TAARA
    TAARA --- ---
    [SERVER ERROR]
    TILT
    TILT --- ---
    názevWarrior diet
    kategorieZIVOTNI STYL, AKTUALNI UDALOSTI / zivotni styl
    popisJezte jako válečník! Způsob stravování podle Oriho Hofmeklera, která spočívá v rozdělení dne na dvě fáze - 20 hodin undereating a 4 hodiny overeating.
    hlasy5 hlasů pro | 0 hlasů proti
    SHPAGIN
    SHPAGIN --- ---
    názevУкраина
    kategorieSPOLECENSKE VEDY, NABOZENSTVI
    popisSvobodná diskuze o událostech na území někdejší Ukrajinské SSR.
    KENEVI
    KENEVI --- ---
    názevCíl přítomnosti
    kategorieZIVOTNI STYL, AKTUALNI UDALOSTI / zivotni styl
    popisVězím v kontextu, kdy končí příliv galaktických informací a veškeré dění se přesouvá z osobních psychedelií do světa lidí. Dělám svoje kroky přítomností. A cítím že to téma, jako nadpis diskuse, úplně atraktivní není. Zajímá mě reakce. Nechávám text plynout volně. Aby svůj našel svého. Že v prostoru platí množství logických zákonitostí je známo. Že děti ve třetí třídě nemají jak umět počítat množiny taktéž. Co jsem si za dobu magnetické bouře z křemíkových polí stáhnul a ukotvil, posloužilo pro moji potřebu, abych zůstal stát rovně. Což jsem zůstal. A teď stojím v přítomnosti stejně jako předtím. Za tu dobu opadala struska iluzivní nedospělosti a zpoza zrcadla vykrystalizovala původní identita. Opřel jsem se o struktury, které nikomu jinému neslouží. A zjistil, že lidí nebdí mnoho. Navštívil jsem virtuální prostředí, abych našel lidi téhož druhu a nikde nic. Sám jsem stabilní. Ač rozvinutá multiosobnost, nerozpadám se a mám ve světě lidí stálé zaměstnání, které mě baví a uskutečňuje. Přesto si po proběhlé vlně říkám: "Proč by tyhle věci měly sloužit jenom mně ?". Už jsem je použil v záležitostech asi 40 lidí. Jen tak pro ten samotný význam. Udělali svoje kroky a už je nepotřebují. Nemám v ruce žádný argument, který by z toho udělal bestseller a v tom je zřejmě ona moudrost. Mým směrem je čistá forma. Životní styl rovnováhy mezi světem lidí a světem vědomí. Sám před sebou vyjadřuji kvalitu, která dává mé inkarnaci smysl. Že po zemi české chodí více těch, kteří si dávají záležet, nepochybuji. Že vytváření sítí je věc spontánní je mi jasné naprosto. Symetrie plynutí mi ověřují, že postupuji správně. Prožívám sebe. Pozoruji pohyb svého kontextu a skrz pocity, které mi evokuje prožívám sebe. Bubnovat se skupinou křepčících mě neinspiruje. Indicie přítomnosti jsou slabé na to, aby ukázaly významnější směr. Vstupuji tedy do virtuálního prostředí znovu. A říkám přítomnosti, že chci vidět svět živý. Že přivírám oči před nepohnutelností inkarnačních plánů a chci vidět svoje lidi, jak prožívají věčnost. Kterou nejsou vybaveni prožít. Tváří se to jako absurdní výzva. Mám jen mručící frekvenci kdesi mezi oranžovou a žlutou čakrou, kterou používám abych regeneroval svoje tělo. A vůli i jistotu vztáhnout ruku a do prostředí vložit podprahový zářič. Jistě je to magie. Vystudovat ji může každý. Je to přirozený nástroj sebepoznání. Prošel jsem bodem zlomu a fraktál mi nabídl se vrátit. Přijal jsem to a byl jsem zařazen. Když se fraktál ptá, jestli bych nevytvořil, nechává to na mě. A já vidím statistiku vývojové dospělosti populace a odpovídám mu, že všichni jsou na svých místech spokojení. Že většině stačí nástroje, které jsou dostupné a běžné. Že seberealizace většiny končí u témat základních a z pokročilých má fyziologický strach. Být skinhead nebo hudebník, je všechno prosté. Takové role mají svoje osy. Osa přítomnosti je ale nulová. Což mě jako jednotlivci nevadí. Její smysl ctím, protože její kvalita je původní. Bylo by fajn takový styl vidět častěji - lidi vysekané z Matrixu Máji ven do integrované regulované rovnováhy. Pro začátek tedy jen toto.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam